minkä ikäisen voisitte jättää viikoksi mummolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no varmaan 7veen jos ei ole herkkis. Ilmeisesti ap jättämässä aika pientä kun ei kehtaa ikää sanoakaan. Älä oikeasti jätä mitään vauvaa tai taaperoa niin pitkäksi aikaa.

meillä on pojat saaneet olla vuorotellen yksinään mummulassa "hoidossa" aina n. 3-6 päivää 3 vuotiaasta alkaen. Nauttivat hirveästi kun saavat omaa aikaa mummun ja vaarin kanssa eikä ole veljet siinä häiritsemässä

esikoinen oli 3,5v kun lähettiin viikon häämatkalle. nääkin riippu musta niin lapsesta, onko minkä luontoinen, ja myös siitä, miten läheisissä väleissä on isovanhempiinsa. esim. mun faija näkee lapsia n.1-2kertaa vuodessa, eli hänelle en kyllä lapsia yön yli jättäisi.

Ihan lapsesta riippuen, esikoinen oli ekaa kertaa viikon erossa meistä vanhemmista 7 vuotiaana, aikaisemmin en kokenut että lapsi on valmis noin pitkään eroon.

Keskimmäisen olisin voinnut jättää yksin tai isosisaruksen kanssa jo hyvin 2-3 vuotiaana mummolaan pidemmäksikin aikaa, kun oli luonteeltaan sellainen ettei juuri itkenyt perään ja viihtyi hyvin pidempiäkin aikoja mummon kanssa, joka hoiti häntä silloin päivittäin. Eka kertaa oli mummin kanssa viikon lomareissussa 5 vuotiaana ja oli siihen henkisesti täysin kypsä.

Kuopus on sitten ihan toista maata, yhden yön poissaoloja enempää ei kestä olla erossa meistä vanhemmista, ikää nyt 4v. Eikä onneksi ole tarvettakaan, joten en usko että jättäisin missään nimessä oman lomamatkan tai harrastuksen takia häntä viikoksi muuta kuin isänsä kanssa ennen kouluikää.

Ehkä kouluikäisen jättäisin viikoksi, EHKÄ. Lapset kyllä PÄRJÄISIVÄT varmasti jos olisivat jo nyt viikon erossa, mutta minun tulisi ikävä. Ja tiedän että ikävöivät minua vaikka mummolassa kivaa olisikin. Lapset siis nyt 4v ja 2v.

Mummu on jo vanhempi ihminen ja hyvin voimaton, joten en tuota 5 vuotiasta voisi jättää viikoksi, tuskin tulen koskaan missään iässä jättämään mummun kunnon takia.
Jos olisi voimissaan voisin nyt vaikka antaa.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja koko:
Mun tyttö oli toukokuussa lähes viikon mummolassa, ja täytti syyskuussa vuoden. Ihan normaali teini siitä on tullut, ja ihan hyvä koulussakin.
kylläpä sinun tyttösi sitten nopeasti kasvoi :D

Joo aika nopeesti ne kasvaa, mutta hoidossa oli siis jo vuonna -95 :D

Alkuperäinen kirjoittaja mamelo:
Meillä oli viikon mummolassa1v.2vk ikäinen kun minä olin kakkosta hakemassa. Hyvin meni !

Joo siis tähän minunki on sanottava, että eipä tosiaan ollu vaihtoehtoja ku mä olin 6pv sairaalassa ja tyttö oli 1v11kk. Miehen työajat niin hankalat, että oli yöt mummolassa (ettei tarvinnu joko herättää neljältä yöllä tai sitten hakea kahen jälkeen yöllä pois, en muista kummassa vuorossa oli). Ja samoin oli kohta sitten pari yötä kun tuo kuopus synty. Sai sitten iskä jäädä vasta sillon isyyslomalle, kun tultiin kotiin.

Meillä pikkasen reilu 2v oli vkon hoidossa kun olimme häämatkalla etelässä. Hyvin meni, lapsi oli nauttinu ja niin isovanhemmatkin, sai lapsikin oman lomansa. Ja ihan hyvällä omalla tunnolla lapsi hoitoon jätettiin, ikävä tietty oli suuri.

Mutta riippuu lapsesta ja lapsen luonteesta. :)

Puolitoistavuotiaana oli ekan kerran viikon (sunnuntaista perjantai-iltaan) mummolassa ilman vanhempia. Välimatkaa 250 km ja tavallaan pakkotilanne. Nyt vuotta myöhemmin on menossa ihan muuten vain 4 yöksi samaiseen mummolaan. Toiseen mummolaan (600km) ei päästetä vielä moneen vuoteen, kun matka on niin pitkä ettei päästä heti paikalle jos jotain tulee ja toisaalta ovat vieraampiakin.

Yhteistyössä