Minkä kokoinen haalari kannattais ostaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Eli tyttö nyt 88cm pitkä. Juuri on siirrytty 92 kokoisiin vaatteisiin.
Yksi Lassien välikausipuku ostettiin koossa 92 mutta se olikin vielä liian iso..
Nyt oon katsellut käytettynä huutiksesta haalaria, lassieta, reimaa ja reimatecia. Onko nää kaikki niin isoja kokoja, että kannattais ostaa kokoa 86?
Vai ottasko vaan riskin ja huutais 92 kokoa ja toivois, että se ei ole hirveän suuri.. Mitäs tekisitte?

kävisin kaupassa sovittamassa eri valmistajien haalareita niitä merkkejä joita aiot huutaa siten tietäisit sopivat koot.
Pyydä strategiset mitat haalarista hiha, niska-haara, lahje ennenkun huudat.

Oliko nyt siis kyse välikausi- vai talvihaalarista? Eikö se entinen enää mahdu tätä syksyä jos 92 koko oli vielä liian iso? Ulkovaatteet on yleensä reiluja. Meilläkin käytetään pojalla vielä 74cm välikausihaalaria ja hihoja saa kääriä jos touhuaa pihalla (poika on yli 80cm, en tiedä tarkalleen). Tyttö leikki yhden talven ihan hyvin vähän isolla talvipuvulla eikä haitannut menoa, vaikka tällä palstalla olen tietysti nyt maailman kamalin ja pihein äiti ;)

Mutta tosiaan, käykää ihan sovittelemassa? Tai ainakin osta tuote, jolla on vaihto-oikeus, jos lapsi hukkuu vaatteeseen niin vaihda pienempään? Tai osta se pienempi ja vaihda isompaan tarvittaessa? Minun paska äitiyteni kyllä nostaisi tilanteessa päätään, enkä luultavasti hommaisi mitään pukua nyt ainakaan syksyksi. Entisillä voisi mennä hetken ja laittaa sitten ne uudet reilut päälle, ellei vaihdeta jo talvipukuun. Keväällä kuitenkin jo liian pieni jos nyt ostaa uuden.

Tietysti jos kirppikseltä löytäisi pilkkahintaan.

Oliko nyt siis kyse välikausi- vai talvihaalarista? Eikö se entinen enää mahdu tätä syksyä jos 92 koko oli vielä liian iso? Ulkovaatteet on yleensä reiluja. Meilläkin käytetään pojalla vielä 74cm välikausihaalaria ja hihoja saa kääriä jos touhuaa pihalla (poika on yli 80cm, en tiedä tarkalleen). Tyttö leikki yhden talven ihan hyvin vähän isolla talvipuvulla eikä haitannut menoa, vaikka tällä palstalla olen tietysti nyt maailman kamalin ja pihein äiti ;)

Mutta tosiaan, käykää ihan sovittelemassa? Tai ainakin osta tuote, jolla on vaihto-oikeus, jos lapsi hukkuu vaatteeseen niin vaihda pienempään? Tai osta se pienempi ja vaihda isompaan tarvittaessa? Minun paska äitiyteni kyllä nostaisi tilanteessa päätään, enkä luultavasti hommaisi mitään pukua nyt ainakaan syksyksi. Entisillä voisi mennä hetken ja laittaa sitten ne uudet reilut päälle, ellei vaihdeta jo talvipukuun. Keväällä kuitenkin jo liian pieni jos nyt ostaa uuden.

Tietysti jos kirppikseltä löytäisi pilkkahintaan.

No kyse on vähä kummastakin, sekä välikausi- että toppahaalarista.

Edellinen haalari oli 80cm pitkä, se on jo pieni. Loppukeväästä oli käytössä vaan takki ja housut, jotka alkaa nekin olla jo pienet, niiden koko taitaa olla sen 86. Se ilmeisesti riippuu niin merkistä minkä kokosta pitää olla, mulla kokemusta vaan halpamerkeistä (jotka on aika hyvin vastannu kokoaan) ja lassiesta.
Kun käytettynä ostaa niin ei oikein mahdollisuutta tuohon vaihto- ja palautussysteemiin :)

Yhteistyössä