minkä ikäiselle vettä hanasta???

30.04.2007
285
0
16
Aloin tässä miettämään, että minkähän ikäiselle voisi antaa vettä hanasta juotavaksi ilman, että se pitää keittää + jäähdytellä???Olen kuullut, että esim. Espoossa jo vastasyntyneille on tämä käytäntö joissakin paikoissa.

Tylleröni on pian 7kk ja vielä olen veden keittänyt, miten te muut??? Mielelläni siis tuosta jo luopuisin...

Kaunista ja lämmintä kesää B)

Itsekin olen kuullut että vettä ei tarvitsisi keittää. Yleinen ohjehan taitaa olla että kun siirrytään kiinteisiin niin veden keitosta voi luopua. Meillä neuvolassa sanoi kerran että turha keittää kun lapsi syö kuitenkin maton hapsuja jo (taisi olla jotain puolivuotias). Meillä kuitenkin sai vettä vasta varsin myöhään (7 kk jälkeen) ja en ole keitellyt.

Me alotettiin antamaan vettä oikeestaan vasta sitte ku alotettiin kiinteät (n.5kk). Poika on nyt 7kk ja ihan juo vettä suoraan hanasta (ei nyt siis ihan suoraan, vaan nokkamukin kautta ;) ) Ulkonakin on ollu nyt vesipullo mukana näillä helteillä. Rintamaitoa saa myös. En näe enää mitään järkeä keittää vettä, kun lapsi syö muutenkin kaiken mikä eteen sattuu, myös noita maton hapsuja!! :p :p

Mulla poika viikon vajaa 5kk ja en enää keitä vettä.
Mullekkin sanottiin neuvolasta. et kun alottaa kiinteet niin veden keitosta voi luopua. Vesihanasta otan kylmän veden, ja jos teen siittä jauhekorvike mixiä, niin siinätapauksessa lämmitän tuon veden mikrossa ennen jauheen lisäämistä. =)

KIITOSTA TEILLE!!!

Taas tuli sellanen olo, että mun aivot on jääny narikkaan, eli siis miksikäs ei voisi antaa hanavettä keittämättä kun tuo munkin tytsky änkee kaikkea vähemmän "steriiliäkin" suuhun :laugh: eli elämä tulee taas hivenen helpommaksi ilman vesirumbaa ;) ja tää äippä yrittää ajatella maalaisjärjellä asioita :p

Meillä tyttö aloitti kiinteet jo n. 2kk iässä.( kun äitinmaito loppui alle 2kk iässä ja joka pullon jälkeen HUUTOA.) Keittelin pulloja ja tuteja n. 4kk ikään. Vettä keitin aina pulloon, EI JUONUT. No sit lopetin keittelyn ja vesihuikkaa hanasta on yritetty tarjota siitä lähtien, EIKÄ JUO.
Ainoastaan yhden ripuli-korvatulehdus-mahatauti epidemian (kesti 2 vkoa) aikana suostui vettä vähän hörppiin, kunnes siihen osmosolia laitettiin sekaan.
Nyt parina hellepäivänä muutaman imaisun saan pullosta meneen. Kun muualta ei suostu juomaan. :whistle:

koska suomessa on niin puhtaat vedet ja tiukka ja tarkka valvonta (tutkin työkseni vesiä että tiedän kriteerit, pullovedet on "likasempia" ku suomen verkostovedet).. kaivo veden keittäisin siihen asti ku alkaa saada kiinteitä tai sitten tutkituttaisin veden ja näin varmistuisin sen puhtaudesta!

Meille synnärillä sanottiin ettei tartte keittää ollenkaan mut meidän oma neuvolantäti sanoi, että HÄN suosittelee veden keittämistä puoleen vuoteen saakka. Hän sanoikin, että on vain hänen suositus mitä hän on suositellut kaikille. Tyttö on nyt 5 ja puol kuukautta ja ajattelin keittämisen lopettaa kun on saanut kiinteitä jo monta monta viikkoo. Pullot tulee vielä keitettyä, siitä on niin tapa tullut enkä pääse eroon :D Tiedän ettei tartteis keitellä enää ollenkaan mut se vaan tapahtuu.

Meillä porakaivovesi, joka tutkittiin ja hyväksi havaittiin. Aluksi kyllä keitin sen vaikka oli vain silmien pyyhintään tms. ja vauva ei vettä juonutkaan ennenkuin kiinteät aloitettiin ja sitten en enää keittänyt. Synnärillä sanottiin ettei vauvan vesiä tarvitse nykyään ollenkaan keittää (Tays) mutta tuon kaivon takia olin ensimmäiset kuukaudet varovainen.

Yhteistyössä