Minkä ikäisinä yöhoitoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *****
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

Vieras

Siinähän se kysymys tulikin...

Elikkä minkä ikäisinä olette jättäneet lapsenne ensimmäistä kertaa yöhoitoon? Ajoittain koen todella huonoa omaatuntoa, kun reilu 10 kk lapsenne ei juurikaan ole ollut hoidossa päivisin "vieraalla" (siis esim. isovanhemmilla) ja yöhoitoa emme ole edes ajatelleetkaan.
Olemmeko aivan "outoja"?

Mun mielestä kysymys ei voi kuulua "minkä ikäisenä" koska se riippuu siitä, onko tuttu paikka. On eri asia olla yötä isovanhemmilla, joita näkee päivittäin tai ainakin useita kertoja viikossa tai isovanhemmilla, joita näkee ehkä kerran kuussa.
Miksi siitä pitäis olla huono omatunto, jos lapsi ei ole hoidossa :o ??

meidän poika on ollut kahdesti yöhoidossa sen jälkeen kun on täyttänyt puoli vuotta, nyt ikää kahdeksan kuukautta. riippuu varmasti minkälaiset isovanhemmat ja miten itsestä tuntuu. olen sitä mieltä että sitten hoitoon kun itse on siihen valmis :)

Meillä on 1vee,2vee ja 4vee. 4vee ollu kerran elämässään mummulassa yön. Kaksi pienempää ei vielä kertaakaan missään hoidossa. Lapsien paikka on kotona kasvattajalla :flower:

ja tuohon edelliseen viestiini, en sanoisi että hoidossa vaan mielummin yökylässä. koska emme me sen takia ole häntä yökylään laittaneet että itse saisimme jotain tehdyksi, el iihan on kyläilemässä ollut

Kaikki tekee niin kuin parhaaksi näkee, ei siitä kannata kantaa huonoa omaatuntoa. =)

Meillä esikoineno oli ekaa kertaa mummilla yö hoidossa 1v2kk iässä
Isompi tyttö oli 1v4kk iässä ja pienempi tyttö ei ole koskaan ollut vielä yökylässä ja on 1v11kk.

Meidän poika oli jo 2kk ikäisenä yön yli hoidossa, kun lähdimme 500 km päähän hautajaisiin, ei tohdittu pientä ottaa koko päiväksi autoon istumaan. Sen jälkeen on kahdesti ollut yöhoidossa, kaikkina kertoina isovanhemmillaan. Ikää nyt 5kk.

Ensimmäisen kerran oli 5 viikoisena, vietiin poika mummilleen joskus klo 18 aikaan ja tultiin rilluttelemasta n.klo 1 yöllä. Mummi kuitenkin hoisi pojan yöllä ja aamun ekan syötön, koska olimme ottaneet illalla alkoholia, eikä lasta pidä mielestäni käsitellä silloin, oli se sitten yksi tai kymmenen kaljaa.

Mutta, meillä ollaan mummin kanssa tekemisissä päivittäin. Eli seura ja paikka on tuttuja.

mitä pienempänä ekan kerran sen helpompi mut ette ole meidän neiti on 1v1kk ei ole ollu hoidos ku ei olla käyty missään...pidetään hauskaa ihan himassakin:) humppaajat kai on jo takana ei ole ollu haluja lähtee....

Meillä on nyt tytöt 4 ja 3 vuotta, ja ollaan alettu suunnitella, että kuukauden kuluttua olisivat ekaa kertaa yön yli mummon kanssa, tosi meillä, mutta itse mennään toiselle paikkakunnalle. Meillä on mummot kaukana, joten on ollut hankala järjestää: jos olis mummo naapurissa, niin olisivat varmasti olleet jo aiemmin. Ihan vauvoina en olis niitä laittanut yökylään.

Mä kyllä ymmärrän mitä tarkoitat tuolla huonolla omallatunnolla, koska mullakin lähipiiri paheksuu sitä kun en anna lasta hoitoon. Minulla on poika 1v4kk ja tyttö 2,5kk. Poika ei ole ollut hoidossa vielä ikinä päivälläkään, yöksi en voisi ajatellakaan antavani, toisaalta nyt meillä on pienempikin lapsi, niin tarvetta ei olisi muutenkaan.

En kuitenkaan ihmettele niitä jotka antavat läheisten hoitaa lapsiaan, mulla vaan ei ole niin luotettavaa ihmistä jolle tuon vilkkaan poikani luottaisin:) Olen sen omin silmin nähnyt että mamma tai täti eivät hänen perässään pysy.

Alkuperäinen kirjoittaja thewaxa:
Meillä on 1vee,2vee ja 4vee. 4vee ollu kerran elämässään mummulassa yön. Kaksi pienempää ei vielä kertaakaan missään hoidossa. Lapsien paikka on kotona kasvattajalla :flower:

Mä oon aina ihmetellyt näitä sun tekstejäs tosi paljon. Oma tosiaan on valintanne, mutta.. Oma lapseni ainakin rakastaa olla mummilassa, varsinkin kesäisin kun mökkeilevät, käyvät uimassa, veneilemässä, syksyllä marjassa kaikkea kivaa mummun kanssa ja mummu nauttii siittä kans.

Mielestäni sinun lapsesi jäävät paljosta paitsi.

Yhteistyössä