Minkä ikäisenä kävit ensimmäisen kerran gynekologilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tuli mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tuli mieleen

Vieras
Tuli toisesta gyne-ketjusta mieleen, minkä ikäisenä te olette ensimmäisen kerran käyneet gynellä? Minkä takia menitte silloin? Minkä takia gynellä yleensäkään käydään? Jos ei ole tarvista ehkäisyyn liittyvien juttujen takia tai alapäässä ei ole mitään ongelmia, niin miksi siellä pitäisi käydä? Onko joku joka ei ole vielä kertaakaan käynyt?

No mä täytin juuri 14 vuotta ja käytiin gynellä, koska mulla on tosi kivuliaat ja runsaat kuukautiset. Toivottiin hormonikierukkaa mut sain kokeiluun e-pillereitä. Gyne oli tosi mukava rouva ja sanoi, että jos pillerit ei auta niin sit se laittaa hormonikierukan :)

14v. Hain E-pillerit, ja ihan normaalissa tarkistuksessa. Ihan hyvä, että kävin, kun kaikki ei ollut hyvin.. mutta sen jälkeen puolen vuoden-vuoden välein.

Ensimmäinen kerta kun kävin gynekologilla tais olla ensimmäisen raskauden aikana kun jouduin käymään äitiyspolilla, olin silloin 19v.

Mutta kyllä mulle sitä ennen on tehty sisätutkimuksia. Esim ehkäisyneuvolan ja äitiysneuvolan lääkärit eivät ole yleensä ole gynekologeja vaan ihan yleislääkäreitä.

Yhteistyössä