Minkä ikäisiä olette olleet kun isovanhempanne ovat kuolleet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaksi sukupolvea
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaksi sukupolvea

Vieras
Itse olen nähnyt vain yhden isovanhemman elossa (eli siis muut kolme olivat kuolleet jo ennen syntymääni), ja tämäkin kuoli minun ollessani 6-vuotias. Mieheni on puolestaan kantanut aikuisena hautaan oman isoisoäitinsä ja olen ehtinyt tavata kaikki hänen neljä isovanhempaansa, ja tavallaan olen saanut tätä myötä itse uudet isovanhemmat.

Nyt pidän suurena rikkautena, että lapsillani on kaikki neljä isovanhempaa ja vielä lisäksi kaksi isoisovanhempaakin! Ja joulu vietetään mummoloissa kyläillen.

Eka isovanhempi kuoli, kun oli 5. Seuraava kuoli kun olin 25v. Seuraava kuoli kun olin 30v. Ja tää vika on vielä elossa. Ja mun äiti on saanu mut 32 vuotiaana.

Toinen isoisäni kuoli jo ennen syntymääni, mutta kolmen muun isovanhemman kuollessa olin itse 22-vuotias, 26-vuotias ja 38-vuotias. Omat lapseni muistavat vaan tuon "viimeisimmän" isoisovanhemman ja rakas olikin heille. Lapsillani on vielä kaikki neljä isovanhempaa elossa. Ja läheisissä tekemisissä ollaan kaikkien kanssa. Myös joulua vietetään yhdessä.

Minun molemmat pappani ja toinen mummo olivat jo kuolleet kun synnyin. Tämä yksi elossa oleva mummo kuoli kun olin 8-vuotias. Jotain muistoja minulla on mummosta, mutta vähän hassuja koska oli jo dementikko ja puhui mitä sattui... harmittaa etten voinut tutustua muihin isovanhempiini.

Vaarini kuoli ollessani n.12-vuotias. Famuni kuoli kun olin 17-vuotias. He ovat isäni puolelta. Äitini puolen isovanhemmat ovat vielä elossa. Tosin ukki jo vanhainkodissa, mummu asuu osittain vielä kotona. Olen 32-vuotias.

Mieheni äidinäiti kuoli mieheni ollessa reilu kymmenen, äidinisää ei ole ollutkaan. Miehen isänäiti kuoli kun mieheni oli 16-vuotias. Mieheni isänisä kuoli 2005, oli rakas minullekin. Mieheni myös 32-vuotias.

Mulla oli neljä isovanhempaa ja isoisoäiti. Olin noin 10v kun isoisoäiti kuoli, 19 kun pappani kuoli, neljä vuotta myöhemmin menivät mummi ja vaari, mutta nyt olen 28 ja vielä yksi mummo on elossa.

Lapsellani on/oli syntyessään 4 isovanhempaa ja kaksi isoisoäitiä, joista toinen kuoli lapsen ollessa 8kk ikäinen. Toinen eli minun mummoni takaa meillä edelleen 4 sukupolven yhteiselon.

Mun isovanhemmat on kuolleet, kun mä olen ollut 4-14-vuotias. Olen monesti toivonut, että olisin saanut tuntea heidät pidempään. Varsinkaan kummastakaan papasta mulla ei ole montaa muistikuvaa, ne kuolivat peräkanaa mun ollessa pieni. Mä olen aina tykännyt vanhoista tarinoista, harrastan sukututkimusta jne ja musta olisi niin ihanaa, kun olisin vähän vanhempana saanut kuulla omien isovanhempien tarinoita. Varsinkin mun isänisällä olisi ollut melkoinen elämäntarina kerrottavana, jos olisi saanut elää pidempään.

Mun ja miehen vanhemmat ja uudetkin puolisot ovat kaikki elossa ja toivon, että elävät mahdollisimman pitkään, jotta lapsille jää muitakin muistoja kuin vain valokuvia.

Taisin olla ala-asteella, ehkä 11-vuotias, kun viimeinen elossa ollut isovanhempi (äidin äiti) kuoli. Äidin isä kuoli jo ennen syntymääni, isän äiti kun olin 4 ja isän isä taisi kuolla, kun olin 8. Nuorena ovat kaikki menneet, harmittaa kovasti :(

Isän äiti kuoli kun olin jotain 2v, hänestä en muista mitään. Äitin isä kuoli kun olin reilu 3v, hänestä muistan vain "viime hetket" kun makasi sängyssä ja hänellä oli aina kettukarkkeja tyynyn alla.:)
Äitin äitin kuollessa olin 20v. Toinen ukkini on edelleen elossa, mutta on ollut jo toistakymmentä vuotta ihan muissa maailmoissa, ei tunnista ketään, eikä muista kuin jotain tosi vanhoja asioita. Hän täyttää ensi vuonna jo 90v.

Isän isä kuoli oli jo isäni ollessa lapsi. Isän isän isä kuoli kun olin noin 6-vuotias. Isän äiti kuoli kun olin 7-vuotias. Isän täti on vielä elossa ja hän on minulle kuin isoäiti.
Äidin molemmat vanhemmat vielä elossa.
Kaikilla isovanhemmilla alkaa olla ikää jo reilusti päälle 80 vuotta, mutta toivottavasti meitäkin on vielä pitkään 4 sukupolvea elossa.

isän vanhemmat ovat kuolleet jo aikoja sitten. Samoin isäpuolen isä. Isäpuolen äiti ja äitini vanhemmat ovat vielä elossa.
Lapsellani on isovanhemmat, kolme (neljä jos isäpuolen äiti lasketaan) isoisovanhempaa ja kaksi isoisoisovanhempaa elossa :D

isovanhemmistani kaksi oli jo kuollut ennen syntymääni joskus 60 luvulla. Vaarini kuoli 2000 luvun alussa ja yksi mummo elää vielä. Lapsellani kolme isovanhempaa elossa. Isäni kuoli, kun olin noin 20-vuotias.

Yhteistyössä