Minkä ikäiselle tytölle reiät korviin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syksy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas näen asian niin, että pienet ja sievät korvikset on vähemmän aikuismaiset tms. kuin sellaiset kaameat lantiofarkut ja kittanatissipaidat ekaluokkalaisella.

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
ala-aste ikäiselle voisin antaa luvan! en yhtään pienemmälle, kun ei 4v edes tiedä mitä se "reiät korviin" tarkoittaa ja kuinka paljon se sattuu...

Eipäs aliarvioida lapsia, ne on yllättävän fiksuja. ;) Eikä se todella edes ole kipuun verrattava asia, pikku nipsaus ja siihen loppuu. Ei varmasti verikoetta kummoisempi..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Accra:
meillä sai ollessaan reilu vuoden ikäinen,eikä vielä tähän pvään mennessä oo sanonu,että tahtois pois..

Sairasta.

oisko sen takia ,että joidenkin kulttuuriin se "kuuluu"???? mitä siitä jos joku tuntee olonsa hyväksi korvieksien kanssa oli sitten 1v tai 10v . se ole sulta pois???

Siis väitätkö tosissasi, että yksi vuotias sanoo äidilleen, että haluaa korvikset, koska tuntee olonsa niiden kanssa paremmaksi! Hah hah... Mäkin haluan tavata sen lapsen...

en ole väittänyt! mä vaan kirjoitin ,.että eiköhän se ole jokaisen OMA asia mitä tekee tai on tekemättä. jos sä et laita muskulles reikiä korviin ,niin joku muu haluaa omalle. EI se ole sulta taas yhtään pois tai edes kuulu sulle pätkääkään mitä muut tekee!!!!!!!!!!

Niin, eli tässä tapauksessa ÄITI on se, joka tuntee olonsa hyväksi, kun yksi vuotias rei'itetään ja taapertaa hepenet korvissa .

Ei ole multa pois, mutta vauvaa mun sääliksi. Aikuiset saa mun puolesta tehdä itselleen mitä lystäävät, mutta antaisivat lasten olla lapsia niin kauan kuin he sitä itse haluavat olla.

Ja kerropa mulle, miten lapsi tuntee olonsa rei'itettynä hyväksi? Pieni lapsi leikkii leikkejään, ei se tuijota kuvaansa peilistä ja ihastele korvakorujaan. Vai monenko yksivuotiaat istuvat lattialla peili kädessä?

meillä sai ollessaan reilu vuoden ikäinen,eikä vielä tähän pvään mennessä oo sanonu,että tahtois pois..

Sairasta.

oisko sen takia ,että joidenkin kulttuuriin se "kuuluu"???? mitä siitä jos joku tuntee olonsa hyväksi korvieksien kanssa oli sitten 1v tai 10v . se ole sulta pois???

Siis väitätkö tosissasi, että yksi vuotias sanoo äidilleen, että haluaa korvikset, koska tuntee olonsa niiden kanssa paremmaksi! Hah hah... Mäkin haluan tavata sen lapsen...

en ole väittänyt! mä vaan kirjoitin ,.että eiköhän se ole jokaisen OMA asia mitä tekee tai on tekemättä. jos sä et laita muskulles reikiä korviin ,niin joku muu haluaa omalle. EI se ole sulta taas yhtään pois tai edes kuulu sulle pätkääkään mitä muut tekee!!!!!!!!!!

Niin, eli tässä tapauksessa ÄITI on se, joka tuntee olonsa hyväksi, kun yksi vuotias rei'itetään ja taapertaa hepenet korvissa .

Ei ole multa pois, mutta vauvaa mun sääliksi. Aikuiset saa mun puolesta tehdä itselleen mitä lystäävät, mutta antaisivat lasten olla lapsia niin kauan kuin he sitä itse haluavat olla.

Ja kerropa mulle, miten lapsi tuntee olonsa rei'itettynä hyväksi? Pieni lapsi leikkii leikkejään, ei se tuijota kuvaansa peilistä ja ihastele korvakorujaan. Vai monenko yksivuotiaat istuvat lattialla peili kädessä?

Joihinkin kulttuureihin kuuluu automaationa korviin reiät pienille tytöille, eikä siinä heidän mielestään ole sen kummempaa kuin missään muussakaan. Eihän tuo nyt oikeasti voi olla maata merelle vievä asia? Tunteeko se lapsi olonsa ponihännässä hyväksi? Entäs mekossa ja kiristävissä sukkahousuissa? Tiukoissa farkuissa?

Ei se ole tarpeellista pienille, mutta miksi sitä pitää niin kovin äimistellä, jos jotkut kokevat sen heidän jutuksi?

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Sairasta.

Joihinkin kulttuureihin kuuluu automaationa korviin reiät pienille tytöille, eikä siinä heidän mielestään ole sen kummempaa kuin missään muussakaan. Eihän tuo nyt oikeasti voi olla maata merelle vievä asia? Tunteeko se lapsi olonsa ponihännässä hyväksi? Entäs mekossa ja kiristävissä sukkahousuissa? Tiukoissa farkuissa?

