Minkä takia jotkut ovat niin tyhmiä, että hankkiutuvat raskaaksi yksin ilman miestä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rankka arki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No jos kyseessä on eka lapsi niin asia on ihan ymmärrettävä. Ei tiedetä kuinka paljon lapsi vaatii, eikä sitä että elatusmaksut luetaan tuloksi sai niitä tai ei. Ei tajuta valehdella vaan kerrotaan oikea isä jotta saadaan vähän rahaa. Tämä tietysti koskee vain pienituloisia. Voihan naisella olla myös epärealistiset odotukset siitä että mies tulee pelastamaan ja auttamaan lastensa äitiä. Muille ei ehkä kehdata sanoa sitä tosiasiaa, että kuviteltiin lapsen lukitsen miehen naiseen kiinni. Onhan se vähän karua jos miestä ei sitten kiinnostakaan.

Välillä käy niinkin, että isä haluaakin olla tekemisissä sen jälkeen kun on lapsi syntynyt. Ei meistä kukaan voi tietää mikä fiilis on puolen vuoden päästä...Tiedän yhdenkin tapauksen jossa pitkä seksisuhde päättyi kun nainen tuli raskaaksi, äiti piti kuitenkin lapsen ja lapsi myös tuomittiin isättömäksi. Kun lapsi täytti 12 vuotta oli isä tullut toisiin aatoksiin ja vei äidin oikeuteen ja teetätti isyystestit. Lapsi tuomittiin tapaamisiin ja haettiin väkisin isänsä luoksi viikoksi poliisivoimin vaikka lapsi ei ollut koskaan nähnyt isäänsä. Eli emme voi tietää miten asiat muuttuvat.

Tästä jutusta saa sitten olla lähemmäs kymmenen vuotta aikaa että on edes mahdollista.
Sekä oikeuden päätökseen tapaamisista ollaan jo tuolloin kuultu lasta.
Sekä väkisin poliisivoimien hakeminen on hyvin harvinaista ja niin että noin isoa lasta ilman omaa tahtoa...

Joo. Mä olen miettinyt kans, että kuinka jotkut jaksaa yksin lapsen kanssa, kun mulla on itelläni niin vaikeaa ja väsyttää, mutta eipä olis pokkaa käydä heitä tyhmiksi haukkumaan. Näin naisena, mä nostan hattua! Että siinä onkin läjä vahvoja naisia! Miehet ei tässä maailmassa meidän holhoamistamme tarvitse. Kyllä toinen nainen on naiselle susi. Hävettää teidän sovinististen naisten puolesta.

[QUOTE="Tomi";30845017]Se lapsen kasvatus on aika rankkaa yksin. Miten niin ei ole pakko? Tarkoitatko että naisten kannattaisi mieluummin adoptoida yksinään? Eikö se adoptio-prosessi ole aika pitkä ja vaivalloinen? Vai tarkoitatko että naisten kannattaisi panna miesten kanssa ilman ehkäisyä niin kauan kun tulee lapsi? Tässä tapauksessa sillä miehelläkin on oikeus olla mukana kasvatuksessa.[/QUOTE]

En tiedä mistä Afganistanista sä kirjottelet, mutta ei täällä Suomessa ainakaan sellaista pakkoa ole nykyaikana, eikä muissakaan länsimaissa.
Lapsen voi tehdä hyvin sinkkunakin (jos siis sattuu olemaan nainen).

En tiedä mistä Afganistanista sä kirjottelet, mutta ei täällä Suomessa ainakaan sellaista pakkoa ole nykyaikana, eikä muissakaan länsimaissa.
Lapsen voi tehdä hyvin sinkkunakin (jos siis sattuu olemaan nainen).

En väittänytkään että on pakko, mietin vain että mitä hän tarkoitti tällä lapsen hankkimisella. Adoptiolla vai jollain irtosuhteella. Lapsen voi tehdä sinkkuna, mutta sillä toisella vanhemmalla on myös omat lailliset oikeutensa vanhemmuuteen ja tapaamisiin.

Miksi se on sitten parempi? Lapsi olisi edelleen samassa tilanteessa mistä puhut.

Isä ei olisi. Ai niin.. Eihän miehillä olekkaan mitään arvoa muuta kuin tuovat rahaa joko elareitten kautta tai harvemmin ihan avo/avioliiton kautta kun läskiperseämmät nihilistelee vaan palstoilla eivätkä laita tikkua ristiin kotona.
Ok. Hämmennyin vain ensin ennenkuin muistin "palstatotuuden".
Jatkakaa.

