Minkä ikäisenä lapsi rattaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Zerio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

Zerio

Vieras
Minkä ikäsen lapsen ootte laittanut rattaisiin istumaan vaunussa makaamisen sijaan, sitten kun oppii itse istumaan -ko?? Entä ootteko harjotellu ratasajelua ensin kotona? Mua on peloteltu että laps saattaa saada hepulin ja ahdistua kaikesta uudesta, ja jos rattaatkin ovat vieraat, niin.. jopa babybjörnillä ulkoilu kasvot menosuuntaan on joidenkin mielestä vauvalle liian vaativaa.

Mielipiteitä?

Meillä poika tais olla siinä 7kk ku laitettiin se niihin rattaisiin nököttään ja katseleen ku me lapioitiin multaa. Ei sitä sen kummemmin harjoteltu, sit ku alko harmittaan niin multa loppu lapiointi. Meillä rattaat on sellaset, jotka saa käännettyä joko kasvot tai selkä menosuuntaan.

molemmat olivat 4-6kk kun ekaa kertaa nostin päätyä koholle. Istumaan kunnolla sen mukaan miten oppivat istumaan, selkänoja oli pitkän aikaa vähän kallellaan. Kuomurattaissa ovat olleet alusta asti.

Musta vauvan tai puhumattoman lapsen paikka ei ole kulkea kasvot menosuuntaan olevissa rattaissa. Kun työntelee lasta selkä menosuuntaan huomaa, kuinka usein lapsi ottaa kontaktia, kun joku näkemänsä pelottaa tai kiinnostaa. Jos lapsesta näkee vain takaraivon, menee suuri osa näistä viesteistä ohi. Itse oon 7-kuista välillä pitänyt yhdistelmissä istumassa, yleensä matkustaa vielä puolimakuulla tai makuulla.

[QUOTE="palma";23346105]Musta vauvan tai puhumattoman lapsen paikka ei ole kulkea kasvot menosuuntaan olevissa rattaissa. Kun työntelee lasta selkä menosuuntaan huomaa, kuinka usein lapsi ottaa kontaktia, kun joku näkemänsä pelottaa tai kiinnostaa. Jos lapsesta näkee vain takaraivon, menee suuri osa näistä viesteistä ohi. Itse oon 7-kuista välillä pitänyt yhdistelmissä istumassa, yleensä matkustaa vielä puolimakuulla tai makuulla.[/QUOTE]

Musta lapset ja tilanteet on erilaisia ja rattaiden valinnalla ie pysty pilaamana vuorovaikutussuhdetta lapsen kanssa:) Meillä alkoi meteli jos työnsi lasta naama työntäjään päin :D Autossahan pienet on usein myös kasvot vanhempien näkymättömissä, pitkiäkin aikoja. Makuasioita.

[QUOTE="vieras";23346146]Musta lapset ja tilanteet on erilaisia ja rattaiden valinnalla ie pysty pilaamana vuorovaikutussuhdetta lapsen kanssa:) Meillä alkoi meteli jos työnsi lasta naama työntäjään päin :D Autossahan pienet on usein myös kasvot vanhempien näkymättömissä, pitkiäkin aikoja. Makuasioita.[/QUOTE]

Meillä lapsi ei pitkään aikaan edes tiennyt, että kulkusuunta voi olla muukin kuin selkä edellä, ei tullut huutoa:). Toki myös paikka vaikuttaa, kaupungin keskustassa on eri asia kulkea lapsi etummaisena kuin luonnon keskellä. Mut tosiaan, lapsikohtaistahan se on.

Meidän vaavi täyttää ens viikolla 7kk ja mietin samaa, että ottaisko jo ratasistuimen käyttöön (selkä menosuuntaan).

Vauva ei osaa vielä istua, mutta eikös vähän kohoasentoon voi silti laittaa ja makuulle sit jos nukahtaa?

olleet rattaissa syntymästä asti pehmeän kopan kanssa. 5kk eteenpäin olen molempien aikaan hieman päätyä nostanut tarvittaessa. Työntösuunnan määrää meillä aurinko ja tuuli, ei lapsen ikä.

Esikoisesta en muista, taisi olla siinä 7kk paikkeilla kun koppa otettiin pois ja laitettiin lämpöpussin turvin rattaisiin. Istumaan hän oppi vasta 13kk iässä, eli alkuun oli pääty vain aavistuksen koholla.

Kakkonen oli 4kk kun tuplien kantokoppa kävi ahtaaksi ja siirtyi tavalliseen istuimeen, vieläpä kasvot menosuuntaan kun muita vaihtoehtoja ei noissa rattaissa ollut. Selkänoja oli miltei makuuasennossa.

Kolmonen on nyt 3kk ja alkaa tuo koppa käydä ahtaaksi näissä talvisemmissa vaatteissa, jotan lähiaikoina joutunee hänkin siirtymään istuimeen.

Yhteistyössä