Minkä kokoinen välikausihaalari kannattaa 1v hankkia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Henna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Henna

Vieras
Eli maaliskuussa yksi vuotta täyttävälle tytölle olen alkanut välikausihaalaria katselemaan ja mietin onko 80cm vai 86cm hyvä että syksylläkin menisi? Ei ole mikään kauhean iso, normaali 1v kokoinen...

Riippuu kovasti merkistä..Mutta tuon ikäisellä liian iso ei ole mukava,joten hankkisin kevääksi sopivan ja toivoisin että mahtuu vielä syksylläkin,kokeilemalla se selviää parhaiten.

Minä ostin meidän minitytölle 80 senttisen. Näyttäisi olevan vähän kasvunvaraakin vielä.

Ostin viime keväänä pojalle 86cm puvun (reima)... Poika täytti sit kesäkuussa vuoden. Sama puku mahtui myös syksyllä ja ilmeisesti vielä tulevana keväänäkin. 80cm olis ollu syksyllä jo nafti, vaikka ei o isokokonen poika.

Riippuu tosi paljon merkistä. Sen lisäksi, että lapset on eri kokoisia. Mä ostin huhtikuussa vuoden täyttäneelle 80 cm Lassietec-välikausihaalarin ja hän hukkui siihen, vaikka oli hieman keskimääräistä pitempi. Että merkistä ja lapsen mallista on kiinni.

Riippuu haalarista. Monet haalarit on niin isoja et 80 riittää. Ostin meidän isohkolle neidille 1-vuotiaana (synt. huhtikuussa) Lassietec välikausihaalarin kokoa 86 ja oli ihan liian iso silloin. Meni sit 1,5v syksynä ja vielä 2v keväänä, mut sille keväälle piti kuitenkin hommata 80 cm.

Pitäisköhän sitä sitten tuo 86cm hankkia niin mahtuu ainakin syksylläkin siihen. Kaupassa ainakin myyjä meinas että ehottomasti 86cm, voihan niitä hihoja alkuun vaikka käärästä..

Alkuperäinen kirjoittaja Henna:
Eli maaliskuussa yksi vuotta täyttävälle tytölle olen alkanut välikausihaalaria katselemaan ja mietin onko 80cm vai 86cm hyvä että syksylläkin menisi? Ei ole mikään kauhean iso, normaali 1v kokoinen...

Minkä kokoinen on NORMAALI 1V??

Alkuperäinen kirjoittaja kertokaa mullekin:

Juuri näin. Meillä likka kohta puolitoistavuotias ja hänelle 80cm reimatec valtavan suuri!

Alkuperäinen kirjoittaja 8/07 tyttö:

Juuri näin. Meillä likka kohta puolitoistavuotias ja hänelle 80cm reimatec valtavan suuri!

Mä en just tajuu näitä yleistämisiä, jotka on niin peestä.

Sovitat kenkien kanssa. Valitset reilunkokoisen, mikä kuitenkaan ei ole liian iso käytettäväksi. Kyllä sen huomaa, kun useampaa kokoa sovittaa, mikä on sopivan iso. Eri merkkien sama koko voi olla hyvin erikokoinen käytännössä.

Meidän pikkuiselle joka täytti keskikesällä 1v ostin keväällä 74cm Reimatec haalarin, oli reilun kokoinen keväällä ja mahtui komeasti vielä koko seuraavan syksyn. Talvihaalari samaa merkkiä oli 80cm.

Meillä poika nyt 1 v 8 kk ja käyttää vielä 80 cm reimatec pukua.
Kesäks kyllä meinaan ostaa jo 86 cm sillä täyttää toukokuussa 2.

Mutta mun ohje olis kyllä 80 cm.Sillä isolla puvulla ei pysty harjoittelemaan kävelyä ja leikkimistä.
Meillä oli ekana kesänä 74 cm puku ja se meni hienosti syksyyn asti.
Ja oli siis reilu 1 vee tuona kesänä.

Meillä keskikokoinen tytsy oli 1v neuvolassa 76cm ja reilu 10kg.

Yhteistyössä