Minkä takia niitä runoja pitää tunkea joka hemmetin paikkaan..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Longchamp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Longchamp

Jäsen
10.01.2009
930
1
16
Eikö ihmiset tajua ettei oo mitään niin personaatonta ja mautonta kun runo jossain tekstarissa,kutsussa tai kiitoskortissa. Vielä en oo törmänny semmoseen kivaan ne on kaikki aina semmosia "nyt meille synty ihana kultanuppunen se on ihanan sininen ja ruppunen blaa blaa "

Mulla näkyy heti punaista kun tulee joku "hauska" juhannus,pääsiäis,joulutekstari..mahdollisesti semmonen pikkutuhma.

Tälläkin palstalla on ainakin 5 alotusta päivittäin "kiva runo"

käyttäkää vaikka haikuja! Mä en kestä enää yhtään runoa :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mikä on haiku? :xmas:

Haiku on japanilainen kolmisäkeinen runo, jossa on 17 tavua. Tavut on jaettu säkeiden välille suhteessa 5-7-5. Aiheiltaan haikut ovat yleensä luontoon liittyviä ja asultaan pelkistettyjä, mietelauseenomaisia. Japaniksi haikut perinteisesti kirjoitetaan yhdelle riville, mutta englantilaisittain kolmelle

Alkuperäinen kirjoittaja Longchamp:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Mikä on haiku? :xmas:

Haiku on japanilainen kolmisäkeinen runo, jossa on 17 tavua. Tavut on jaettu säkeiden välille suhteessa 5-7-5. Aiheiltaan haikut ovat yleensä luontoon liittyviä ja asultaan pelkistettyjä, mietelauseenomaisia. Japaniksi haikut perinteisesti kirjoitetaan yhdelle riville, mutta englantilaisittain kolmelle

Niin, eikä siinä ole mitään väkisinväännettyjä ja kamalia riimejä niin kuin niissä hirveissä onnittelukorttien ja tekstareiden loruissa.

Inhoan niitä todella syvästi itsekin, varsinkin kun lähettäjät eivät osaa sitten niitä yhdyssanojakaan, ja lukija joutuu tavaamaan jotakin kamalaa väärin kirjoitettua lässynlässynlää-runoa. Enkä ole edes mikään kyynikko, kuten joku varmaan nyt luulee. Mun mielestä osoittaa vain kielen köyhyyttä, jos ei osaa asioita ilmaista hyvin itse, vaan pitää käyttää jotakin kamalia runoja. Eikä edes pitäisi puhua runoista, koska ei niillä ole oikean runouden kanssa mitään tekemistä.

Yhteistyössä