Minkä ikäiselle kaverisynttärit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Tyttö täyttää kohta 3 vuotta. Tähän asti ollut vain mummit-ja-kummit-synttärijuhlat. Vieläköhän noi kaverisynttärit voisi skipata? Minkä ikäisille teillä on aloitettu kaverisynttärit? Tyttö päiväkodissa ja omia kavereita on.

4 v iässä aloitettiin esikoisella, ja kuopuksella aloitetaan myös.

Ajattelin silleen, että 4-vuotiaat ei enää itke äidin ja isin perään ollessaan kaverin luona synttäreillä. Jos nyt eivät kaikki pienemmätkään, mutta silti :)

Riippuu mitä kaverisynttäreillä tarkoitetaan.
Meillä 2 v synttäreistä asti juhlimassa ollut tarhakavereita (vanhempineen), muskarikavereita (vanhempineen), omia ystäviä lapsineen... Siis lapsia on aina ollut synttäreillä, mutta ei ihan tuossa iässä vielä osannut itse ketään pyytää. Ei se kutsuvieraslista siitä ole juurikaan muuttunut, vaikka nykyään (4 v) itse kertoo ketä haluaa synttäreille.

Aijaa, eiks sinne kaverisynttäreille voi kutsua vanhemman kanssa? Olin ajatellut kyllä, että jos noita 3-vuotiaita kutsuis niin kukin vois ottaa äidin/isän mukaan...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Aijaa, eiks sinne kaverisynttäreille voi kutsua vanhemman kanssa? Olin ajatellut kyllä, että jos noita 3-vuotiaita kutsuis niin kukin vois ottaa äidin/isän mukaan...

Näin mä tein. Ei niitä kavereita niin paljon vielä tuossa vaiheessa ole. Jokainen vanhempi katsoo sitten omansa perään niin vastuukin on pienempi koko hässäkästä. Äidit tulivat ihan mielellään.

Yhteistyössä