Minkä ikäset teillä on käyttäneet 92 kokoista talvipukua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja CousCous
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

CousCous

Aktiivinen jäsen
29.04.2006
1 004
0
36
Entä koon 24 saappaita?

Meillä pojalla käytössä 86 haalari ja 21 kengät, poika siis 9kk.. ja kaveri tarjois meille jo kovasti koon 92 haalaria ja 24 numeroisia kumisaappaita..

Mulla ei ole vielä kuin tämä yksi lapsi joten oon täysin tietämätön noiden kokojen suhteen.. onko toi 92 realistinen talvipuku esim. ensi talvea ajatellen? Ja nuo saappaat.. minkä ikäisillä on tuon kokoinen jalka? :whistle: :D

Poika on nyt 1,5v ja käytössä Lassien 92cm haalari ja 24 koon kuomat. Onhan se haalari vielä vähän iso ja Kuomatkin, muttei häiritsevästi. Niillä ois tarkotus pärjätä tää koko talvi.

Tuohan on ihan yksilöllistä... Mun likalla on nyt käytössä 80cm ulkohaalari ja ikää on puoltoista vuotta, kengät on 23...
Mut mä oon kans sitä mieltä että jos nyt jo käyttää 86cm, niin ei luultavasti ens vuonna mene 92cm... Mut jos saat ne ilmatteeks niin ei kai se haittaa ottaa ja kahtoo sitten ensvuonna asiaa uudestaan...

Alkuperäinen kirjoittaja raparperitaivas:
Miun poika on nyt 2,5 vuotta ja koon 92 haalari on ihan just sopiva ja 24 koon kuomat menee jalkaan ihan just ja just. Mutta siis käytännössä oikean kokoiset tällä hetkellä on kengät kokoa 26 ja haalari kokoa 92-98.

Sama täällä, vielä mennään 92cm haalarilla ja 24 kengillä. Tosin oon ajatellut ostaa pojalle uudet kuomat viimeistään joulun jälkeen ja kokoa 26. Haalari saattaa mennä koko talven, se oli kyllä jo viime talvenakin käytössä. Tosin mulla on tuolla sit odottamassa 104cm jos pieneks käy.

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielest:
jos sun poikas on nyt jo 86 senttisissä vaatteissa niin en usko et ens talvena enää menee 92cm.

Poika on sen verran pitkä että koon 80 talvihaalari oli liian naftin tuntunen.. ei olis "mahtunut" villahaalari alle.. tiukkaa olis ainakin tehnyt :whistle:

neiti 3,5v 94cm ja 13kg syntynyt 04/2004
käytti syys/kevätpukua kokoa 92cm ja kenkä oli ton 24
nyt uusi toppapuku on kokoa 98cm (92cm puku ois mahtunut vielä mutta ei ollut sitä kokoa kaapissa ) ja talvikengät kokoa 25 (että mahtuu villasukka pakkasilla )
esikko käytti n.2-2,5 vuotiaana vastaavaa kokoa!

Alkuperäinen kirjoittaja vartooja:
Tuohan on ihan yksilöllistä... Mun likalla on nyt käytössä 80cm ulkohaalari ja ikää on puoltoista vuotta, kengät on 23...
Mut mä oon kans sitä mieltä että jos nyt jo käyttää 86cm, niin ei luultavasti ens vuonna mene 92cm... Mut jos saat ne ilmatteeks niin ei kai se haittaa ottaa ja kahtoo sitten ensvuonna asiaa uudestaan...

Ilmaseks se niitä tarjoaa, mut en ottais huvikseen niitä nurkkiin pyörimään jos niille ei tule olemaan käyttöä pitkään aikaan, saati sitten ollenkaan.. mut tosiaan käytiin sovittamassa samanmerkkistä talvipukua kokona 80 ja 86 ja ostettiin se 86 kun se oli pojalle paremman kokoinen.. ja nyt kaveri tarjoaa sitä samanlaista pukua kokona 92..

Meillä typy 1,5v kulkee 92cm reiman puvussa ja kengätkin on sen 24. Neiti on aina ollu "iso jalkainen", 22 kokoiset sandaalit meinas kesällä ehtiä pieneks, loppukesästä ne oli just sopivat. Jos olis ollu umpikärkiset niin ei olis menny...

Yhteistyössä