Minkä kokoinen haalari 1,5vuotiaalle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

vierailija_

Aktiivinen jäsen
10.05.2004
2 155
0
36
Ajattelin ostaa pojalleni alennusmyynneistä talvihaalarin ensi talveksi, mutta koko mietityttää. Poika on ensi marraskuussa 1,5vuotta eli minkä kokoisia haalareita teillä taaperoiden vanhemmat on sen ikäisillä? Merkki myös kiinnostaa, hyvät ja huonot puolet. Kiitos avusta jo etukäteen :flower: :flower: :flower:

Meillä on Lassie Tec (joka pitää veden vyötäröstä alaspäin) ja kokona on 86 cm:ä. Tosin pienempi on ikäisiään ja puku menee vielä näin reilun kahden vuodenkin ikäisenä aivan hyvin päälle.

Esikoisella taisi olla 1,5 vuotiaana jo 92 cm:n puku käytössä...

kysy seuraavan kerran neuvolassa kasvukäyrästä, että paljonko olisi suurinpiirtein silloin pituutta, niin osaat arvioida puvun koonkin näin :)

Meidän 1v6kk on tähän asti pärjännyt äitiyspakkauksen toppapuvulla. Nyt lahkeet jääny lyhyiksi ja alesta ostin 86cm Naperon puvun ja jo aiemmin syksyllä Lassien paksumman, myös 86cm. Napero on ollut yllättävän hyvä, Lassielle ei oo vielä ollut käyttöä, kun ei oo kunnon pakkasia.

Meillä on rasavilin 86 cm ja tyttö täyttää kaksi pian ja menee tämän talven. Haalaria pidän todella hyvänä. Toisena haalarina on Ticket to heavenin 86cm haalari, todella iso vielä eli on kokoa 92cm ja on ihan varahaalarina ja ensi talvena sitten paremmin käytössä. Haalarista en lopulta erityisemmin pitänytkään kun on niin leveä toi babymalli että turhaa kangasta vyötäröllä. Eli rasavil on mielestäni paremman mallinen hoikalle lapselle.

Viime vuonna oli remun haalari enkä voi moittia yhtään.

Meidän nyt 1v3kk herralla (vähän reilut 80cm pituutta ja 12kg painoa) on remun ja lennen vedenpitävät haalarit, molemmat kokoa 86, ja menevät koko talven.

Välikausihaalari meillä on lassien (alaosa kestävämpää supratechiä yläosa lassieteciä) vedenpitävä, kokoa 80cm ja luulen sen mahtuvan vielä keväälläkin, on tooosi reilua kokoa (nuo talvihaalarit ovat himppusen pienempiä kun tää lassie).

Pieniä on teidän lapset... Meillä 1,5v käyttää nyt 92cm. On reilun kokoinen mut kun on saappaat ja rukkaset niin ihan hyvin menee. Jos haluat että mahtuu kauemmin päälle, kannattaa ostaa isompi koko ettei heti jää pieneksi. Itse toivon, että tämä koko menisi sitten vielä ensi talvenakin...86cm olisi just nafti ja syksyhaalari ei menisi enää keväällä. Ovat niin kalliita ettei ihan parin kuukauden takia raaskinut ostaa just sopivaa...

Meidän 1,5-vuotiaalla (1v3kk oli 78 cm pitkä) on 86-senttinen Lassien Supratech, isosiskolta peritty. Liian paljon ei kannata olla kasvunvaraa, sillä tämänikäisellä on liikkuminen vielä työlästä toppavaatteet päällä, ja liian iso ja tönkkö haalari vie ilon ulkoilusta.

Pitkälle esikoisella oli 92 cm haalari ostettuna toiseksi talveksi (täytti syyskuussa 1v), ja ensimmäisen ulkoilun jälkeen menin ostamaan pienemmän haalarin. 92-senttistä käytettiin sitten kevättalvella ja seuraavana syksynä.

