Minkä ikäisenä lastenkonserttiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti10"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiti10"

Vieras
Eli minkä ikäisenä olette olleet lasten kanssa konserteissa?
Meillä mahdollisuus mennä kuuntelemaan fröbelin palikoita ja nyt olen miettinyt, että kannattaako 9kk ikäisen kanssa mennä kuuntelemaan.

Varmaan riippunut konsertista. Kun poika oli 2 v menin Ti-ti Nallen konserttiin. Mutta en vielä menis Hevisaurusta kuuntelee..
Mä ajattelen yleensä lasta ja saako se siitä konsertista jotain irti. Ja rehellisesti sanon, että en kyllä 9kk ikäistä lähtis viemään konserttiin. Mutta jos on hyvin musikaalinen niin mikäs siinä. mee vaan.

Olin Titi-nallekonsertissa vähän yli 2-vuotiaan, vähän vajaa 3-vuotiaan ja 5 vuotiaan kanssa. Kesti vähän päälle tunnin ja nuorin ei jaksanut keskittyä loppuun asti, oli väsynyt ja kiukkuinen. Kohta 3v tykkäsi kovasti. Alle 2-vuotias ei tod. näk. jaksa seurata, mutta toki poikkeuksiakin on. Ympärillä huomasin, että muutamat n vuoden vanhat vietiin kesken pois.

1½ v oli tyttö (ja suht samanikäinen poikakin) kun oltiin ekaa kertaa Ti-Ti Nallen konsertissa. Hienosti jaksoivat seurata ja jammailla :)

9 kk ikäinen voi pelätä kovaa mekkalaa, ollaan oltu Fröbelin palikoiden konsertissakin ja musiikki soi sen verran kovaa että pikkuisimmat (vuoden tai alle) parkui. Ei kaikki, mutta aika moni.

Ti-Ti Nallen konserteissakin on vauvaikäisiä näkynyt, osa on tykännyt (ts. ollut itkemättä äidin sylissä ja katsellut ympärilleen), osa itkenyt täysillä.

En menisi 9 kk ikäisen kanssa lastenkonserttiin, ellei mukana ole isompi sisarus, ts. mennään sen isomman vuoksi eikä vauvan takia.

Yhteistyössä