Voihan vittu mikä ketju taas....sen adoption varmaan saakin tosi helposti. Sitten mä en ymmärrä mitä joku mies voi kaivata sellasta mistä se ei tiedä mitään. Sitä paitsi ei kaikki välttämättä aina tiedä kuka olis isä. Vaikka kuinka moni ottaa riesakseen äijän kun luulee ettei elareita saa muuten. Sitten se arki lasten kanssa ei tarkoita sitä että koko ajan yksin vaan hoitaisit kaiken. On kai aika monella äiti ainakin mulla on ja sitten on muitakin jotka auttaa välillä. Sitten se kun lapset kyselee kuka niitten isä on on vähän sellanen jonka jokanen voi kertoa omalla tavallaan. Lapset saa itekin kertoa omalla tavallaan kavereilleen. Nykyään kun kaikki on eronneista perheistä niin eipä se juuri ketään kiinnosta.

[QUOTE="mervik";30845234]Joo. Mä olen miettinyt kans, että kuinka jotkut jaksaa yksin lapsen kanssa, kun mulla on itelläni niin vaikeaa ja väsyttää, mutta eipä olis pokkaa käydä heitä tyhmiksi haukkumaan. Näin naisena, mä nostan hattua! Että siinä onkin läjä vahvoja naisia! Miehet ei tässä maailmassa meidän holhoamistamme tarvitse. Kyllä toinen nainen on naiselle susi. Hävettää teidän sovinististen naisten puolesta.[/QUOTE]

Heh, jonkun katkeran lesbon tilitys :D.

Voihan vittu mikä ketju taas....sen adoption varmaan saakin tosi helposti. Sitten mä en ymmärrä mitä joku mies voi kaivata sellasta mistä se ei tiedä mitään. Sitä paitsi ei kaikki välttämättä aina tiedä kuka olis isä. Vaikka kuinka moni ottaa riesakseen äijän kun luulee ettei elareita saa muuten. Sitten se arki lasten kanssa ei tarkoita sitä että koko ajan yksin vaan hoitaisit kaiken. On kai aika monella äiti ainakin mulla on ja sitten on muitakin jotka auttaa välillä. Sitten se kun lapset kyselee kuka niitten isä on on vähän sellanen jonka jokanen voi kertoa omalla tavallaan. Lapset saa itekin kertoa omalla tavallaan kavereilleen. Nykyään kun kaikki on eronneista perheistä niin eipä se juuri ketään kiinnosta.

Jäikö peruskoulu kesken?

[QUOTE="Tomi";30845270]En väittänytkään että on pakko, mietin vain että mitä hän tarkoitti tällä lapsen hankkimisella. Adoptiolla vai jollain irtosuhteella. Lapsen voi tehdä sinkkuna, mutta sillä toisella vanhemmalla on myös omat lailliset oikeutensa vanhemmuuteen ja tapaamisiin.[/QUOTE]

Edellisessä kommentissasi kuitenkin kysyit "miten niin ei ole pakko".
Ei isällä mitään oikeuksia ole, ellei äiti sellasia anna. Ainoastaan vaimon lapseen voi jotain oikeuksia ehkä olla, siksihän miehet kosii naisia että saisivat laillisen lapsen.

Ei miehettömän naisen ole pakko edes kertoa kuka lapsensa siitti.

Isä ei olisi. Ai niin.. Eihän miehillä olekkaan mitään arvoa muuta kuin tuovat rahaa joko elareitten kautta tai harvemmin ihan avo/avioliiton kautta kun läskiperseämmät nihilistelee vaan palstoilla eivätkä laita tikkua ristiin kotona.
Ok. Hämmennyin vain ensin ennenkuin muistin "palstatotuuden".
Jatkakaa.

Taas on katseltu liikaa Beverly Hillsin Täydellisiä naisia.

ei ole ihan tästä maailmasta ja maasta nuo rahan imutus fantasiat.
en tiedä yhtäkään naista, joka miehiltä saisi rahaa elareina tai muutoinkaan, itsellenikin tulee elatusmaksut ihan Kelan kautta.

Adoptiossa yritetään korjata tilannetta, tehdä siitä parempi: annetaan koti lapselle, jolla ei ole kotia. Särkyneestä tehdään ehjempää.

Jos taas hankkiudutaan yksin raskaaksi, niin siinä tehdään ehjästä rikkinäisempää. Lähtökohdat jo luodaan huonoksi.

