Minkä kokoinen haalari vastasyntyneelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mimmu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ostin marraskuussa syntyneelle travallen 56 cm haalarin, jossa ei ole erikseen lahkeita. Reiän saa turvaistuimen vöille avattua vetoketjuilla. Noin pienellä jalat on sen verran kippurat että lahkeet on vain haitaksi. Ja jos kaukalopussit ja rataspussit niin varmasti niillä pärjää, jos pystyy sitten kaukalon /rattaat aina sisään viemään ettei tarvi ulkona paitasillaan pitää.

Mun vastasyntyneeni oli kerännyt sen verran painoa (4020g), ettei tuo 56 cm haalari kovin kauaa mahtunut, vaikka lapsella oli pituutta syntyessään 50 cm. Kun pullukkavauva vie enemmän leveystilaa, niin haalari voi käydä pieneksi aikaisin.

62cm haalarin ostan marraskuussa syntyvälle. Meillä on aina jääny heti pieneksi kaikki 50-56cm vaatteet.
Kaukaloon olen kyllä ostanut kaukalopussin joten mitään paksua haalaria en varmaankaan osta,saa sen pussin sit tarvittaessa vaunuihinkin.

Mie en kyllä ostais 50cm pukua, vaikka ne yleensä onkin reilunkokosia. Kuitenkin vastasyntynyt aikalailla vaan möllöttää eikä vaadi semmosta liikkumavapautta. Eli jos onkin vähän isompi puku jossa on kömpelömpi liikkua, niin ei sillä mun mielestä ole väliä. Eipähän kiristä ja vaatettakin mahtuu alle (:

[QUOTE="vieras";21917028]Ostin marraskuussa syntyneelle travallen 56 cm haalarin, jossa ei ole erikseen lahkeita. Reiän saa turvaistuimen vöille avattua vetoketjuilla. Noin pienellä jalat on sen verran kippurat että lahkeet on vain haitaksi. Ja jos kaukalopussit ja rataspussit niin varmasti niillä pärjää, jos pystyy sitten kaukalon /rattaat aina sisään viemään ettei tarvi ulkona paitasillaan pitää.[/QUOTE]

Joo, mä taidan jättää sen haalarin ostamatta..... Meillä la tammikuussa, joten hyvällä tuurilla sen saa alesta jos tarviikaan!

Lisätään vielä että meillä on entuudestaan se iso jääkarhun pussi, mut ajattelin että vaunuissa sitä voi pienenlläkin käyttää. Siks tarvis autoiluun jonkun asun = kaukalopussi.

Yhteistyössä