[QUOTE="vieras";22236821]Meidän 3 v siirtyy sit, kun on siihen kypsä. Vielä ei ole.[/QUOTE]
Vai äiti ei ole kypsä llaittamaan isoa lastaan omaan huoneeseen...?
Meillä ollut 1-vuotiaasta asti, siirrettiin kun alkoi turhaan öisin havahtumaan meidän ääniin, kuorsauksiin yms. Nukkui tuolloin jo yöt läpeensä, niin saimme kaikki paremmat yöunet.
Meillä esikoinen muutti omaan huoneeseen 3 kk ikäisenä ja kuopus esikoisen kanssa samaan huoneeseen vuoden ikäisenä. En olisi aikoinaan voinut kuvitellakaan laittavani pientä vauvaa omaan huoneeseen nukkumaan, mutta käytäntö opetti toisin.
Esikoinen taisi olla 10kk vanha, alkoi heti nukkumaan yöt läpi kun pääsi kuorsaavan isin vierestä pois
Kuopus on nyt 1v1kk ja vielä mietitään että millonkahan tuon isomman kanssa viittis laittaa samaan huoneeseen... Kun isompikin vasta 2v2kk niin mietityttää tuo onnistuminen...
[QUOTE="vieras";22236821]Meidän 3 v siirtyy sit, kun on siihen kypsä. Vielä ei ole.[/QUOTE]
Mistä tiedät kun lapsi on kypsä?
Meillä esikoinen oli 1v4kk kun sai oman huoneen muuton yhteydessä ja kuopus oli reilun vuoden ikäinen kun siirrettiin hänet nukkumaan samaan huoneeseen esikoisen kanssa eikä tullu kummallakaan kerralla mitään ongelmia, päin vastoin kaikkien yöunet paranivat ainakin silloin kun esikoinen sai oman huoneen.
Meillä 2- ja 4- vuotiaat nukkuvat meidän makkarissa ja viekkuunkin tulevat vielä joka yö. Omaan huoneeseen siirtyvät sitten, kun itse haluavat. Uskon sen tapahtuvan ennen kouluikää.
Meillä oli 1 kk. Meille oli jo alusta asti selvää, että lapsi ei tule vanhempien sänkyyn ja lapselle oma huone. Hyvin toimi. Mut kai se riippuu ihan vanhemmista ja lapsesta. Meillä ei ollut mitään ongelmaa, päätettiin näin siis jo ennen kuin lasta alettiin yrittää
Meillä nukuttiin kaikki neljä samassa huoneessa siihen asti, kun muutettiin uuteen kotiin. Tytöt oli silloin 3v ja 1v6kk. Vanhassa kodissakin olisi ollut tilaa siirtää omaan huoneeseen, mutta miun mielestä se loi turvallisuutta olla samassa. Tytöt nukkuivat yhdessä viime kesään, jolloin siirtyivät omiin huoneisiinsa. Se oli kuopukselle kovempi paikka kuin tuo eka siirtyminen.
Mulla poika on 2 ja puol, nukkuu vieläkin samassa huoneessa. Olen miettinyt omaan huoneeseen laittamista kun on jo toinen tulossa vuoden alkuun. Tuntuu vaan olevan aikamoinen homma, nimimerkillä oon kokeillut jo kolme kuukautta....
meillä esikoinen siirty omaan sänkyyn ja huoneeseen 2v. Veljensä siirty sitten kanssa 2v. mun viekusta esikoisen kanssa nukkuun samaan huoneeseen. Nyt tää kolmonen nukkuu mun vieressä mun puolesta niinkauan kuin nukkuu... Omaa huonetta hällä ei edes ole.
Ja miksi ylipäätään on nykyään sellenen "trendi" että kaikilla lapsilla pitäis olla oma huone????