Minkä ikäset teillä pyyhkii itse?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Tai minkä ikäiseltä alkaisit odottaa että pyyhkii itse kakat? Kaverilla 3½v on jo "ikuisuuden" kuulemma pyyhkinyt itse (poika) ja meidän 4v taas huutaa pyyhkimään (pissat saa itse). Kun en nyt ole ihan varma että yltäisikö tuo edes itse vielä. Mut miten kaverin lapsi sitten yltää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tai minkä ikäiseltä alkaisit odottaa että pyyhkii itse kakat? Kaverilla 3½v on jo "ikuisuuden" kuulemma pyyhkinyt itse (poika) ja meidän 4v taas huutaa pyyhkimään (pissat saa itse). Kun en nyt ole ihan varma että yltäisikö tuo edes itse vielä. Mut miten kaverin lapsi sitten yltää?

Meillä siis tyttö jos se nyt mitään vaikuttaa

kyllä mä pyyhin kakat meidän 5vuotiaalta.PYyhkisi se kyllä itsekin mutta tuloksena on aina kakkaviirut pikkuhousuissa eli ei saa pyyhittyä tarpeeksi perusteellisesti takamustaan.Olen siksi vielä toistaiseksi pyyhkinyt.

Meillä tyttö aloitti n. 4,5vuotiaana harjoittelut. Meni tarhaan 5v ja sanoin että siihen mennessä täytyy oppia itse pyyhkimään koska on jo niin "iso", eikä tarhatädit enää pyyhi siinä vaiheessa lasten peppuja.

Poika on nyt 4v mutta ei vielä saa pyyhittyä itse hyvin. Mutta eiköhän hänkin tuohon 5v meneessä se opi.

Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Meillä tyttö aloitti n. 4,5vuotiaana harjoittelut. Meni tarhaan 5v ja sanoin että siihen mennessä täytyy oppia itse pyyhkimään koska on jo niin "iso", eikä tarhatädit enää pyyhi siinä vaiheessa lasten peppuja.

Poika on nyt 4v mutta ei vielä saa pyyhittyä itse hyvin. Mutta eiköhän hänkin tuohon 5v meneessä se opi.

Meidän lapset myös menee hoitoon kun tyttö melkein 5v, eli siihen taidan tähdätä minäkin. Nuorempi sillon 3v ja nyt näyttää et hänen kanssa vaikeuksia päästä edes vaipasta eroon saati että oppisi pyyhkimään.

Meillä tyttö, täytti viikko sit 4v., pyyhkii itsekin, mutta ei vielä kunnolla saa pyyhittyä, joten sit lopuks käyn vielä pyyhkimässä ite. Toisinaan kyllä huutelee et tuu pyyhkii. Eli kai vois sanoa, että alkaa harjottelee sitä ite.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Kyllä 4 vuotiaan pitäisi jo osata. Tosin tunnen 9 vuotiaan joka ei pyyhi kun on käyny kakalla..

Niin no, kai tuo meidänkin jo periaatteessa osaa, mut jälki ei välttämättä ole ihan priimaa.

meillä kans 5v kyllä pyyhkisi mielellään itse ja joskus pyyhkiikin mutta se tietää sitten aina hetken päästä pikkuhousujen vaihtoa ja takapuolen pesua joten mun mielestä on järkevämpää pyyhkiä itse kun toisen käsi ei ulotu vielä tarpeeksi hyvin. Pääasia että koulussa jo pyyhkii ite.

onko typerää ku mä huuhtasen pyllyn vielä 3 vuotiaalta? nostan altaan reunalle ja huuhtasen... ku hoidoss vain pyyhitään ilman pesua, ja sit pojalla useesti pylly tosi punainen illalla.
ja toinen asia, en viitsisi erikseen aloittaa ketjua tähän, et anteeks ku kysyn tässä. pissaamisesta. miksi mein pojalla ehtii aina tulla tippa housuun ennenku menee potalle. sanoo et pissa tulee, mut housussa on yleensä miltei aina jo tippa. käytetään poikaa ite pissalla heti ruuan jälkeen, unien jälkeen ym. eli ei usein ehdi se oma hätä tulla. mitäs tuohon tekis? aina kuitenkin vaihdettava housut ku ei viitsi pissasilla laittaa. vaikkakin vain tippa. poika aina sanoo et "se oli vahinko". ole siinä sitten...

Alkuperäinen kirjoittaja entäs tämä:
onko typerää ku mä huuhtasen pyllyn vielä 3 vuotiaalta? nostan altaan reunalle ja huuhtasen... ku hoidoss vain pyyhitään ilman pesua, ja sit pojalla useesti pylly tosi punainen illalla.
ja toinen asia, en viitsisi erikseen aloittaa ketjua tähän, et anteeks ku kysyn tässä. pissaamisesta. miksi mein pojalla ehtii aina tulla tippa housuun ennenku menee potalle. sanoo et pissa tulee, mut housussa on yleensä miltei aina jo tippa. käytetään poikaa ite pissalla heti ruuan jälkeen, unien jälkeen ym. eli ei usein ehdi se oma hätä tulla. mitäs tuohon tekis? aina kuitenkin vaihdettava housut ku ei viitsi pissasilla laittaa. vaikkakin vain tippa. poika aina sanoo et "se oli vahinko". ole siinä sitten...

Kyllä mä aina pesen niin kauan, kun mun hommana on se kakkojen putsaaminen. Pesen siinä pöntöllä käsisuihkulla. Musta paljon mukavampaa kuin sillä paperilla raapiminen.
Aika yleistä taitaa olla varsinkin pojilla, että tippa tulee housuun ennen kuin edes huomaa, että on pissahätä.

Niin ja 4-5 vuotiaana on meillä alkaneet hoitaa pyyhkimiset itse

Yhteistyössä