Minkä ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Siinähän se jo tulikin eli minkä ikäisenä teidän lapset on siirtynyt omaan huoneeseen nukkumaan ja miten on siirto on onnistunut, tuleeko yöllä viereen tms.?

4 kk iässä siirsin omaan huoneeseen ja sinne on jäänyt. 1 v 2 kk siirty tavalliseen sänkyyn. 4-5 veenä aloitti ramppaamisen mun huoneeseen mutta todella harvoin olen antanut periksi. Nyt 6 veenä pääsee sovitusti joskus viereen nukkumaan.

mun poika siirty 5kk omaan huoneeseen, siirto sujui ongelmitta, unenlaatu koheni kaikilla :)
nyt kohta 2v ja osaa itse kömpiä mun sänkyyn jos on joku hätänä, toki herään sen itkuun ja menen luokse kun näin tapahtuu... poika ollut aina huono nukkuja ja samassa huoneessa nukkuesa häiriintyy kaikista äänistä, vieressä ei osaa nukkua ollenkaan

Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:
4 kk iässä siirsin omaan huoneeseen ja sinne on jäänyt. 1 v 2 kk siirty tavalliseen sänkyyn. 4-5 veenä aloitti ramppaamisen mun huoneeseen mutta todella harvoin olen antanut periksi. Nyt 6 veenä pääsee sovitusti joskus viereen nukkumaan.

Miten sä oot jaksanut yösyötöt kun oot joutunut menemään toiseen huoneeseen. Oletan, että teilläkin 4 kk vielä söi yöllä. Itte en olis jaksanut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Pikachu:

Miten sä oot jaksanut yösyötöt kun oot joutunut menemään toiseen huoneeseen. Oletan, että teilläkin 4 kk vielä söi yöllä. Itte en olis jaksanut.

Kyllä se yönsä nukku jo tuolloin melkein läpeensä! Synty 14.10 ja 1.12 nukku jo ekan kerran 6 tuntia putkeen.

Oh hoh! Onpa kaikki siirtäneet lapsensa aikaisin omaan huoneseen. Itse mietin täällä, mitä tekisin 1,5 vuotiaan lapseni kanssa. Missä ne kaikki perhepetiläiset luuraavat ;)

Meidän kohta 4v. ja vajaa 2v. lapset vielä meidän kanssa samassa, mikäpäs kiire niillä omaan huoneeseen, välillä isompi poika käy kyllä halutessaan omassakin huoneessa jonkun yön.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oh hoh! Onpa kaikki siirtäneet lapsensa aikaisin omaan huoneseen. Itse mietin täällä, mitä tekisin 1,5 vuotiaan lapseni kanssa. Missä ne kaikki perhepetiläiset luuraavat ;)

Täällä yksi perhepetiläinen.
Poika 1v3kk ja kyllä varmaan seuraavat puoli vuotta ainakiin nukkuu meidän vietrssä. :)

2-kuukautisena muutti meillä kun mies vaati mikä olikin parasta. Minä en osannut nukkua vauvan kanssa mutten raaskinut itse tehdä päätöstä. Siitä eteenpäin nukuttiin paremmin koko porukka =)

Meidän tyttö siirtyi omaan huoneeseen nukkumaan 6 viikon vanhana.
Imetykseen se ei vaikuttanut, koska kuitenkin menin kyseiseen huoneeseen imettämään sohvalle. Meillä on vain 120 cm leveä sänky eikä siihen mahtunut oikein kunnolla imettämään ja mies nukkumaan. Kun vauva nukkuii toiesa huoneessa omat unet paranivat 100 % kun ei tarvinnut "kuunnella" vauvan kaikkai ääntelyitä öisin. Selviin itkuihin heräsin aina, kun tuo äidinvaisto ei anna nukkua, vaikka saisikin.

Meidän 2 vuotias nukkuu extra leveässä parisängyssämme seinän ja äidin välissä. Mies toisella laidalla. 1 vuotiaaseen oli yöheräilyjä + lähes aina imetys. 1 vuotiaasta on nukkunu yöt ilman syöttöjä ja varsinaisia heräämisiä. Nukkunut aina hyvin ilman itkuja ja huutoja. Iltaunille käynti käy hyvin, kunhan itse makoilee vieressä, kunnes nukahtanut. Näin nukahtaminen sujuu nopeasti ja jää illlalla aikaa olla olkkarissa miehen kanssa. Me hoidamme parisuhdettamme siis muualla kuin sängyssä. Sängyssä tosiaan vain nukutaan ja hyvin! Siirto omaan sänkyyn tulee ajankohtaiseksi ehkä tossa 2.5 vuotiaana. Mutta se sänky jää vanhempien huoneeseen. Omaan huoneeseen....sitten kun aika tuntuu sopivalta. Ehkä 4 vuotiaana?

Yhteistyössä