minkä ikäisenä lapsesi oli eka kerran hoidossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minka"

Vieras
niin minkä ikäisenä uskalsit antaa lapsesi hoitoon vaikka pariksi tunniksi? minulla on nyt 3kk lapsi eikä vielä ole ollut hoidossa muilla kun isällä jos olen käynyt esim. kaupassa tms.

hmm.. esikoinen taisi olla 3kk ja kuopus ehkä vajaa puolivuotta, kun ollaan käyty tyylin kaupassa.

Ei pysty mitenkään muista kun en näe asiassa mitään ongelmaa/ vaikee pohdintaa.

Miksi äidit sanovat,että lapsi on hoidossa isällä?Miksei hoito-sanaa käytetä äitien kohdalla niin ahkeraan kuin isien kohdalla? Ohi aiheen,sori, mutta kysymykseen vastaan että..

lapsi oli hoidossa siskollani pari tuntia 4kk iässä kun kävin joululahjaostoksilla.

Meillä 1kk iässä joutui ihan yö-hoitoon pakkotilanteen edessä. Luojalle kiitos, että oli täysin luotettava hoitaja, joten ei tarvinut silleen stressata. :/ Seuraavan kerran oli vauvalla hoitaja meillä kotona pari tuntia, kun vauva oli n. 3kk.

esikoinen oli pakosti 1kk iässä kun miehen kanssa saatiin niin järkyttävä paskatauti että mentiin lattioita pitkin. Kuopus tais olla 4kk iässä päiväseltään hoidossa...

Ei ole vielä ollut (2kk), mutta viimeistään n 5kk vanhana menee mummolaan hoitoon, koska silloin on isällä ja äiteellä sellasta tekemistä, johon ei poikaa voida messiin ottaa..

En itse jotenki voi mieltää isän kanssa kahdestaan olemista hoidossa olemiseksi.. mut on kyllä isänsä kanssa ollut ekaa kertaa kaksin täällä jotain vajaan kahden viikon ikäisenä, kun mä kävin osteleen joululahjoja porukalle..

Kaksosvauvat oli noin 2kk ikäisiä kun olivat 20min hoidossa mummolla. Oltiin saatu uusi auto (automaattivaihteinen) ja kävin miehen kanssa kahdestaan "koajolla" eli totuttelemassa auton vaihteisiin.

3kk oli lapsi kun oli hoidossa n. kolme tuntia: käytiin teatterissa miehen kanssa katsomassa viimeinen näytös yhdestä näytelmästä.

Sen jälkeen oli satunnaisesti kun käytiin ravintolassa syömässä, tai katsomassa joku elokuva. Hoitaja on aina ollut sama eli miehen vanhemmat, ja hoitivat lapsen ollessa vauva, aina täällä kotona. Yökylässä lapsi ole ensimmäisen kerran 10kk vanhana, lähdettiin kun hän kävi nukkumaan ja haettiin ennen puoltapäivää.

En minäkään miellä että vauva on hoidossa jos on isän kanssa kaksistaan. Meillä lapsi oli viikon ja kaksi päivää, kun oli isänsä kanssa ekan kerran ihan kaksin pari tuntia.

[QUOTE="minka";23056147]niin minkä ikäisenä uskalsit antaa lapsesi hoitoon vaikka pariksi tunniksi? minulla on nyt 3kk lapsi eikä vielä ole ollut hoidossa muilla kun isällä jos olen käynyt esim. kaupassa tms.[/QUOTE]

Jos isäkin lasketaan hoitajaksi (mä en kyllä laske), niin tais olla kolmen päivän vanha.
Jos taas puhutaan perheen ulkopuolisista hoitajista, niin 1v11kk oli kummitätinsä kanssa meillä pari tuntia kun mä olin tuolla toisella puolella pihaa sirkkelihommissa.

Isompi tais olla 4kk ku oli mummulassa ku me oltiin käymässä yhessä jossain, jos taas isä laskettaisiin "hoitajaksi" nii molemmat on ollu heti ku on kotio päästy nii isän kanssa kahestaan ja ite menny kauppaan.. Nuorempi oli 2kk ku oli pari tuntia "hoidossa" tai siis hoitaja oli meillä kotona.

1kk kun käytiin leffassa.

Tosin ei niitä mummujakaan voi kutsua hoitajiksi, kun nehän kävivät meillä joka päivä hyysäämässä lasta. Tai ehkäpä sitttenkin saattoi olla paljon aikaisemmin, kun minä painuin pihatöihin ja mummu vahti vieressä että lapsi hengittää varmasti nukkuessaan :) Jos muut uskaltavat antaa lapsensa äitini hoitoon päivästä toiseen, niin kai minäkin :whistle:

Oli 4pv vanha ku anoppi perheineen tuli vauvaa katsomaan. Omat vanhempani olivat tuolloin isoisäni hautajaisissa ja mieheni oli pyydetty sinä päivänä ruokkimaan heidän eläimet(7 lammasta ja 2 hevosta). Anopin mies ja alle 7v tytär halusivat mennä mieheni mukaan katsomaan eläimiä ja minä halusin ängetä mukaan esittelemään ne(nimet jne.). Oltiin puol tuntia poissa ja vauva nukku koko ajan anopin sylissä.

Olisikohan ollut kuukauden kun oli ekaa kertaa appiksilla pari tuntia. Nyt on 4 kk ja varmaan jo kymmenkunta kertaa ollut appiksien hoidettavana tuollaisia pätkiä minun käydessäni esim. kuntosalilla tai kampaajalla. Hyvin on aina mennyt, tykkää kovasti viettää isovanhempien kanssa aikaa ja nätisti on aina päiväunetkin mummolassa nukkunut. Joskus on vähän kiukunnut tuttipullolle (on siis tissimaidolla vielä ja olen jättänyt sitten pumpattua maitoa evääksi) mutta ei siitäkään ole isompia draamoja saatu aikaan kun kumminkin olen yleensä ihan lyhyen ajomatkan päässä ollut ja nyt syö jo sitäpaitsi soseitakin joita voi sitten antaa pahimpaan nälkään jos ei pullo kelpaa.

Yhteistyössä