Minkä ikäiselle olette ostaneet ensimmäisen puhelimen ja antaneet olla yksin kotona/ulkona?

No meillä 5v saa olla yksin pihalla ja sai olla jo 4v jonkin verran joskin ei niin paljon. Puhelinta en kyllä aio ostaa ennenkun on oikeesti tarvetta. Sitten kun joutuu olemaan pitkiä pätkiä yksin kotona tyyliin enemmän kuin kolme tuntia niin sitten. Vältän sitä kuitenkin niin pitkään kuin mahdollista. Olen kotona vielä ainakin kolme vuotta pienempien kanssa ja koululaiset aion ohjata iltapäiväkerhoon.
 
Oma puhelin eskarivuoden joululahjaksi ja yksin on saanut olla ulkona 4.v asti pihalla. Yksin on ollut nyt ekalla tunnin tai kaks kerrallaan kotona, säännöt on ei saa ketään päästää sisälle jne.. ja jos hätä tulee niin soitto heti äitille, iskälle tai mummolle.
 
Yksin omassa pihassa on saanu olla n. 4v:sta lähtien, ja nyt 6.5v:na saa liikkua lähiympäristössä yksin + mennä kavereille, mutta aina sovitusti.
Omaa kännykkää tytöllä ei ole, eikä tule ihan heti. Meillä on kolmas, ns. kotikännykkä, että jos tyttö on esim. yksin kotona, niin saa sillä yhteyden.
 
No joskus 5 vuotiasta asti saanu olla pihalla yksin. Puhelimen sai kun aloitti ekan luokan ja ollu kotona aina tunnin tai pari yksin nyt 10vuotias ja ollu yhen päivän yksin mutta ei viellä yötä.
 

Yhteistyössä