Minkä pituinen nainen mielestänne lyhyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Pituus seuraa normaalijakaumaa. Kun suomalaisten naisten keskipituus on 167 cm, jakautuu "normaalipituus" siis tuon kahdelle puolelle. Voitaisiin esimerkiksi sanoa, että alle 160 cm on lyhyt, 160-174 cm normaalipituinen ja yli 174 cm pitkä.

Pitkä on joku 175+

Noi siis sillä tavalla, että havainnoin naisen joko pitkäksi tai lyhyeksi.
10cm tossa välissä on neutraalia aluetta mulle, ei pitkä eikä lyhyt.

Vertaat siis itseesi ja olet noin 170 cm? Keskipituuteen vertaaminen on kuitenkin yleispätevämpää. Voisiko koripalloilija sanoa että 189 cm mies on lyhytkasvuinen?

Vertaat siis itseesi ja olet noin 170 cm? Keskipituuteen vertaaminen on kuitenkin yleispätevämpää. Voisiko koripalloilija sanoa että 189 cm mies on lyhytkasvuinen?

Olen 175. Tässä kysyttiin subjektiivista kokemusta, vastasin sen mukaisesti.

Kai se voi sanoa, tosin lyhytkasvuinen on vähän hölmö termi tähän, kun puhe ihmisten kokemuksesta siitä, mikä on "lyhyt".
Mun mielestä alle 165 nainen on lyhyt ja miehellä taas joku alle 170.

Hmm lyhyt ehkä alle 165 ja pitkä on yli 178cm tai jotain sinne päin.
Pidän itseäni pitkähkönä, mutta en minään hujoppina, olen 173 tai 174cm pitkä.
Jotkut minua pidemmät eivät edes näytä kauhean pitkiltä ruumiinrakenteensa vuoksi enkä jostain syystä osaa heitä useinkaan ajatella pitkinä, vaikka samoissa senteissä pitäisin hoikempaa.

Aika vaikeaa, kun mietin esim omaa äitiäni joka on 175cm, en jotenkaan näe häntä vielä pitkänä naisena. Ciervo on mun mielestä pidempi, vaikka sama pituus, mutta ei hänkään vielä PITKÄ nainen. (paitsi helvetinmoisissa koroissaan :D )

Mies on pitkä yli 185cm, mutta tähänkin vaikuttaa ruumiinrakenne. Mun mielestä esim oma mieheni on ihan tosi pitkä, vaikka ei se ole ku 187cm, mutta sellanen hoikkeliini ja niin korostuu se hujoppius.

Viimeksi muokattu:
Mun mielestä alle 158 on lyhyt... Mutta riippuu muuten myös kehon mittasuhteista, näyttääkö lyhyeltä. Pitkäjalkaiset näyttävät pidemmiltä kuin lyhytkalkaiset. Mä oon 160 ja mulla on pitkät jalat (ja tosi lyhyt selkä) enkä näytä mun mielestä lyhyeltä. Pitkä on ehkäpä yli 172-senttinen.

Liian lyhyt on semmoinen, jolle tulee terveydellisiä ongelmia pituutensa tähden (esim. rintakehän pienuudesta johtuvat hengitysvaikeudet lyhytkasvuisuudesta kärsivillä).

Nainen ei oikeastaan voi olla liian lyhyt miesten silmille. Sanalle taskuvenus ei taida löytyä miespuolista vastinetta.

152 cm pitkä (lyhyt) Kylie Minogue sai parhaina päivinään isät tarvitsemaan vesilasia:

Virallisen määritelmän mukaan alle 150 cm on liian lyhyt, ja niille, joiden oletetaan jäävän tuon alle, annetaan hormonihoitoa, jotta pituuskasvu jatkuisi pidempään.

Lyhyet naiset ovat mielestäni 150-163-senttisiä. Keskipituiset naiset ovat mielestäni 164-175-senttisiä. Yli 175-senttiset ovat pitkiä. Tämä sillä perusteella, että tavallisten kauppojen vaatteet on leikkauksiltaan tehty alle 175-senttisille, ja sitä pidemmät joutuvat yleensä metsästämään erikoispitkiä vaatteita.

Yhteistyössä