Minkä ikäisenä teidän vauvat

Tallamuspurkuna

Aktiivinen jäsen
10.04.2008
6 762
0
36
ovat istuneet esim. tyynyillä tuettuna syöttötuolissa?
Meillä 5kk neuvolassa sanottiin että 6kk ikäsenä voi laittaa syöttötuoliin, meillä on kyllä jämäkkä tyttö, mutta tuntuu että se on niin pian ja vauva-aika loppuu niiiiiiin nopeasti :snotty: :heart:

Tossa vähän päälle 6kk laitettiin ekaa kertaa syöttötuoliin ja hyvin se siinä istu. Parilla ekalla kerralla tuin tytön taitellulla pyyhkeellä, mutta sitten huomasin sen olevan ihan turha viritelmä :D

Alkuperäinen kirjoittaja lentää:
Tossa vähän päälle 6kk laitettiin ekaa kertaa syöttötuoliin ja hyvin se siinä istu. Parilla ekalla kerralla tuin tytön taitellulla pyyhkeellä, mutta sitten huomasin sen olevan ihan turha viritelmä :D

Vaunuihin pitäis vaihtaa ratasosa että sais puoli-istuvassa asennossa katsella maisemia eikä tarvitsisi kopassa kiukutella kun ei mitään näe. Vaatteet jää kaikki pieneksi ja tänään ison nipun vaatteita laitoin pienten vaatteitten joukkoon kun ei enää mahdu neidille päälle. Uusia pitäis kipittää ostamaan. Kohta pitäis syöttätuoli kaivaa esille ... :snotty:
Miten tämä vauva-aika tosiaan katoaa näin nopeasti johonkin |O

No ajattelin tuossa muutaman viikon kuluttua kokeilla vähitellen tuota tuettua istumista. Pirpana pyrkii koko ajan ylös ja istuisi jo tosi mielellään. :whistle:

meillä 7,5kk:n ikänen vauva on edelleen sitterissä ruoka-ajat. ei ees oo syöttistä vielä. rattaissa välillä pieniä matkoja puoli-istuvassa asennossa mutta valuu siitä niin huonoon asentoon että pääsääntösesti selällään vielä. välillä laitan masulleen ja kuomun alas ni näkee maisemia.

Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Alle 6kk ikästä ei saa laittaa istumaan.

Mitäs teet jos lapsi ihan itse istuu? :saint:

Ei varmasti alle 6kk ikänen lapsi mee itse syöttötuoliin eikä muuallekaan istumaan.

Kiva kun sinä tiedät kaiken tämän aivan varmasti.
:xmas:

ai onko teillä ihmelapsi joka on alle puolivuotiaana kiivenny ite syöttötuoliin, rattaisiin ym. istumaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
ai onko teillä ihmelapsi joka on alle puolivuotiaana kiivenny ite syöttötuoliin, rattaisiin ym. istumaan?

No ei nyt sentään niin ihmelapsi ollut että olis kiivennyt istumaan, ihan lattialla suoritti moisen taitonsa. :D
Ja jotta mielesi huojentuu niin kerron vielä että ei toki istunut pitkin päivää siinä syöttötuolissakaan. :hug:

Vähän alle 6kk ikäisenä esikoinen meni syöttötuoliin. Lattialla nousi itse istumaan saman ikäisenä. Joten tuskin oli haittaa.. :whistle:
Kuopus oli 6kk tai himpun yli kun syöttötuoliin laitoin ja juuri pyyhevirityksen kanssa.

Kuopus istui tuetta viiskuukautisesta, muut puolivuotiaasta. Kaikilla ollut kova tarve pystympään lattiatasolta. Sitterissä ei ole ollut kukaan, joten varovasti aloin istuttaan pieniä hetkiä lattialla ja syöttötuolissa tuettuna. Neuvolatädin mukaan ihan ok asia. Ja enpä ole mitään hallaa huomannut lapsille aiheutuneen. Vauva-aika tosin tuntunut jotenkin lyhyemmältä, varsinkin kun lähtivät kävelemäänkin melko aikaisin.

Poika oli tasan 4 kk kun alko istumaan syöttötuolissa. Neuvola ei sanonu siihen mitään, tosin tiesi miten jäntevä tapaus oli, jo parini päivän vanhana poika kannatteli päätään vatsallaan ollessa.

Tuokin on jotenkin niin jännää kun alle 6kk ikäistä ei saisi istuttaa lainkaan kun on liian pieni. Heti 6kk ikäisenä pitäisi taas jo istua ihan itse, muuten aletaan ihmetellä mikä vauvassa vikana.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

no meillä konttasi ja nousi istumaan puolivuotiaana. itse olin karannut pinnasängystä vissiin aikaisemmin ja kävelin itse 8kk ja lujaa karkuun. N

6 kk ovat molemmat olleet, kun syöttötuolissa ovat alkaneet istumaan. Esikoista sai vähän aikaa tukea tyynyllä, kuopus istui heti suorassa, hänen luvattiin neuvolassa istua jo 5kk ikäisenä syöttötuolissa, mutta en silloin vielä istuttanut.

Mitäs teet jos lapsi ihan itse istuu? :saint:

Ei varmasti alle 6kk ikänen lapsi mee itse syöttötuoliin eikä muuallekaan istumaan.
Ei mene, mutta nousee istumaan. Pitäiskö väkisten työtää alas? Todella hyvä on ryhti meidän koululaisella, joka aloitti (me emme alkaneet istuttamaan) alle 5kk eli ei ainakaan selkään mitään jäännyt vaikka neuvolassa kielsivät istumisen. (Ei kuitenkaan täti osannut sanoa miten se istuminen ois estetty)

Yhteistyössä