Minkä ikäisenä teillä on lapset alkanut nukkumaan koko yön?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vähän väsynyt äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vähän väsynyt äiti

Vieras
Elikkäs tuossahan se kysymys jo tulikin... Minkäs ikäsenä teillä siis jälkikasvu on alkanut nukkumaan ihan kokonaisia öitä ilman yöherätyksiä?

Meillä ei lapsi itse oppinut nukkumaan koko yötä... Tiheistä yöheräilyistä "kärsittiin" vähän yli 9kk. Sitten oli pakko kokeilla unikoulua, kun oltiin molemmat vanhemmat aivan puhki.
Unikoulusta oli apua ja nyt nukutaan yöt hyvin.

Esikoinen vajaa 3,5 ja kuopus reilu 2v, sen verran melkein joka yö heräävät että viereen kömpiivät, se ei meitä haittaa kun niin äkkiä pääsee takaisin uneen ja joskus ei edes herääkään vaikka ovat tulleet. Hyvin hyvin harvoin on öitä jolloin kumpikaan ei tule meidän sänkyyn.

Meillä herättiin parin tunnin välein aina 14 kk saakka. Sitten sen jälkeen alkoi nukkuu yöt. Nukkuu äidin vieressä isossa sängyssä. Havahtuu yöllä parisen kertaa ja varmistaa, että vieressä ollaan. Jos ei olla, niin herää täydellisesti ja uudelleen nukahtaminen kestää. Usein en herää lapsen havahtumisiin. Joskus olen itse hereillä vieressä ja huomaan siksi nämä havahtelut, jonka aikana laps ei tosiaan herätä mitenkään. Välillä tulee sit ihan kylkeen nukkuu. On sellainen tapaus, että jos vieressä ei nukkuis, meillä ei nukkuis kukaan. Lapsi on nyt vähän yli 2 vuotias ja tosiaan on vuoden nukkunut täydet yöt, ettei koskaan huuda tai itke tai vaadi mitään muitakaan toimenpiteitä.

Esikoinen noin 3 viikon iässä ja kakkonen ei nuku vieläkään (ikää reilu 2,5v) :whistle: Yöllä herätään vähintään 2 kertaa (joskus pahimmillaan nukuttii tunnin jaksoissa, lapsi siis nukkui, äiti ei enää edes niissä).

Jos tästä yöheräämisestä on jotain hyötyä niin se että kun vauva kesällä syntyy niin olenpa valmistunut jo noihin yöheräämisiin, ei ole päässyt tässä välissä maistamaan kunnon yöunia.

Mutta :hug: ketjun aloittajalle, kyllä sitä itseäni on monena aamuna väsyttänyt ihan tuhottomasti kun töihin on pitänyt lähteä.

esikoinen 7viikkoisena, kuopus kolme kuukautisena, mutta sitä ennenkin söi vain kerran yössä noin kuus viikkoisesta.. eivät oo koskaan olleet mitään yökohkaajia..

Yhteistyössä