Ei se ole tarpeellista pienille, mutta miksi sitä pitää niin kovin äimistellä, jos jotkut kokevat sen heidän jutuksi?

Sukkahousut voi ottaa pois, kuten myös ponnarin. Mutta kerropa mulle miten pienet suloiset korvat saa uudelleen rei'ittömiksi? Aina reiät eivät umpeudu jälkiä jättämättä.

Tässä bussissa istuessani yksi päivä huomasin vieressäni istuvan naisen vauvalla ihan kunnon "harjoituskorvikset". Täytyi oikein varmistaa mutta kyllä ne oli läpi asti. Eikä vaikuttanut kyllä miltään "kulttuuriperinteeltä". Ikää vauvalla oli koknaiset 4kk. Äiti itse kertoi. Vähän mietityttää toi vauvojen koristelu kyllä,,

Alkuperäinen kirjoittaja mietin vaan:
Tässä bussissa istuessani yksi päivä huomasin vieressäni istuvan naisen vauvalla ihan kunnon "harjoituskorvikset". Täytyi oikein varmistaa mutta kyllä ne oli läpi asti. Eikä vaikuttanut kyllä miltään "kulttuuriperinteeltä". Ikää vauvalla oli koknaiset 4kk. Äiti itse kertoi. Vähän mietityttää toi vauvojen koristelu kyllä,,

TÄHH???? minkäslainen tää mutsi oli? oliko kaikki niinku kotona?? |O

Alkuperäinen kirjoittaja Salama McQueen:

Sairasta.

Sukkahousut voi ottaa pois, kuten myös ponnarin. Mutta kerropa mulle miten pienet suloiset korvat saa uudelleen rei'ittömiksi? Aina reiät eivät umpeudu jälkiä jättämättä.
:flower: kiitos teille,ketkä olette ymmärtäneet asian..tosiaan,se ei tietääkseni ole keneltäkään pois jos toisten lapsella on korvikset!Ja eipä oo kukaan tullu ihmettelemään moista asiaa..

Meillä tyttö tulee saamaan korvikset (jos itse niitä haluaa) aikaisintaan siinä vaiheessa kun siirtyy yläasteelle.

Tämä on minun vankkumaton mielipiteeni, eikä miehellä tunnu olevan mitään sitä vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Mere:
Meillä tyttö tulee saamaan korvikset (jos itse niitä haluaa) aikaisintaan siinä vaiheessa kun siirtyy yläasteelle.

Tämä on minun vankkumaton mielipiteeni, eikä miehellä tunnu olevan mitään sitä vastaan.

Kiva, että tälläisiäkin äitejä löytyy... :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mere:

Peesi! Pidän vähintäänkin julmuutena lasta kohtaan rei'ittää alle kouluikäisen korvalehtiä, vaikka kuinka nopeasti reiät paranisivat!

En laittais alle kouluikäiselle. Ei kai joku 2vee osaa vielä kaivata sellaisia, vanhemmat ne jotka haluavat koristella lastaan..joka oikeasti ajattelee puhtaasti lapsen parasta ei laita reikiä viel niin pienelle. Kerran satuin koruliikkeeseen yhtäaikaa, johon tuli vanhemmat n.2v lapsen ja mummon kanssa. Sääliksi kävi lapsiraukkaa kun se huusi ja parkui, ja kun toista reikää alko laittaan, lapsi pyristeli vastaan ja rääkyi, isä vaan piti lapsesta lujasti kiinni, ja sit oli kai ainakin vanhemmat tyytyväsiä kun hössöttivät siinä muka tekopirteinä, et kuin on nyt nätti jne. Oikeesti oksetti katsoa sitä vanhempien hössötystä, sääliksi kävi pientä lapsiparkaa..

siinä iässä kun lapsi itse haluaa ja osaa myös huolehtia reikien puhtaudesta hiukkasen itsekin. vanhin sai vajaat 5 v mutta nuorimmalla ei ole vielä 8 v (mutta ei itsellänikään ole korvakoruja vuosikausiin enää ollut)

Sitten kun kouluun menee jos haluaa.Täytää kohat 4v eikä kertaakaan ole asiasta maininnut vaikka saman ikäisellä kaverilla on ollut jo pari vuotta mua pelottaa lähinnnä kun on niin raju leikeissään että takertuu johonkin ja repeää korva lehti.

Meillä isoveli 5v hinkuu niitä enemmän ja olen luvannut että sitten kun kouluun menee saa jos vielä silloin haluaa.

Esikoisen koulun lähellä on tatuointi liike ja sen henkilökunta aika värikästä. Poikia kulki siitä ohi ja kysy yheltä, että onkos äitisi antanut lupaa nuihin sarviin. Kundi siihen ,ettei ole tarvinut kysyä kun 18v täytti. Pojat siihen ,että me ei siis saada edes korviin reikiä ennen 18v vuotta.
no tää oli tämmönen turhis. :)

Yhteistyössä