minkä kokonen on teidän mielestä iso vastasyntynyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Möhkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Möhkö:
Susukasmami: Vaikuttiko oma pieni koko mitenkään vauvojen ulossaamiseen ja pääsitkö synnytystapa-arviointiin ja jos niin miten siellä katsottiin se, että mahtuu?

en ole sisukasmami mut vastaan nyt aikani kuluks tähänkin.. :D

eli en päässy synnytystapa-arvioon kummastakaan kun ekasta terkkari oli sitä mieltä että max 3 kiloinen sieltä olis tulossa.. neiti painoi 4285g ja oli 52cm pitkä.. kuopuksesta taas ei ollut tarvetta kun eka synnytys sujui niin hyvin.. kuopus oli 4115g ja 52cm.. ite olen 160cm ja 54kg..

eka synnytys kesti 6h30min.. ponnistusvaihe kesti jotain vajaa 20min.. toka synnytys kesti 4h ja ponnistusvaihe noin 10min.. että ei tainnu koko vaikuttaa mitenkään synnytyksiin.. varsinkaan kun en edes revennyt kuin kahden tikin verran kummallakin kertaa..

Niin eli siinähän se tulikin. Terkka tänään povasi, että sinne neljään kiloon about menee. Ja musta toi on jo tarpeeksi ISO, kun itse olen pieni.

Tyttären esikonen oli 57cm, mitat loppui ja 4540g. Äiti pieni ja synnyti alakautta tosin solisluu pitoi vauvalta katkaista. Pitkä on vieläkin jo viisi vuotta!

Niin eli siinähän se tulikin. Terkka tänään povasi, että sinne neljään kiloon about menee. Ja musta toi on jo tarpeeksi ISO, kun itse olen pieni.

Tyttären esikonen oli 57cm, mitat loppui ja 4540g. Äiti pieni ja synnyti alakautta tosin solisluu pitoi vauvalta katkaista. Pitkä on vieläkin jo viisi vuotta!

Musta semmonen lähellä 5kg on isokoinen.
Oma vauva oli 4kg ja ei se tuntuut isokoiselta synnyttää....
Ja nuo solisluuthan napsahtelee usein synnytyksissä poikki vauvalta, niistä ei aina kerrota jos se ei vauvaa haittaa.
Mun vauvalta meni ja kaverin vauvalta meni, mein vauva ei tarvinu lastaa, kaverin vauva tarvi.

Alkuperäinen kirjoittaja ilona:
Susukasmami: Vaikuttiko oma pieni koko mitenkään vauvojen ulossaamiseen ja pääsitkö synnytystapa-arviointiin ja jos niin miten siellä katsottiin se, että mahtuu?

en ole sisukasmami mut vastaan nyt aikani kuluks tähänkin.. :D

eli en päässy synnytystapa-arvioon kummastakaan kun ekasta terkkari oli sitä mieltä että max 3 kiloinen sieltä olis tulossa.. neiti painoi 4285g ja oli 52cm pitkä.. kuopuksesta taas ei ollut tarvetta kun eka synnytys sujui niin hyvin.. kuopus oli 4115g ja 52cm.. ite olen 160cm ja 54kg..

eka synnytys kesti 6h30min.. ponnistusvaihe kesti jotain vajaa 20min.. toka synnytys kesti 4h ja ponnistusvaihe noin 10min.. että ei tainnu koko vaikuttaa mitenkään synnytyksiin.. varsinkaan kun en edes revennyt kuin kahden tikin verran kummallakin kertaa..

Samantapaisia kokemuksia itselläkin. Eli mulla nelikiloinen vauva tuli ulos siinä kuin kolmikiloinenkin. Ponnistusvaihe oli sen saman 20 min kuin edelliselläkin kerralla (tokan ja kolmannen vauvan painoero kuitenkin vajaa kilo). Ja tikkien määrä (kolme) siis molemmilla kerroilla sama. Imukuppia ei tarvittu, eikä solisuut napasahdelleet. Ihan loppuvaiheessa kyllä vähän tuntui, vauvalla kun oli vartalon koko suhteessa pään kokoon aika iso. Pituutta 54 cm ja painoa siis 4 130 g. Aika sopusuhtainen oli kyl mun mielestäni. =)

Meille syntyi poika 54cm ja 4155g. Kätilö sanoi pojan synnyttyä että "pitkä, siro poika täältä tuli!". Kun kuulin pojan mitat niin ihmettelin että voiko yli 4 kilonen olla siro, mutta kyllä tuo meidän poika oli. Pituutta oli sen verran reippaasti että se lisäsi grammoja ja muuten poika oli aika hoikka vauva - ja on edelleen.

Itse pidän isohkona vauvana yli 4 kiloista. Johtuen ehkä siitä, että meidän tuttavapiiriin ei yli neljäkiloisia ole juurikaan syntynyt.. Mutta eikös "virallisesti" isokokoisena vauvana pidetä yli 4,5 kiloista? (Voi olla, että muistelen ihan omianikin) :D

Meidän poika oli syntyessään 4410g ja 54cm, ja isoltahan tuo tuntui. Vaikeuksia oli tuo saada pihalle ja imukupilta sekä kunnon repeämisiltä en välttynyt. Ponnistusvaihe kesti noin 45 minuuttia.

Itse olen 162cm pitkä. Synnytystapa-arvioinnissa mulle sanottiin, että jos kyseessä olisi yli neljäkiloinen vauva, niin tarkemmin mietittäisi eri synnytysvaihtoehtoja. Mun tapauksessa ei kuulemma ollut tarpeen, koska kaikki vauvan paino-arviot oli koko raskauden loppuvaiheen siinä 3,3 kilon paikkeilla.

Yhteistyössä