Minkä ikäiselle pillimehua?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja AKROD
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nerokatti:
Kiitos marli-vinkistä. Tuota omenamehua voisi kokeilla. Appelsiinmehu on erityisen paha hampaille, joten sitä ei mielestäni pienille kannata antaa. Maitohampaat vaurioituvat pysyviä herkemmin.

Mä oon kuullut, että omenamehu on kaikkein pahinta... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja :x:
No ikinä ei tulla pillimehuja ostamaan. Ehkä kolmen vuoden iästä eteenpäin saa jos kylässä/juhlissa tarjotaan. Täysin tarpeetonta hampaiden tuhoamislitkua. :x

Onhan se turhaa. Mutta parempi siitä pillistä imeä kuin lasista etuhampaiden kautta suuhun huljauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ymh:
Alkuperäinen kirjoittaja :x:
No ikinä ei tulla pillimehuja ostamaan. Ehkä kolmen vuoden iästä eteenpäin saa jos kylässä/juhlissa tarjotaan. Täysin tarpeetonta hampaiden tuhoamislitkua. :x

Onhan se turhaa. Mutta parempi siitä pillistä imeä kuin lasista etuhampaiden kautta suuhun huljauttaa.

Jep. Pillillä juominen ehkäisee hampaiden reikiintymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja weballergy:
Alkuperäinen kirjoittaja nerokatti:
Kiitos marli-vinkistä. Tuota omenamehua voisi kokeilla. Appelsiinmehu on erityisen paha hampaille, joten sitä ei mielestäni pienille kannata antaa. Maitohampaat vaurioituvat pysyviä herkemmin.

Mä oon kuullut, että omenamehu on kaikkein pahinta... :whistle:

Sitrushedelmät ovat syövyttävimpiä. Kaikki tuoremehut syövyttävät jonkun verran eikä mehu ole kenellekään tarpeellista. Jos juo kannattaa se ajoittaa aterioiden yhteyteen ja ottaa xylitolia päälle.

Hämmentävän pienestä asti ihmiset juottavat mehua lapsillen :o

Kaikki kasvattaa lapsensa miten haluaa, mutta itselle ei käy edes mielessä juottaa mehua 1v10kk lapselle. Hyvin on pärjännyt pelkällä vedelle tähänkin asti. Harmittaa vain että päiväkodissa aletaan mehua tuputtamaan kielloista huolimatta.

En vain pysty keksimään yhtään syytä miksi opettaisin lapseni juomaan mehua / syömään sokeria. Mitään hyötyä ei ole ja haitoista voisi kasata vaikka kirjan. Tänä vuonna kun saatiin tietää että hedelmäsokeri/fruktoosi on valkoista sokeria haitallisempaa, niin ei ne täysmehutkaan mitään terveysjuomia ole. Jotkut on ihan oikeasti luulleet että omena/appelsiinimehu olisi jotenkin hyväksi ihmiselle :D

Mutta toisaalta meillä menee kerran pari viikossa luomu hedelmäsoseita ja ne ei ole yhtään se terveellisempiä. Ne ei vaan vahingossakaan sekoitu janojuomiin.

Sellainen hylamaito pillipakkauksessa säilyy huoneenlämmössäkin. Eri asia vaan onko kiva juoda huoneenlämpöistä maitoa.
Onhan niitä Natur-mehuja, ja esim Pirkalla ja Rainbowillakin sellaisia täyspillimehuja. Meillä vajaa 2v saa silloin tällöin sellaista - kerran pari kuussa ehkä. Joskus voi saada myös jonkun Tripin tms vaikka niissä onkin sokeria.