Helpompi on ymmärtää se, että omat biologiset vanhemmat eivät ole läsnä kun eivät pysty olemaan. Kuin se, että oma biologinen isä ei ole läsnä koska äiti tai isä ei tätä halua.

Niin, se on juuri näin. Ja isälläkin on oikeus tietää omasta lapsestaan ja olla mukana hänen elämässä. Vaikka lapsi voikin elää ilman häntä, tässä pitää ajatella myös vanhemman oikeutta. Moni täällä palstalla tuntuu ajattelevan vain itseään.

Edellisessä kommentissasi kuitenkin kysyit "miten niin ei ole pakko".
Ei isällä mitään oikeuksia ole, ellei äiti sellasia anna. Ainoastaan vaimon lapseen voi jotain oikeuksia ehkä olla, siksihän miehet kosii naisia että saisivat laillisen lapsen.

Ei miehettömän naisen ole pakko edes kertoa kuka lapsensa siitti.

Isällä on oikeus vaikka ei olisi naimisissa. Voi vaatia tapaamisoikeuksia. Ja niin sen pitääkin olla. Vanhempien pitäisi olla tasa-arvoisessa asemassa.

Ei naisen olekkaan pakko kertoa isää, jos ei halua kertoa. Mutta jos isä tietää olevansa isä, hänellä pitäisi olla myös oikeus muuhunkin kuin elareiden maksamiseen.

[QUOTE="lol";30845326]Taas on katseltu liikaa Beverly Hillsin Täydellisiä naisia.

ei ole ihan tästä maailmasta ja maasta nuo rahan imutus fantasiat.
en tiedä yhtäkään naista, joka miehiltä saisi rahaa elareina tai muutoinkaan, itsellenikin tulee elatusmaksut ihan Kelan kautta.[/QUOTE]

Minä tunnen useitakin.

[QUOTE="Tomi";30845270]En väittänytkään että on pakko, mietin vain että mitä hän tarkoitti tällä lapsen hankkimisella. Adoptiolla vai jollain irtosuhteella. Lapsen voi tehdä sinkkuna, mutta sillä toisella vanhemmalla on myös omat lailliset oikeutensa vanhemmuuteen ja tapaamisiin.[/QUOTE]

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nimenomaan sillä lapsella on oikeus muodostaa suhde vanhempiinsa ja aikanaan periä heidät. Eipä ole tässä ketjussa paljon kukaan puhunut lapsen oikeuksista.

Mulle on ollut aina kristallinkirkasta, että mun lapsilla on oikeus syntyä parisuhteeseen tai olla syntymättä.

[QUOTE="Tomi";30845331]Niin, se on juuri näin. Ja isälläkin on oikeus tietää omasta lapsestaan ja olla mukana hänen elämässä. Vaikka lapsi voikin elää ilman häntä, tässä pitää ajatella myös vanhemman oikeutta. Moni täällä palstalla tuntuu ajattelevan vain itseään.[/QUOTE]

Ei miehellä lain mukaan ole oikeuksia lapseen, ellei ole naimisissa.
Jos isällä ois oikeuksia lapsiin, niin luonto ois jo järjestänyt sen homman niin että se mies sais lapsia. Nyt vain nainen pystyy siihen.

Jos ihan tarkkoja ollaan, niin nimenomaan sillä lapsella on oikeus muodostaa suhde vanhempiinsa ja aikanaan periä heidät. Eipä ole tässä ketjussa paljon kukaan puhunut lapsen oikeuksista.

Mulle on ollut aina kristallinkirkasta, että mun lapsilla on oikeus syntyä parisuhteeseen tai olla syntymättä.

Eli ne lapset jotka ei ole syntyneet parisuhteeseen pitäis siis ilmeisesti tappaa heti. Olipa kiva mielipide...

Ei miehellä lain mukaan ole oikeuksia lapseen, ellei ole naimisissa.
Jos isällä ois oikeuksia lapsiin, niin luonto ois jo järjestänyt sen homman niin että se mies sais lapsia. Nyt vain nainen pystyy siihen.

Siis lapsihan syntyy yhteistyöllä. Mieskin saa lapsen silloin kun nainen saa lapsen. Se lapsi ei kuulu vain äidille. Ja eikö täällä joku jo sanonut että isä haastoi äidin oikeuteen vielä 12 vuoden jälkeen ja sai lapsen ihan viikoiksi itselleen? Kyllä isilläkin on ihan omat oikeutensa.

Yhteistyössä