Minkä pituisia työmatkoja pyöräilette?

09.05.2014
40
0
6
Ajattelin viimein kaivaa pyörän varastosta ja alkaa taas reippaana pyöräilemään töihin. Matka on noin 7km eli ei mikään mahdoton ja klo.8 meno eli ei tarvitse edes yö aikaan pyöräillä.

Tuli tässä mieleen, että minkälaisia matkoja yleensä ihmiset pyöräilee töihin ja kauanko kuluu matkaan?

Ihaillen katselen niitä jotka tuntuvat pyöräilevän säällä kuin säällä ja lähes ympäri vuoden :) Itse en kyllä niin sissi ole. Minua vaivaa heti jos ilma on vähänkin viileämpi ja lämpimälläkin ilmalla joskus alkaa koskea korviin ja kurkkuun pienikin veto. Mistä lie johtuu.. Oudolta vaan näyttää jos helteillä tuolla pyöräilee t-paidassa, kaulahuivi kaulassa ja pipo päässä :)

jos tyämatkani olisi alle 15km sen pyöräilisin. Hyvällä ilmalla, kuten kesällä saattaisin pyöräillä pidemmänkin matkan.
Rovanieemllä näkee paljon pyöräilijöitä joka säällä, myös talvella. Monet haluavat mieluummin pyörälllä mennä esim. kaikki qale 10km matkat kun sillä oikeasti pääsee monesti nopeampmaan kuin autolla, varsinkin ruuhka-aikaan. itse olen pyöräillyt vartissa 8 km matkan. ja kun pyöräilen tuonne lidliin, mihin on matkaa reilut 2 kilsaa siinä menee muutama minuutti. ja mulla on ihan tavis mummopyörä ilman vaihteita.
pyöräillen tuon kauppakassitkin kotiin keväästä- syksyyn. mukavaa polkea ylämäkeen =)

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja öhöö;29909485:
Olen pyöräilly ukkosella ja vesisateella sekä talvella -17 asteen pakkasessa joka päivä 7 kilometriä yhteen suuntaan.

ja jotkut pyöräilee vieläkin kovemmassa pakkasessa. Jos ei omisa autoa ja kyseiseen paikkaan ei mene linja-auto niin pakkohan se on töihin mennä, vaika -30 asteen pakkasessa.
Mun mies ajopi säällä kuin säällä. Pakkohan se oli. Oli aika inhotava poleka kylmällä ja yöllälkin. jos työt alkoivat klo 4.00. niin oli lähdettävä töihin jo klo 3 aikaan . =/ Ihania noi bussikuskien vuorot

Aikamoisia sissejä toki löytyy pyöräilyn suhteen. Itse en tiedä onnistuisiko pyöräily enää sillä vaatemäärällä jonka päälle saisin pukea taretakseni pakkasella pyöräilemään. Ehkä en myöskään uskaltaisi liukaammilla ajaa..

Itse pyöräilen tuon 7 km työmatkan noin 15-20 minuuttia. Kotiin päin vähän kauemmin kun on vastamäkiä.
Mahtavaa kun voi pyöräillä töihin. Säästää rahaa ja saa liikuntaa :)

ja jotkut pyöräilee vieläkin kovemmassa pakkasessa. Jos ei omisa autoa ja kyseiseen paikkaan ei mene linja-auto niin pakkohan se on töihin mennä, vaika -30 asteen pakkasessa.
Mun mies ajopi säällä kuin säällä. Pakkohan se oli. Oli aika inhotava poleka kylmällä ja yöllälkin. jos työt alkoivat klo 4.00. niin oli lähdettävä töihin jo klo 3 aikaan . =/ Ihania noi bussikuskien vuorot

Unohtu mainita että jos yöllä on satanut paljon lunta ja teitä ei ole aurattu niin se on kaikista pahin este polkupyöräilylle.

Kun työmatka oli tasan 9 km suuntaansa, pyöräilin puolet vuodesta, tuli taivaalta vettä tai ei. Talvella siten, etten hirveisiin lumipyryihin lähtenyt, mutta siedettävällä kelillä. Kesällä matka taittui 20-25 minuutissa, talvella 30-35 minuutissa. Nyt työmatka on suuntaansa 13 km ja en kyllä jaksa sitä polkea muuta kuin hyvällä säällä! Matkaan menee 40-45 min suuntaansa, enkä hirveän paljoa kauempaa siihen uhraisi aikaa... Mutta saanpahan liikuntaa, edes vähän.

Aikamoisia sissejä toki löytyy pyöräilyn suhteen. Itse en tiedä onnistuisiko pyöräily enää sillä vaatemäärällä jonka päälle saisin pukea taretakseni pakkasella pyöräilemään. Ehkä en myöskään uskaltaisi liukaammilla ajaa..

Itse pyöräilen tuon 7 km työmatkan noin 15-20 minuuttia. Kotiin päin vähän kauemmin kun on vastamäkiä.

joskus vaan on pakko. Jos ei autoa ole ja töihin on mentävä. Taksiin ei ole varaa

Mulla suuntaansa 6km ja miehellä samanpituinen matka ja joka päivä jompakumpa pyöräilee,usein molemmat ja siis läpi vuoden pakkasessa ja sateessa myös.Meillä yksi auto ja harrastavat lapset..

Kannattaa ehdottomasti pyöräillä! Ihan mielettömän hyvää hyötyliikuntaa.:)
Täällä Helsingissä pääsee välillä nopeammin pyörällä, kuin autolla tai bussilla.

