Minkä mukaan äitiyspäiväraha laskettaisiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vauvakuume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vauvakuume

Vieras
Olen kotihoidontuella 8/09-3/10, olisin töissä 4-6/10 ja kesäkuun lopulla alkaisi äitiysloma. Noin nyt ihan spekuloiden, että raskautuisin tuossa syksyllä :D

Eli minkä mukaan lasketaan äitiyspäiväraha? Lasketaanko se työtulon mukaan, koska ehdin olla kuitenkin jonkun aikaa töissä ennen äitiyslomaa? En kuitenkaan ehdi olla sitä 6kk ennen äitiyslomaa, mutta eikös se voida laskea pienemmältäkin ajalta?

lasketaan viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan.. esim 2008-verotus valmistuu vasta tänä syksynä,joten sitä ennen käytetään 2007 verotusta. Jos siit haet äitiysetuuksia ens keväänä,laskennassa käytetään tota 2008 verotusta..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
lasketaan viimeisen vahvistetun verotuksen mukaan.. esim 2008-verotus valmistuu vasta tänä syksynä,joten sitä ennen käytetään 2007 verotusta. Jos siit haet äitiysetuuksia ens keväänä,laskennassa käytetään tota 2008 verotusta..

Kiitos! Mulla on palkka noussut tuosta 2008 vuodesta ja olin sinä vuonna äitiyslomalla tammi-maaliskuun ja olin osittaisella hoitovapaalla huhti-elokuun, joten tulot ovat saattaneet nousta hyvinkin sen 20%. Tai sitten ei... mutta ehkä nyt kuitenkin saisin sen saman kuin edellisestä :) Nuorin ehtii kyllä täyttää sen 3v, eli samaa en automaattisesti toki saa.

Yhteistyössä