Minkä ikäiseksi ollut käytössä rattaat/vaunut?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä nyt lapsi 1v 6kk ja nukkuu päiväunensa ulkona vaunuissa joten ne on jokapäiväisessä käytössä.
Matkarattaissa ei suostu enää istumaan kauppareissuilla vaikka oltais useampi tunti vaikka ostoskeskuksessa.En ole silti varma uskaltaako niitä myydä vielä pois kun kesälomareissuilla neiti on vasta alle 2v niin rattaille voi olla käyttöä? esim. eläintarha-reissut, muumimaailma jne.
Muuten liikutaan kauppa ja ulkoilu reissut kävellen tai pulkalla nyt talvella.
Suostuuko teidän muiden 1,5 vuotiaat istumaan kiltisti rattaiden kyydissä?

Koska ootte myyneet yhdistelmävaunut pois?
Mitkä rattaat teillä on käytössä?

Yhistelmät myin kun poika oli vähää vaikka 2v. Samalla lähti matkikset ja tilalle brio ponyt jotka oli satunnaisessa käytössä 3v saakka. Sitten palautin. 2v jo käveli tosi reippaasti. Ponyt oli tosi hyvät ja palautuivat meiltä kotiinsa neljännelle käyttäjälle.

Meidän 2v 3kk tykkää istua vielä rattaissa ja saa mun puolesta istuakin vielä pitkään, helpottaa elämää :D Tuplarattaatkin on hankittu pian syntyvälle vauvalle ja tälle parivuotiaalle.

Meillä käytössä Emmaljungan yhdistelmät ja Phil&Teds Verve rattaat (toistaiseksi vielä 2-vuotiaalla yksistään käytössä).

Mulla ei ole ajokorttia joten rattailla tulee liikuttua päivittäin paljon. Pulkkakin on mutta ei sillä voi kaupungilla liikkua :D Ja meidän poika on sen verran utelias että käveleminen on hidasta kun pitää joka paikka tutkia, vaikka muuten kyllä tykkää kävellä ja juosta.

1v8kk joutuu kyllä istumaan rattaissa, koska en voi antaa hänen aina kävellä, kun säntäilee minne sattuu ja hänen mielestään on niin hauska lähteä karkuun. Välillä kävelee nätisti ja jaksaa aika pitkänkin matkaa kävellä.

Meillä käytettiin rattaita päivittäin vielä kun muksu oli täyttämässä 4. Meillä ei ollut autoa ja joka paikkaan kuljettiin kävellen. Kelissä kuin kelissä. Helpotti arkea huimasti, kun ei tarvinnut uhmaavaa huutosäkkiä kantaa kauppakassien kanssa räntäsateessa tilanteessa, jossa oltiin jo myöhässä :kieh:
Käveli jo parivuotiaasta reippaasti itse muumimaat ja muut, mutta tavarat kulkivat niin näppärästi mukana :D

Yhteistyössä