Talvella ei tarvitse vetää mitään kummoisempia toppauksia päälle. Kunhan on hengittävät tuulen ja veden pitävät vaatteet. Vaikka villaa ja/ teknistä kerrastoa alle. Korvat on kovilla, ne tulee suojata huolella (kesälläkin). Muutenhan tuossa tulee pidettyä itsensä lämpimänä kun liikkuu kuitenkin kokoajan. Täytyy vaan toivoa että tiet on aurattu.:D Eteen voi laittaa nastarenkaan niin on pitoa.:)

Nyt tsemppiä kovasti paljon!:flower: Siinä on kiva jopa testailla itseään että missä ajassa sen matkan pystyy vetästä. Ja voi että on kiva ottaa kisaa muiden työmatkapyöräilijöiden kanssa.;)
Napeista vielä pistät jotakin tosi hyvää pumppuu niin työmatkat menee vilauksessa.:)

Viimeksi muokattu:
Teininä pyöräilin kesätöihin noin 6 kilsan matkan suuntaansa. Vanhemmiten ei oo ollut sellaista työtä johon pyörällä oisin viitsinyt. Kyllä mä sitä 6 kilsaa pidän aika maksimina ja talvella en kyllä siihen ryhtyisi. :D

Täällä Helsingissä pääsee välillä nopeammin pyörällä, kuin autolla tai bussilla.

Talvella ei tarvitse vetää mitään kummoisempia toppauksia päälle. Kunhan on hengittävät tuulen ja veden pitävät vaatteet. Vaikka villaa ja/ teknistä kerrastoa alle. Korvat on kovilla, ne tulee suojata huolella (kesälläkin). Muutenhan tuossa tulee pidettyä itsensä lämpimänä kun liikkuu kuitenkin kokoajan. Täytyy vaan toivoa että tiet on aurattu.:D Eteen voi laittaa nastarenkaan niin on pitoa.:)

Nyt tsemppiä kovasti paljon!:flower: Siinä on kiva jopa testailla itseään että missä ajassa sen matkan pystyy vetästä. Ja voi että on kiva ottaa kisaa muiden työmatkapyöräilijöiden kanssa.;)
Napeista vielä pistät jotakin tosi hyvää pumppuu niin työmatkat menee vilauksessa.:)
Piristyy kummasti ku tsygailee ja viimenenkin unihiekka lähtee. ainoo miinus et aina ku tulee jyrkkä alamaki ni koiranulkoiluttajat just siinä kohassa.

Kiitos stempistä :)
Niin, kyllä kai se kylmyys on vaan pukeutumis kysymys. Mulla tosiaan korvat ja kurkku ovat kovilla kesälläkin ajaessa. Talvella en ole uskaltanut kokeillakaan. Mutta ehkäpä tässä karaistun:D

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Tarkistin juuri google reittihausta, että 12km/suunta oli matkaa töihin kun n. kaksi vuotta pyöräilin eestaas, ympäri vuoden. Pari kertaa muistan että oli niin liukasta että vähän pelotti, ja kerran muistan että oli kaikki tiet ja jalkakäytävät niin paksun lumen peitossa että oli hankalaa ja meni taluutus hommaksi, mutta muuten oli tosi mukavaa puuhaa. Kesäisin matka kesti 30-35min, talvisin 40-45min. Muistelen. Ikinä en kylmyyttä muista kärsineeni, enkä kastunut muuta kuin naamasta tms. kun vettä satoi, kun oli niin hyvät varusteet. Ja kuten lispetti sanoi, niin missään nimessä ei kannata ylipukeutua.

Aina oli freesi olo kun pääsi (suihkun kautta) työn pariin.

Mutta en kyllä ole mikään sissi. Ei tuo 12km ole mikään urhea matka, vaan taittuu keneltä vaan.

jos tyämatkani olisi alle 15km sen pyöräilisin. Hyvällä ilmalla, kuten kesällä saattaisin pyöräillä pidemmänkin matkan.
Rovanieemllä näkee paljon pyöräilijöitä joka säällä, myös talvella. Monet haluavat mieluummin pyörälllä mennä esim. kaikki qale 10km matkat kun sillä oikeasti pääsee monesti nopeampmaan kuin autolla, varsinkin ruuhka-aikaan. itse olen pyöräillyt vartissa 8 km matkan. ja kun pyöräilen tuonne lidliin, mihin on matkaa reilut 2 kilsaa siinä menee muutama minuutti. ja mulla on ihan tavis mummopyörä ilman vaihteita.
pyöräillen tuon kauppakassitkin kotiin keväästä- syksyyn. mukavaa polkea ylämäkeen =)

8 km 15 minuutissa on aika reipasta menoa mummiksella. Keskinopeus 32 km/h. Maantiepyörällä voisit olla kova tekijä kisoissa.

Ennen pyöräilin 5 km kesät talvet joka päivä. Nyt työmatkaa on 15 km ja sitä pyöräilen satunnaisesti. Aikaa menee 42-65 min riippuen kuntotasosta, liikennevaloista, tuulen suunnasta, keliolosuhteista ja muusta liikenteestä.

[QUOTE="Salla";29909775]Ennen pyöräilin 5 km kesät talvet joka päivä. Nyt työmatkaa on 15 km ja sitä pyöräilen satunnaisesti. Aikaa menee 42-65 min riippuen kuntotasosta, liikennevaloista, tuulen suunnasta, keliolosuhteista ja muusta liikenteestä.[/QUOTE]

Pyöräilet sitten aika verkkaisesti.

Eikä siis ole tarkoitus arvostella, vaan sitä tarkoitan että jos pyöräilyn ottaa kuntoilun kannalta, niin silloin ei aikaa mene noin paljoa.

22km suuntaansa. Jos kovin laiskottaa otan moottorisoidun version alle mutta pyrin mä ainakin kolmesti viikossa käymään lihaskäyttöisellä

Yhteistyössä