minkä ikäiselle korvikset?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
osaisko joku kertoa että onko kultasepänliikkeessä ikärajaa minkä ikäselle suostuu laittaa reiät korviin?
5v tyttö vinkuu korviksia mutta olen päättänyt että vielä saa odottaa. Jos vaikka 6v syntymäpäivälahjaksi kävisi sitten laitattamassa..mutta suostuuko kultasepänliikkeen myyjät laittamaan tuon ikäiselle korviksia?

Mun tyttö sai korvikset 2½-vuotiaana B)

Kultasepänliikkeet useimmiten rei'ittää vasta kouluikäisten korvia, mutta eipä se olekaan se paras paikka korvareikien laittamiseen...

Meillä sai ekaluokan syksynä, eli 7veenä... ja tulehtuivat. Toinen hoitui, toinen kasvatettiin umpeen, reitettiin uudelleen-ja taas tulehtui. Nyt on vain toisessa korvassa neitillä koru :(

Sanoi itse naapurin ekalaiselle, että "älä ota ennenku aikuisena!", muistaa varmasti sen puhdistuksen ja huudatuksen, kun reikiä hoidettiin :(

Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
sit ku ite tajuu pyytää ja haluu kans.

Meidän vähän yli 3vuotias on nyt alkanut kinuamaan korviksia :/ Mutta hän haluaa korvikset JA KOIRAN! Koiraa vois sitte taluttaa korvikset korvassa :laugh: On keksinyt koiralle jo nimenkin, isiltä koittaa sitä jatkuvasti pyydellä.

Mutta, ehkä vuoden päästä. jos jaksan kuunnella niin pitkään :D

Alkuperäinen kirjoittaja nedee:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
sit ku ite tajuu pyytää ja haluu kans.

Meidän vähän yli 3vuotias on nyt alkanut kinuamaan korviksia :/ Mutta hän haluaa korvikset JA KOIRAN! Koiraa vois sitte taluttaa korvikset korvassa :laugh: On keksinyt koiralle jo nimenkin, isiltä koittaa sitä jatkuvasti pyydellä.

Mutta, ehkä vuoden päästä. jos jaksan kuunnella niin pitkään :D

niin..siks just pitää miettii tajuuko se mistä on kyse..että se sattuu, niitä pitää hoitaa jne. siks en laittais ihan pienelle ku se ei tajuu ettei saa koskea niihin likasin sormin. esikoinen sai kun täytti 6v, kakkonen haluis nyt mutta sanoi ite että saa niitä sit kun täyttää 6v. :heart:

Mun mielestä sitten kun itse niitä tajuaa pyytää enemmän kuin kerran lyhyen ajan sisällä. Tosin meillä todennnäköisesti aika aikaisin kun nyt jo katselee niitä erittäin kiinnostuneena vaikka on vasta vajaan vuoden ja tajuaa ettei koruun saa koskea, vaan ottaa korvalehdestä kiinni ja pyörittelee. Meillä kun on molemmilla miehen kanssa korvikset.

Alkuperäinen kirjoittaja siiri:
Mun mielestä sitten kun itse niitä tajuaa pyytää enemmän kuin kerran lyhyen ajan sisällä.

Meillä kuunneltiin "minä haluun kolun, mullekin kolvikset"- juttua päivittäin noin vuoden ajan, ennen kun tyttö korvakorunsa sai :D

Meillä saa 3-vuotiaana, jos haluaa, ja pyytää. Ja jos yhden reiän jälkeen on lapsi sitä mieltä että ei enempään, niin sitte mennään yhellä korviksella.
Esikoinen ei ole halunnut.
Mulla itellä on 3-vuotiaana laitettu.

Meillä saa ehkä murrosiän kynnyksellä. Ei ole mitään ideaa rei´ittää pikkulasta siksi että sattuu sillä hetkellä sitä haluamaan. Halutaan meilläkin välillä jotain mainostettua lelua, mutta kaikkea haluamaansa ei ole pakko saada.

Minkä ikäisille lävistysliikkeessä suostutaan laittamaan reiät korvalehteen?

Mä voisin rei'ittää lapsia sitten kun osaavat ne reiät hoitaa. Ja lisäksi aion kertoa seikkaperäisesti miten se reikä tehdään (neulalla siis), jos sittenkin vielä ne haluaa niin saa. Alle kouluikäiselle en laita.

Yhteistyössä