Minkä ikäisenä vettä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vastasyntyneestä olen antanut. Ja keitetystä jäähdytettynä niin kauan, että on alkanu syömään kiinteitä.
Kyllä vauvaa voi janottaa, vaikka saakin rintamaitoa. Varsinkin kesällä. Ajattele itsellesi lämmintä makeaa maitoa, etkä saisi ikinä huuhtoa suutasi.

Täysimetetyt ei tartte vettä, mutta vettä viimeistään siinä vaiheessa kun siirrytään kiinteisiin, tietysti aikaisemmin esin helteillä ym. Eli korvike lapsille vettä voi antaa maidon kanssa. Ja keitettyä ja jäähdytettyä, kyllä vain!

Alkuperäinen kirjoittaja Simputti:
Täysimetetyt ei tartte vettä,
, tietysti aikaisemmin esin helteillä ym. Eli korvike lapsille vettä voi antaa maidon kanssa. Ja keitettyä ja jäähdytettyä, kyllä vain!

Ja höpöhöpö. :o

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Alkuperäinen kirjoittaja Tribaali:
heti synnärisairaalassa..

Miksi?

siellä oli vesipullotkin vauvoille...siksi.

Aika omituista, ei meijän vauvoille oo vettä annettu sairaalassa.

Ne käski aina maidon jäkeen huuhtelemaan suun..ettei tule sammasta ja suu puhdistuu muutenkin..

Miksi?

3 ensimmäistä saaneet sairaalassa vettä, mutta 2 jälkimmäistä -00 ja -07 syntyneet eivät ole saaneet.Kyseessä SatKs

Miksi?

Ne käski aina maidon jäkeen huuhtelemaan suun..ettei tule sammasta ja suu puhdistuu muutenkin..

Juu, tälläset ohjeet oli vielä -96 sairaalassa, mutta 2000 luvulla on tyyli muuttunut "meidän" sairaalassa :D

Vettä antanut jokaiselle ihan ekoina viikkoina. Imetyksen tai maitopullon päälle vesihuikka huuhtelemaan kieltä. Hikkaan tehoaa myös mikä usein syönnin päätteeksi tulee ja lapset meillä hermostuneet aina hikasta, Myös janoon joskus hyvä valinta, ei aina tarvitse maitoa tarjota varsinkin jos lapsi kasvaa vähän liiankin hyvin kuten meillä, hyvä ottaa vaunuihin vesipullo jos herää kiukuttelemaan yleensä janoa. Myös vauvan mahan toimintaan vaikutti kun toisella maha kovalla korvikkeista, vettä antamalla toimi paremmin. Siksi, olen hyväks havainnut ja se on minun valinta tämä :) Ja keitettyä tietysti, jäähdytettynä.

Minä en ole antanut meidän 3,5 kuiselle vettä vielä ollenkaan.Ei siihen mitään syytä ole.Me ollaan pärjätty hyvin pelkällä rintamaidolla. Varmaan alan antamaan hiukan vettä kun siirrytään kiinteisiin.

Yhteistyössä