minkä ikäsen te ootte antanu lukee minkäkin Harry Potterin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mietin vain kun mulla on 9v tokaluokkalainen joka on nyt ahminut viisasten kiven, salaisuuksien kammion ja Azkabanin vangin melkein kokonaan. aloinkin nyt miettiin et minkä ikäisten te ootte antanu lukee noita kirjoja vai ootteko antanu lukee heti kun on innostanu lasta lukea ne?

entä minkä ikäisten kanssa te ootte kattonu noi leffat? kun tuo lapsi on katsonut kaksi ekaa ja tahtoisi katsoa loputkin.

7 v aloitti ekan, heti kun oppi lukemaan. Luki kaikki putkeen, ja on lukenut ne kai aika monta kertaa ja nähnyt leffat. (Meillä on kaikki ilmestyneet kirjat ja elokuvat)

Tää tahtos kans tietää mitä ikärajaa noille kirjoille suunnilleen pidetään? Itse en tiedä niiden sisältöä just yhtään eli miten pelottavia kohtauksia?

siis sellaisen lapsen joka ymmärtää että se on vain huippu hyvä satu! siis sellaisen joka ei menis hirveesti sekaisin kirjan sisällöstä, mitä nyt fanitus voi olla elämää muutenkin mullistavaa, itsekin luin potterit silloin ala-aste iässä, kuulimme luettuna näitä iltasatuina, itse olin 8-10 vuotias tuolloin, tykättiin kovasti. myöhemmin itse luettu ja ahmittu. ei niissä ole pääasia se että se voldemort yrittää kukistaa harryn, vaan se elämä jonka harry kokee koulussa, kaverit ja silleen. alusta loppuun taianomainen tarina joka kannustaa varmasti lukemaan! suosittelen!

Lapsi ei osaa lukea on aika pieni vielä mutta kinuaa noita iltasaduksi kun tarhassa oli luettu toiselle ryhmälle noita ja nyt mietin et mitä mieltä olisin noista kun olen käsityksessä et ovat isommille tarkoitettuja.

Lapsi ei osaa lukea on aika pieni vielä mutta kinuaa noita iltasaduksi kun tarhassa oli luettu toiselle ryhmälle noita ja nyt mietin et mitä mieltä olisin noista kun olen käsityksessä et ovat isommille tarkoitettuja.

Missä tarhassa sun lapsesi oikein ovat? En tiedä onko HP:sta nyt suoranaista haittaa alle kouluikäisille, mutta niiden sisältö sopii paremmin koululaisille. Kirjojen ydinkohderyhmää lienevät 9-13-vuotiaat. Toki uutuutena ne viehättivät vanhempiakin lukijoita. Jos haluaa alle kouluikäiselle lukea jotakin oikeasti sen ikäisen mieltä kehittävää, mutta vähän jännitävää ja "isomman oloista", suoittelen seuraavia: Eemeli, Peppi Pitkätossu, Pekka Töpöhäntä - siis nitä oikeita pitkiä versioita.

Eka-tokaluollaisisille hyviä krijasarjoja ovat mm. Mauri Kunnaksen hauskat koirakirjat, Lindgrenin Ronja/Mio Mio jne, Fedja-setä, Horrid Henry-sarja (en muista suomenkielistä nimeä mutta on varmaan suomeksikin), Rito Räppääjä yms.

Lapsi ei hyödy yhtään siitä, että ahmii ikätasoaan vanhemmille kirjoitettuja kirjoja. Pitkässä juoksussa voi käydä jopa päin vastoin. Dostojevskit ehtii lukea lukiossakin tai aikuisena.

[QUOTE="äiti";23588851]Missä tarhassa sun lapsesi oikein ovat? En tiedä onko HP:sta nyt suoranaista haittaa alle kouluikäisille, mutta niiden sisältö sopii paremmin koululaisille. Kirjojen ydinkohderyhmää lienevät 9-13-vuotiaat. Toki uutuutena ne viehättivät vanhempiakin lukijoita. Jos haluaa alle kouluikäiselle lukea jotakin oikeasti sen ikäisen mieltä kehittävää, mutta vähän jännitävää ja "isomman oloista", suoittelen seuraavia: Eemeli, Peppi Pitkätossu, Pekka Töpöhäntä - siis nitä oikeita pitkiä versioita.

Eka-tokaluollaisisille hyviä krijasarjoja ovat mm. Mauri Kunnaksen hauskat koirakirjat, Lindgrenin Ronja/Mio Mio jne, Fedja-setä, Horrid Henry-sarja (en muista suomenkielistä nimeä mutta on varmaan suomeksikin), Rito Räppääjä yms.

Lapsi ei hyödy yhtään siitä, että ahmii ikätasoaan vanhemmille kirjoitettuja kirjoja. Pitkässä juoksussa voi käydä jopa päin vastoin. Dostojevskit ehtii lukea lukiossakin tai aikuisena.[/QUOTE]

Ihan normi tarhassa ja omassa ryhmässä eivät ole tietääkseni lukeneet vaan toisessa jossa samanikäisiä. Tätä nyt ihmettelin että minkähän ikäisille nuo oikeasti on tarkoitettu, juurikin olen käsityksessä etteivät ole ihan pienten kirjoja :/

Yhteistyössä