minkä ikäisenä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja klaudia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

klaudia

Vieras
minkä ikäisenä olette antaneet lapselle aamupuuron, ruuan, välipalan,ruuan, iltapuuron siis rinnan tai muun maidon lisäksi? tai kauanko lapsi on syönyt kiinteitä ennen tälläiseen kokonaisuuteen siirrettyessä?

me aloitettiin myös 4-4,5 kk kiinteät vaikka maitoa olisi tullut kahden lapsen tarpeiksi. tyttö on nyt 6 kk. nukkui yöt niin levottomasti ja oli päivisin vain hetken syötön jälkeen iloinen että ajattelin kokeilla auttaako. tulos oli hyvä jotenka olemme jatkaneet kiinteitä niin että tähän asti meillä on syöty 12 aikaan omatekemä kasvissose ja 15 aikaan yritetty syödä hedemää huonolla menestyksellä ( tyttö ei tykkää kun banaanista ja vadelmasta jota ei saa kaupasta sellaisenaan) ja illalla ennen nukkumaan menoa syödään toinen kasvissose. muutoin syödään rintaa ja aina ruuan päällekin saa rintaa.
lähinnä ajattelin sitä kun aloimme puurot näin aamuisin ja haluaisin muuttaa ilta ruuankin puuroksi. (meillä on niin imetys fanaattinen neuvolantäti etten siltä oikein voi näitä kysellä kun jo viimeiksi kun sai tietää että syödään kiinteitä oli aivan ihmeissään että miksi olen aloittanut kun maitoa tuli niin paljon.)

eli mitä laittaisitte näiden kahden ruuan väliin?

8.00 aamu puuro

19-20.00 iltapuuro (aika riippuu siitä miten hyvin on päiväunet onnistuneet)

kysyn siis vain mielipiteitä. en haluaisi mitään kauheaa moraalisaarnaa ja haukkumisia niin kuin täällä niin usein saa.

piti vielä lisätä että määrät ovat pieniä tällä hetkellä vielä puuroa ehkä 40g ja kasvis soseita 80g kerta ja hedelmää muutama lusikallinen kun ei niistä oikein pidä.

Anna vaikka kasvissosetta noiden puurojen välillä.Joskus päivällä/iltapäivällä...
Peruna-porkkanaa tms. Ja sit ku on tottunu puurojen syöntiin, voisit vaihtaa kasvissoseen lihasoseeseen.(niitähän saa antaa 5 kk iästä lähtien)
Mä oon alottanu puuron annolla 4kk ja sit 5 kk iästä lihasoseella muistaakseni ton kuopuksen kans...

Kuulostaa ihan hyvältä tuo kasvissose lounaaksi ja hedelmää välipalaksi. oletko kokeillut ruusunmarja-vadelmaa? Meillä se on herkkua!
Itse annoin sitten klo.17 aikaan lisää kasvisosetta (6kk iässä) ja illalla puuron kunnes siirryimme syömään toisena pääruokana liha-kasvissosetta n.7kk iässä ja nyt syödään lihaa myös päivällisaikaan (poika 11kk)

Yhteistyössä