Minkä ikäisenä omaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rouva Naakka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rouva Naakka

Uusi jäsen
09.01.2008
12
0
1
Elikkä kysymys tulikin jo tuossa? Siis missä vaiheessa olette siirtäneet/aiotte siirtää vauvan nukkumaan omaan huoneeseen?

Meillä tällä hetkellä alle 4kk ikäinen vauva joka nukkuu vielä samassa huoneessa mun ja miehen kanssa, mutta omassa pinnasängyssä. Alunperin oltiin ajateltu siirtää tyttö omaan huoneeseen noin vuoden ikäisenä, mutta koska tyttö vaatii illalla nukahtaessaan täydellisen pimeyden ja hiljaisuuden, on osoittautunut vähän hankalaksi mun ja miehen kannalta, tai siis että ei voi esim lukea tai jutella, saati sitten muusta puhumattakaan. Niin on ajateltu aikaista sitten tätä omaan huoneeseen siirtämistä, mahdollisesti jo kun 6kk tulee täyteen ja siirrytään kiinteisiin, eli jos yö syomiset loppuisi vaikka silloin... toiveikkaana :D nytkin tyttö saattaa siis nukkua 6 tuntia putkeen yöllä :D

Esikoinen oli 8kk ja muut ymmärrettiin siirtää omaan huoneeseen jo paljon aikaisemmin. Taisi olla 2kk tämä kuopus. Yöt helpottuu ja hiljenee ainakin meillä kun äiti ei ole vieressä kuorsaamassa :D

Esikko siirrettiin muistaakseni n. 6kk ikäsenä, kun yösyötöt harveni 0-1 kertaan yössä. Alko yöunet paraneen kaikilla, kun mä herään joka ääneen.
Kuopus siirretään varmaan samoihin aikoihin.

Kiitos vastauksista!
No mitenkäs tälläinen käytännön seikka, kuuleeko sen vauvan ruokahuudon helposti toisesta huoneesta? meillä makkarit vierekkäin että kyl varmaan kuulee... Mut mites muilla käytättekö sit esim itkuhälytintä?

Meillä huoneet vastakkain, mutta eteinen välissä ja siitä huolimatta olen kyllä herännyt jo pieneen narinaankin. Ja se onkin niin hassua että en herää miehen herätyskelloon, mutta kun vauva äännähtää niin heti olen ihan virkkuna kuulostelemassa että huuteleeko enemmän.

Meillä juniori 9kk siirtyi viikko sitten 3-vuotiaan kanssa omaan huoneeseen.
Minä olen kevyt-uninen, herään pieneenkin rasahdukseen, ja kuulen kyllä kun pieni kitisee, vaikka huone onkin kauempana ja välissä muita tiloja. Tosin kyllä kirppareilta katselen itkuhälytintä, voisi nukkua ovet kiinni.

Meillä kumpikin lapsi nukkuu samassa makkarissa meidän kanssa..vanhempi nyt 2,5v. ja nuorempi 2kk. En ois raaskinu esikkoakaan laittaa toiseen huoneeseen vauvana, vieressäkin nukkui monena yönä.

Miten niin raaskinu? Mä en ymmärrä tota. Eiks se nyt ole yks ja sama missä se vauva nukkuu kunhan on muuten hyvä olla? Joskus on ajateltava itsekkäästikin eli itseään ja omaa unenlaatua. Meillä ainakin kaikki nukkuneet paremmin omissa huoneissaan.

Me siirreettiin kun vauva oli jotain 3kk. Vauvan huone on meidän makkarin vieressä, mutta välissä on iso vaatehuone.
Itkuhälytin on käytössä koska ukko pirulainen kuorsaa niin kovaa etten luota siihen että sen yli kuulisin vauvan itkun toisesta huoneesta :kieh:

Ei ole kyllä syönyt öisin moneen kuukauteen, mutta välillä kaipaa tuttia yöllä ja sillon tulee itku..

Alkuperäinen kirjoittaja CarnevalGirl:
Miten niin raaskinu? Mä en ymmärrä tota. Eiks se nyt ole yks ja sama missä se vauva nukkuu kunhan on muuten hyvä olla? Joskus on ajateltava itsekkäästikin eli itseään ja omaa unenlaatua. Meillä ainakin kaikki nukkuneet paremmin omissa huoneissaan.

Aattelin vaan, että kun lapsi on niin pieni, se kaipaa läheisyyttä ja lämpöä. Vaikka saihan se sitä päivälläkin.
Minusta taas tuntui että paremmin nukuin se lapsi siinä lähellä, saatiin siis kaikki nukuttua.
No, yks tapa sopii yhdelle paremmin ja toinen toiselle..

Meillä vanhempi tyttö siirty 1v5kk. Nuorempi tyttö aiotaan siirtää piakkoin, on nyt 9kk. Mietin vaan et herättääkö ne sitten toisensa jos yöllä herää huutamaan. Mutta kokeilemalla se kait selviää...

Meidän 8kk poika nukkuu illan omassa sängyssään meidän mukuuhuoneessa. Sit kun me miehen kanssa mennään nukkumaan ja poika huutelee ekan kerran, niin siirrän hänet miedän keskelle jatkamaan uniaan. Perhepedin kannattaja olen, mutta turvallisuussyistä nukkuu pinnasängyssä silloin, kun me olemme vielä hereillä. Isommat lapsetkaan eivät nuku omissa huoneissaan, vaan meillä on erikseen lasten makuuhuone ihan meidän huoneen vieressä. Sinne kuopuskin siirtyy sitten aikanaan. En vielä tiedä milloin :)

Meillä poika siirrettiin päivää ennen 1.v synttäreitä omaan huoneeseen. yleensä kerran yössä (tossa 2-3) aikaan herää tutin pyytämään (jos ei sitä itse satu löytämään), mutta muuten nukkuu hyvin. Vielä 6kk iässä en olisi itse siirtänyt, koska heräs vielä tuolloin monta kertaa yössä tutin perään, enkä olis jaksanut kävellä toiselle puolelle kämppää aina.

No meillä olis maaliskuussa muutto kolmioon..niin varmaan sitten likka omaan huoneeseen...tietenkin sillä että siellä viihtyy..muuten tulee vielä meidän huoneeseen..tyttö olis sillon 9kk

Mie olen varmaan vähän hassu kun viisvuotiaan sänky on viel meiän huoneessa. Mie nukun paremmin, kun tiiän, että on siinä samassa huoneessa. Kuulen hengityksestä, että kaikki on hyvin, kuulen jos alkaa kovasti vaikka yskittää (joskus kovassa yskässä oksentaa öisin limaa). Ja jos tulis rosmoja, niin eivät pääsis tytön luokse ennen meitä. Taidan olla vähän höpö, mutta meiän makkariin onneksi mahtuu...

Yhteistyössä