Minkä ikäisenä vauva omaan huoneeseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sunniee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
noin 4kuisena meni meidän tyttö omaan huoneeseen. Syy: kaikki nukkuvat paremmin kun ollaan omissa huoneissamme. Toimii paremmin kuin hyvin, tyttö nyt 8kk ja kerran yössä herää silloin tällöin vielä syömään.

Esikoinen sai oman huoneen hieman ennen pikkuveljen syntymää, oliskohan ollut reilun vuoden ikäinen - tosin nukkui aika paljon vielä meidän vieressämme sen jälkeenkin. Pikkuveli muutti sitten yösyöttöjen loputtua samaan huoneeseen joskus 7kk iässä. Nuorimmainen taas nukkui minun vieressäni 10kk ikään, jonka jälkeen muutti lastenhuoneeseen.

Eipä mitään varsinaista syytä, hyvin on aina toiminut :D

7kk iässä. Yöt alko menee siihen et poika heräili meidän liikehdintään joten tuumasin et eiköhän kokeilla siirtoa, itkuhälytin meillä on käytössä et varmasti kuulee jos jotain on ja oikein hyvin meillä yöt menee, nukkuu poika paremmin ja sikeemmin.

2 vko:n iässä. Ei saanut äiti lainkaan nukuttua, kun heräsi penimpäänkin öhkäisyyn. Omassa huoneessa kun nukkuu, niin kuullaan kyllä kun on vauvalla nälkä tai tutti hukassa. Nyt poika jo 10 kk ja hyvin voi ja nukkuu edelleen itsekseen.

meillä meni vuoden ikäisenä kun nukku vain kun me ei oltupaikalla, sit alko mahdoton pyöriminen ja husiminen ja huutelu. Nukkui siis omassa sivuvaunussa silloin. paremmin on nukkunut, alkuun kokonaisia öitä. Nyt tutti alkoi haitata ja piti yöllä vähän ravata siellä taas kun otettiin tuttipois, mutta nyt sekin on onneksi jo helpottamaan päin. Herää ehkä kolmena tai neljänä yönä viikossa kerran tai kaks, mutta ei siellä tarvi kun kävästä. Itse toivoin vieressä nukkumista, mutta näin se meni meillä paremmin. Nyt tulossa toinen, joka varmaan on vieressä taas sen aikaa kun viihtyy ja alkaa nukkua yöt suurinpiirtein kokonaan niin sitten pääsee esikoisen kanssa samaan huoneeseen hänkin.

[QUOTE="vieras";22983934]Esikoinen sai oman huoneen hieman ennen pikkuveljen syntymää, oliskohan ollut reilun vuoden ikäinen - tosin nukkui aika paljon vielä meidän vieressämme sen jälkeenkin. Pikkuveli muutti sitten yösyöttöjen loputtua samaan huoneeseen joskus 7kk iässä. Nuorimmainen taas nukkui minun vieressäni 10kk ikään, jonka jälkeen muutti lastenhuoneeseen.

Eipä mitään varsinaista syytä, hyvin on aina toiminut :D[/QUOTE]

Eikö yhtään pelottanut, että vanhempi lapsi tekisi vauvalle jotain yöllä?

Meillä nyt 3vee ja 8kk, vauva nukkuu hyvin ja lastenhuoneeseen siirtämistä ollaan mietitty, mutta entäs jos vanhemmalle lapselle tulee jotain älyttömyyksiä mieleen keskellä yötä.

Vähän alta 8kk ja kaikkien yöt parani. Mä en valvonut enää tuntitolkulla kuunnellen joka ähkäsyä ja laitojen potkimista, eikä vauvakaan herännyt kun me tultiin nukkumaan. Saattaa vielä herättää usemman kerran yössä, mutta itkuun herään heti kun huone on niin lähellä.

Eikö yhtään pelottanut, että vanhempi lapsi tekisi vauvalle jotain yöllä?

Meillä nyt 3vee ja 8kk, vauva nukkuu hyvin ja lastenhuoneeseen siirtämistä ollaan mietitty, mutta entäs jos vanhemmalle lapselle tulee jotain älyttömyyksiä mieleen keskellä yötä.

Ei ole kyllä tarvinnut pelätä =) Nyt jo 7- ja 6-vuotiaat veljekset ovat kuin paita ja peppu, kaikki kolme jakavat edelleen saman huoneen eivätkä millään tahtoisi esim. kipeänä minun sänkyyni nukkumaan :D

molemmat menneet omaan huoneeseen vajaa 6kk iässä. Kuopus ei tosin ihan yksin, vaan esikoisen seuraksi. Yöt ovat rauhoittuneet huomattavasti. Kuopus saattoi herätä 5-10 kertaa yössä ja nyt omassa huoneessa herää kerran syömään. Esikoinen alkoi nukkumaan 11h heräämättä, kun siirtyi omaan huoneeseen. Ja ennen kaikkea äiti nukkuu paremmin, kun ei herää ihan joka kyljen vaihtoon ja saa paremmin unen, kun voi lukea illalla sängyssä.