Minkä mittaisia teidän isot lapsenne ovat ja mikä on lopullinen pituusennuste?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pehmomami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pehmomami

Vieras
Eli minkäpituinen itse olet ja minkä pituinen on lasten isä ja minkä pituisia lapsista tulee / tuli ja mitä sukupuolta lapsi on?

Itse olen 165cm ja tulevan lapsen/ lasten isä 196cm. Minua kiinnostaa teoriassa meneekö pituus usein vanhempien mukaan vai keskiarvoisesti vanhemmista?

Alkuperäinen kirjoittaja Pehmomami:
Eli minkäpituinen itse olet ja minkä pituinen on lasten isä ja minkä pituisia lapsista tulee / tuli ja mitä sukupuolta lapsi on?

Itse olen 165cm ja tulevan lapsen/ lasten isä 196cm. Minua kiinnostaa teoriassa meneekö pituus usein vanhempien mukaan vai keskiarvoisesti vanhemmista?

Minä olen 162cm ja mies on 170cm eli meidän mukaan lapsista ei pitäisi tulla pitkiä, mutta ovatpa nuo keskikäyrien yläpuolella menneet. Poikia ovat.

Mies on lyhyt, vaikka hänen vanhempansa ovat olleet ihan keskimittaisia ja hänen neljä veljeään on miestä selvästi pidempiä.

Oma äitini on 162cm eli siis olen äidin kanssa samanmittainen. Isä on 180cm ja veljeni 181cm.

No meidän esikoisesta on ennustettu 190cm pitkää miestä. Syntyessään oli 54cm pitkä ja nyt 7v. iässä on 132cm.
Mä oon 170cm ja mies 175cm. Että en sitte tiiä mistä se pituus lapselle tulee, jos siitä tosiaan noin pitkä mies kasvaa! =)

meiän neuvolassa ei oo tehty kertaakaan pituusennustetta.

mun esikoinen on pikkusen pidempi ku muut samanikäiset...ainakin luulen niin.
tyttö on 6v ja 130cm. ite oon 155cm ja tytön isä 192cm.

netissä on jossain ollu joku laskuri. jos jollain on sitä linkkii niin pistäkää tulemaan. :D

No epätieteellinen käsitykseni on, että geenit sen enimmäkseen määrää. Meidän perheessä esim. äiti on 164 cm ja musta tuli tismalleen saman mittainen isona. Siskoni on ruumiinrakenteeltaankin enemmän isän tyyppiä ja on perinyt ilmeisesti sieltä puolelta myös mittaa (172 cm). Meillä oli siten, että sisko oli syntymämitoiltaan samanmoinen kuin mä, mutta alkoi heti pienestä kasvaa kovempaa vauhtia ja ohitti mut lopullisesti varhaisteininä, mut edes pienenä ei mennyt mun vanhat vaatteet.. Meillä on 3 v ikäeroa ja ikää on nyt mulla 34 ja siskolla 31 vee. Eli kasvuvauhdista voinee päätellä jotain.Mulla reppanalla ei koskaan ollut mitään kasvupyrähdystäkään.

Mina 174 ja mies 185. Vanhin likka on nyt 173, vanhin poika on n 170, tuplat 9 v ovat yli 140 cm. Vavhin likka ei varmasti enaa kasva, vanhimman pojan ennuste on 186. Tuplista tytto ennuste on 175 ja poika 185c´m

Pojat tulevat keskimäärin useammin isäänsä ja tyttöt äitiinsä pituuden suhteen. Lisäksi pituuskasvun tyyli noudattelee usen isän/äidin kasvutapaa. Esim. jos isä on ykskaks teininä hujahtanut 15cm pituutta niin poikakin luultavasti niin tekee, tai jos isä on kasvanut tasaisesti ilman isoja hyppäyksiä niin pojat luultavasti menee samalla tavalla. Geenilottoahan tuo, mutta vanhan kansan nyrkkisääntö oli että pituus 1v + metri on aikuisiän pituus. Neuvolassa katsovat hienommalla kaavalla, mutta arvaustahan sekin on.

Yhteistyössä