minkä ikäiselle pottatarrat?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietinpäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietinpäs

Vieras
Voisko 2v2kk jo aloittaa pottakoulutuksen -eli aattelin vessan seinälle paperin johon sitten saa liimata tarran kun tulee jotain pottaan. Vai onko liian nuori vielä tuollaiseen? Pitäiskö tarra antaa aina kun vain suostuu istumaankin potalla? .. pitkän aikaa on tosi huonosti suostunut potalle menemään ja haluaa vain vaipan, vaikka osaa kyllä ilmoittaa kun pissa tulee.

Suosittelen ennemminkin ostamaan potan pohjaan liimattavan tarran, johon tulee kuva kun lapsi pissaa. Siitä on hyviä kokemuksia. Voi sitä ihmettelyn määrää, kun 2-vuotias näki potan pohjassa lehmän. Tämän jälkeen pottailu alkoi sujua välittömästi, kun tuli aina mieleen käydä tarkistamassa, vieläkö lehmä tulee näkyviin. :)

no meillä ainakin alotettiin tarrojen antaminen jo 1,5 vuotiaana ja nyt 1 v 10 kuukautta jo melkein täysin kuiva :) suosittelen tarrojen antamista meillä se ainakin toimi hienosti ja tarran sai sitten vasta kun pottaan tai pönttöön tuli jotain :)

Jos vaikka alkuun sais tarran potalla käynnistä ja sit ku lähtee sujumaan, vaan tuotoksesta. Meillä toimi kans houkuttimena siinä vaiheessa, kun pottarutiiniin tuli takapakkia. Sit ne vähitellen unohtu ja nyt poika onkin kuiva.

kyllä meilläkin kuivana pysyy jos jaksaa jatkuvasti muistuttaa ja juoksuttaa potalla,ilman muistuttamista tulisi kyllä vielä housuun. Oma-aloitteisesti käy ehkä kerran päivässä potalla. Mun mielestä lapsi on kuiva vasta sitten kun osaa homman ihan itse.:) En oo pitänyt kiirettä kun tuore pikkuveli on aiheuttanut vähän takapakkia muutenkin.

Mä oon pari kertaa suostutellu tytön 1v6kk potalle kun on pitäny johki lähtee niin tarralla. Kun se ei halua mennä potalle muutakun jos ite sanoo kun on hätä...vaikka silti olis hätä niin ei vaan käy. Sitten pissas ja sai tarran ja oli iloinen.

Yhteistyössä