Minkä ikäiselle kehtaa vielä haalarin pukea????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maiju

Vieras
Kattelin tuossa kaupassa REMU haalaria kokoa 122cm pojalle (pian 6v). En ostanut sitä kuitenkaan, kun mietin tuota ikää....

eli minkä ikäiset vielä haalariin pukeutuu?? riippuu toki lapsesta...

omassa pihassa haalari on aina paras... riippuu tietysti missä asuu, mutta kyllä meillä esim. lapset pitivät vielä viidennellä luokalla laskettelureissuilla ja pulkkamäessä haalaria...

Alkuperäinen kirjoittaja mutta :
omassa pihassa haalari on aina paras... riippuu tietysti missä asuu, mutta kyllä meillä esim. lapset pitivät vielä viidennellä luokalla laskettelureissuilla ja pulkkamäessä haalaria...

Just meillä neiti sanos et täks talveks ei hänelle tartte ostaa haalaria ku mun haalari oli kuulema ollu ihan sopiva ja neiti alotti nyt viidennen luokan.

Haalari on hieno homma talvella. Toiset sitä pitää ja toiset ei.

Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kyl täälä 6v näkyy haalareissa. Ei se oo silleen ikäkysymys, mitä lapsi itse haluaa ap`?

Lapsi kyllä on haalarissa itse mielellään. Ajattelin kavereita lähinnä, jos kavereilla ei haalareita niin tunteeko lapseni olevan ehkä liian "vauva"..

Meillä tuollanen pikkukoulu kaupungin ulkopuolella ja näkee ihan 3-4 luokkalaisilla. harrastuksetkin on sellasia että arvostetaan pukuja, ehkä,,,ja toppahousuja ihan 6 asti, mä olin ihan varma että ei laita mutta laitto tuo isompi viimevuonna (nyt7). Ja saappaita näkee sydäntälämmittavän usein. Jos koulussa kannustetaan ja kaikilla on niin lapset pukeutuvat järkrevästi isoksi asti

Meillä ainakin ekaluokalla koulun puolelta toivottiin että lapsilla olisi haalarit talvella. Ja kaikilla taisi melkein ainakin ollakin. Poika on myös ite tykännyt, kun on helppo pukea. Nyt en vielä tiedä kun on tokalla, että kumpaako ostetaan, 1- vai 2-osainen. Saa ite valita. Täällä en ole kuullut että ainakaan alaluokilla olisi pukeutumisesta kiusattu (mies on opettaja, joten tietää kyllä mitä koulussa tapahtuu ja ei tapahdu) :wave:

Tyttö 7v oli vielä talvihaalarissa viime talvena (kotona ja koulussa) ja oikein mielellään..Helpompi leikkiä.
Saa nähdä nyt 2lk. miten käy, pakota en tietenkään haalaria käyttämään. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Maiju:
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Kyl täälä 6v näkyy haalareissa. Ei se oo silleen ikäkysymys, mitä lapsi itse haluaa ap`?

Lapsi kyllä on haalarissa itse mielellään. Ajattelin kavereita lähinnä, jos kavereilla ei haalareita niin tunteeko lapseni olevan ehkä liian "vauva"..

Eikai se laittas jos tuntisi. Kun haalareita on aikusellekin niin ei se kyl 6v oo vauvamainen.

Alkuperäinen kirjoittaja PikKuinkkuli:
kouluun mennessä ei enään suostuta haalaria käyttämään kuin omassa pihassa :wave:

Meidän tytöllä oli haalari vielä tokaluokallakin ja suurimmalla osalla luokkakavereistaankin oli. Kolmannella luokalla sitten halusi takin ja housut ja nyt neljännellä ollessaan on aloittanut jo hyvissä ajoin tarkistamaan "tarviiko talvella käyttää ulkohousuja.." =)

Meidän 8-v piti viime talvena kotipihalla haalaria lumileikeissä. Itse tais todeta, että se on kaikkein mukavin niihin touhuihin :) kouluun ei toki sen kanssa mennyt. Nyt täytyy miettiä pitääkö ostaa vielä täksikin talveksi haalari hänelle.

Meillä viime talvena kolmasluokkalainen käytti haalaria vapaa-aikana pulkkamäessä ja lumileikeissä. Koulussa oli takki ja housut. Tokalla veteli haalaria koulussakin vielä-> oli kuulemma nopeampi pukea välitunneille.
Ja käyttäähän haalareita ihan aikuisetkin :whistle:

Meillä oli viime talvena 8-v pojallakin. Ostettiin kyllä takki ja housutkin, mutta aina ulos mennessään veti haalarin päälle, myös kouluun. Ilmeisesti helpompi ja mukavampi päällä. Saa nähdä vieläkö tulevana talvena menee.

Meillä likka käytti eskarissakin vielä toppapukua,rinnalla oli kaks osainenkin,mutta monesti ite halus koko puvion kun on helpompi pukea ja ei pääse lunta mistään sisään.Tänä vuonna en ajatellut enää ostaa kokopukua,voisin kuvitella että ei enää kouluun halua sellaisella mennä.
Poitsu on on nyt 5v,keväällä täyttää 6v ja ehdottomasti ostan hänelle vielä koko toppiksen!

Nyt 11-vuotias koltiainen sai viime talvena Rasavillin Cordura-haalarin, joka oli 160-senttinen ja sille oli käyttöä pihalla ja liikuntapäivänä sekä partiossa. En tiedä meneekö vielä tänä vuonna, katsellaan.
Mutta ei näytä Rasavil tänä talvena tekevän tuota kokoa. Vaihtoehtona oli myös 2-osainen puku.