Meillä molemmat lapset syntyneet maaliskuussa. Esikko, poika, oli 1,5 v neuvolassa 84 cm ja kuopus, tyttö oli 1,5v neuvolassa 88 cm. Molemmat ovat käyttäneet 86 cm reimatecin pukua. Tosin nyt uhkaavasti alkaa tuolle nuoremmalle pieneksi käymään, mutta luulen että silti menee tämän talven. Sen varran kuitenkin on tuota väljyyttä vielä. Noi reimat on muuten reilua kokoa, sillä neidillä on vielä satunnaisesti oikeen kura kelillä käytössä 80 cm välikausi haalari.

Eli siis itse ostaisin 1,5 v:lle 86 cm puvun.

Huom! Reimatecin 86cm vastaa muiden merkkien 92cm kokoa ;o)

************************************************************\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2007 klo 23:30 Emiilia kirjoitti:
Meillä molemmat lapset syntyneet maaliskuussa. Esikko, poika, oli 1,5 v neuvolassa 84 cm ja kuopus, tyttö oli 1,5v neuvolassa 88 cm. Molemmat ovat käyttäneet 86 cm reimatecin pukua. Tosin nyt uhkaavasti alkaa tuolle nuoremmalle pieneksi käymään, mutta luulen että silti menee tämän talven. Sen varran kuitenkin on tuota väljyyttä vielä. Noi reimat on muuten reilua kokoa, sillä neidillä on vielä satunnaisesti oikeen kura kelillä käytössä 80 cm välikausi haalari.

Eli siis itse ostaisin 1,5 v:lle 86 cm puvun.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2007 klo 10:18 sopivia vai kirjoitti:
Pieniä on teidän lapset... Meillä 1,5v käyttää nyt 92cm. On reilun kokoinen mut kun on saappaat ja rukkaset niin ihan hyvin menee. Jos haluat että mahtuu kauemmin päälle, kannattaa ostaa isompi koko ettei heti jää pieneksi. Itse toivon, että tämä koko menisi sitten vielä ensi talvenakin...86cm olisi just nafti ja syksyhaalari ei menisi enää keväällä. Ovat niin kalliita ettei ihan parin kuukauden takia raaskinut ostaa just sopivaa...
itse en ole ostanut kasvuvaralla pukuja...koska en itekkään kulje "isoissa vaatteissa"...mun poika 2v3kk 86 reima(ei kylläkään enää vaippaa tilaa viemässä)

Meillä käyrien mukaan pitkä ja laiha tyttö, ollut aina, nyt 1v8kk ja koko talven pitkälle kevääseen menee lassietec puku 86cm. Ongelmaksi meillä on muodostunut se, että kun on alipainoinen niin housut sun muut valuu vyötäröltä ja puntit jää lyhyeksi. Mutta tässä lassiessa ei.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.01.2007 klo 17:27 rimpula77 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.01.2007 klo 10:18 sopivia vai kirjoitti:
itse en ole ostanut kasvuvaralla pukuja...koska en itekkään kulje "isoissa vaatteissa"...mun poika 2v3kk 86 reima(ei kylläkään enää vaippaa tilaa viemässä)

Niin ja mekään ei tosiaan osteta ns kasvuvaraa koska minusta on kauheaa kun lapse hukkuu liian isoihin vaatteisiin. Lisäksi myös se vyötärö-ongelma on laihalla, eli yhtään liian isot (kasvuvaralla) vaatteet ei oikeesti pysy päällä.

Meillä käyttää juuri 1 vuotta täyttänyt poika 86 ja 92 haalaria ja tuo 86 menee kyllä tämän talven aikana pieneksi ja 92 mennään sitten loput =) !

Äp haalari ei ikinä edes mahtunu pojalle, kun synty oli liian iso ja nyt tänä talvena on ihan liian pieni =)

Lapset on niin erikokosia

Meillä käyttää juuri 1 vuotta täyttänyt poika 86 ja 92 haalaria ja tuo 86 menee kyllä tämän talven aikana pieneksi ja 92 mennään sitten loput =) !

Äp haalari ei ikinä edes mahtunu pojalle, kun synty oli liian iso ja nyt tänä talvena on ihan liian pieni =)

Lapset on niin erikokosia

Yhteistyössä