minkä persoonallisuushäiriön ottaisit, jos pakko valita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sariel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sariel

Vieras
Tuli vaan eräästä epätasapainoisesta kaveristani mieleen... eli vaihtoehdot:

A) Vainoharhainen (paranoidinen) persoonallisuushäiriö
B) Eristäytyvä (skitsoidinen) persoonallisuushäiriö
C) Psykoosipiirteinen (skitsotyyppinen) persoonallisuushäiriö
D Antisosiaalinen persoonallisuushäiriö (eli psykopatia)
E) Epävakaa ("rajatila") persoonallisuushäiriö
F) Huomiohakuinen persoonallisuushäiriö
G) Narsistinen persoonallisuushäiriö
F) Estynyt persoonallisuushäiriö
H) Riippuvainen persoonallisuushäiriö
I) Pakko-oireinen persoonallisuushäiriö (vaativa persoonallisuushäiriö)

itse varmaan noista valitsisin b:n eli eristäytyvä

mä haluisin olla semmonen joka ei tiedä maailman menosta mitään. että elämä menis kuitenkin eteenpäin ja mä voisin tehä kaikkee mutta että en ajattelisi sitä....

suoraan sanottuna semmonen joka ois niin täynnä lääkkeitä että oksat pois...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Narsistisen. Saisin olla vittumainen muille ihmisille, enkä itse tajuaisi koskaan olevani väärässä, syyllinen tai sairas.

Toisaalta, eiks narsistia ärsytä se, että muut ei tajua narsistin erinomaisuutta ja kaikenlaista paremmuutta? Että koko ajan joutuu vääntämään rautalangasta typerille talliaisille, että on täydellisyyden huipentuma?

Mä ottaisin mieluiten jonkin sellaisen häiriön, että muiden toiminta, tai se, että ne ei ymmärrä mua, ei häiritsisi mua yhtään. Täytyy vähän selailla tuota listaa ennen kuin tulen vastaamaan. Oisko se sitten d) antisosiaalinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No en mä lisää halua, mulla on jo E ja F sekä lisäksi pari muuta joita ei listassa B)

Tuol oli näköjään kaksi F:ää..

E) Epävakaa ("rajatila";) persoonallisuushäiriö
F) Estynyt persoonallisuushäiriö

jossa piirteitä vaativasta ja epävakaasta persoonallisuudesta. Hyvin pärjään ominaisuuteni kanssa kun olen terapiassa asiaa käsitellyt. Varmaankin tiesitte, että persoonallisuushäiriöt ovat olosuhteiden "ansiota",esim. kotiolojen. Mutta niistä voi parantua täysin. Itse olen hyvällä tiellä ja mikä tärkeintä mun oirekuva ei ole koskaan vahingoittanut muita kuin itseäni.

Yhteistyössä