Minkä pituinen matka päiväkotiin ja miten sen kuljette?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiti2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
n. 300m on matkaa.
Mä vien autolla aamuisin, koska jatkan siitä suoraan duuniin.
Silloin ( harvenmmin ) ku haen, niin haen autolla suoraan työmatkalla.
Mies vie ja hakee jalan, taluttaa omaa pyörää koska mies kulkee fillarilla duuniin.

Reilu 3km. Autolla kuljetaan, kun joka tapauksessa joutuu töihin autolla menemään. Kiva olis joskus kävelläkin, mutta eipä nuo aikataulut sitä anna periksi :( Kävellään sit muuten vaan :)

Matkaa 5,5km ja kuljetaan joko bussilla, lapsi rattaissa, tai pyörällä. Joskus mies hakee autolla (miehen työmatkakäytössä siis auto ja lähtee töihin niin aikaisin, että lasta ei vielä silloin haluta viedä päiväkotiin). Lapsi 2-v.

Hanki joku kantoreppu ja pienempi siihen ja isompi kävelee? Rattaita joutui ainakin meidän päiväkodissa säilyttämään pihalla oman onnensa nojassa satoi tai paistoi eli ei kovin hyvä vaihtoehto. Kuopus oli alle 2 aloittaessaan hoidossa, mut aika nopeasti lopetettiin rattaiden käyttö. Tosin meillä lyhyempi matka.

Meillä on n. 3 km pph:lle, mies vie usein autolla, kun työpaikkansa on samalla suunnalla. Välillä sitten jos miehellä on työmatka tms. (n. 3 x kk) vien minä kävellen (2 v. rattaissa, 4 v. kävelee) tai sitten bussilla, jos sattuu sopiva kohdalle. Sama hakemisen kanssa.

P.s. Et ole ap kyllä ainoa äiti, joka stressaa etukäteen, mä olin ihan ahdistunut, kun mietin noita mun viemisiä ja hakemisia, siis ajatella 3 km!! Mut ekat kerrat kun vein, alkoi sujua, kuten joku sanoikin - sisulla siitä selviää ja oma asenne ratkaisee :)

Meillä matkaa vähn yli 1km. Lapset nyt 3.5v ja pian 5v. Mies vie lappset yleensä toiseen suuntaan ja menevät autolla. Minä haen/vien toiseen suuntaan kävellen. Joskus minä hoidan viennin ja haun ja silloin molemmat suunnat kävellen. Hoidon aloittivat viime syksynä, jolloin kuopus oli2.5v ja esikoinen juuri 4v. Jos teillä ap vain satunnaista, että matka pitäisi taittaa kävellen niin kyllä varmaan yrittäisin lapsia siihen totuttaa. Ei 1.5km ole kovin pitkä matka ja kävely tekee hyvää:)

Noin 7km on matkaa ja omalla autolla viedään. Omat autot tarvitaan muutenkin kummankin työnluonteen (ja mun työmatkan) vuoksi, liikutaan jonkin verran myös työpäivän aikana. Kerran toisen auton ollessa rikki, mies vei lapset julkisia käyttäen hoitoon, meni TUNTI yhteen suuntaan busseilla seikkaillen (joutu vielä vaihtaa kun ensimmäinen ei mennytkään perille saakka)... Toiste ei oo kokeiltu viedä bussilla, jos tarve joskus vaatii niin varmaan sitten napataan taksi.. :P

päikkyyn matkaa reilu 100m. Kävellään, joskus jos on paljon tavaraa roudattavana otan pienemäälle vaunut ja talvella saatetaan pulkkailla. Isompi saattaa mennä potkulaudalla, ensi syksynä lapset (2v ja 4v)voinee myös pyöräillä.

Alle kilometri on matkaa ja tuplarattailla kuskaan lapsia. Ja koirat kulkee siinä vieressä.

Jos sataa, niin sitten vien autolla. Ai niin ja talvisin myös, jos ei ole katuja kunnolla aurattu.

Noin kilometri. Yleensä vien autolla, mutta välillä mennään kävellen joka tarkoittaa sitä, että lapsi istuu "työnnettävässä" kolmipyöräisessään tai istuu äidin selässä kantorepussa. Joskus saatetaan isoveli samalla kouluun, silloin matkaa tulee enemmän, noin pari kilsaa.

1,5-2km on matkaa. Mies jos kuskaa, kuskaa aina autolla koska hänellä siitä töihin 50km matkan vielä. Minä kuljetan usein myös autolla, koska mulla töihin matkaa 10km eri suuntaan. Joskus yövuoron jälkeen haen tai iltavuoroa ennen vien lapset hoitoon kävellen. Lapset 5v ja 3,5v.

Matkaa 4km. Julkisilla yleensä (ja siltikin pitää kävellä reilu kilsa), mutta jos tarviin duunissa autoa, niin sit sillä.. :)

Menis pyörälläkin jo, mutta muutto edessä, joten jätetään se.. :)

3.5km suunta. Autolla, bussilla, kävellen tai pyörällä. Jos mennään bussilla, niin siltikin on vajaa 1km kävelemistä (koska bussipysäkit harvemmin on täysin talon edessä..).

1.5km olisi sellainen matka että pienikin voisi pyöräillä useamman kerran viikossa sulan maan aikaan. Muuten tietty rattaat mukaan. 7 km kyllä menee nopeasti tuolta 5veeltä pyörällä, mutta joka päivä en kyllä sitä matkaa haluaisi pyöräilyttää hoitopäivän päälle.

2,5km. Autollla. Päiväkoti on täysin vastakkaisessa suunnassa kuin työpaikka, joten kävellen tai pyörällä menisi liikaa aikaa viedä lapsi. Viime kesänä urheasti tosin pyöräilin töistä hoitopaikkaan ja kotiin, mutta silloin oltiin kotona aina vasta viiden jäklkeen.

Yhteistyössä