minkä ikäisellä olette tripp trappista poistaneet turvakaaren/vauvaistuimen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "elli"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No meillä on noustu siellä seisomaan alkaen jotain 8kk, mutta kaari on otettu pois silloin kun lapsi on itse alannut kiivetä sinne tuoliin lattialta, koska silloin se on vaarallinen. Jossain vajaa 1v 6kk iässä taisi olla.

Tästä syystä meillä on ko. tuolissa valjaat käytössä. Ja kaari on paikoillaan valjaiden kanssa vielä pitkään. Ehkä sitten otetaan ne pois, kun pojalla on päässä muutakin kuin hiukset. :)

[QUOTE="vieras";26569410]Tästä syystä meillä on ko. tuolissa valjaat käytössä. Ja kaari on paikoillaan valjaiden kanssa vielä pitkään. Ehkä sitten otetaan ne pois, kun pojalla on päässä muutakin kuin hiukset. :)[/QUOTE]

Juu, siis meilläkin on ollut pakko köyttää lapsi paikoilleen tuoliin. Esikoinen taisi tulla kerran päälleen sieltä ennen kuin laitettiin vyö tuoliin. Ihan tavallinen kangasvyö toimii, pujottelee sieltä selkänojan raoista.

Meillä lapsi rupesi kiipeemään tuoliin itse 11 kuukautisena ja sujuvasti poiskin siitä. Älyttiin kaari ottaa pois vasta 1,5 vuotiaana...senaikaa könysi laidan yli ketterästi.

Me otettiin pois kun lapsi oppi itse kiipeämään tuoliin, olisko ollu reilu 1v:nä ja esikoinen oli 1,4kk kun sai tuolin eikä laitettu siihen turvakaarta enää.

Esikoisella oli varmaan 2½ vuotiaaksi, kakkoselta lähti vähän alta vuoden vanhana ja kuopukselta varmaan puolitoistavuotiaana. Kakkosen meno rauhouttui kummasti sen jälkeen, kun pääsi kaaresta eroon, ei enää yrittänyt seisomaan kesken syönnin ja kiipesi itse tuoliin ja pois. Kaaren kanssa tuo meno oli tosi vaarallisen oloista hänen kanssaan.

Yhteistyössä