Minkä turvaistuimen ostaisit jos saisit valita minkä tahansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hömppö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Cypex Pallas tai Kiddy tulee meille, katsotaan kumpi sopii paremmin autoon. Olen päätynyt näihin siksi, että ovat testivoittajia ja uudenlaisia, käyvät kasvot menosuuntaan pienellekin. Helpompi kommunikoida ja viihdyttää lasta etupenkiltä käsin. Myöskin palstan käyttäjäkokemukset ovat olleet positiivisia!

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22888374:
Paljonko se maksaa? Onko siinä jotain erityisen hyvää verrattuna muihin?

Yli 400e mitä viimeksi katsoin. Tosi vähän on valikoimassa istuimia jotka käy 0kg-> ja kääntyy sekä selkä että kasvot menosuuntaan, on myös vähiten tilaa vieviä istuimia noista selkä menosuuntaan -istuimista, ainakin näin väitetään, vertailukohtia ei itsellä ole mutta aika pieneen autoon se meilläkin istuu ongelmitta. Tosiaan tyytyväinen olen, kaksi meillä niitä jo on ja yksi vielä tarvitaan kun kaksi lasta kulkee kahdella autolla ihan miten sattuu sikin sokin.

"Ovat testivoittajia" on mielestäni huono peruste sellaisenaan. Ottaisin itse selvää, miksi on testivoittaja, miksi jokin toinen istuin ei ole menestynyt testissä:

Jos esim. istuimessa on testikriteerien perusteella liian pienellä merkintä"ei-saa-asentaa-air-bag-paikalle", ei istuin ole mielestäni minun käytössäni sen huonompi kuin verrokki, jossa sama asia on kissankokoisin kirjaimin 16 kielellä.

Tai jos istuin on hankala asentaa, ei istuin ole käytössäni huonompi kuin sellainen, joka on helppo siirtää autosta toiseen.

Enkä ikinä laittaisi pientä lasta kasvot menosuuntaan, vaikka se jonkin istuimenmarkkinoijan mukaan olisikin mahdollista.

Meillä istuin tulis kohta 4-vuotiaan käyttöön. Tyttö on todella pieni ja siksi turvaistuin vielä, mielellään semmonen jossa hän voi istua koko sen ajan mitä istuinta autossa tarvitsee. Saapi olla pelkästään kasvot menosuuntaan laitettava istuin tai vaikka molempiin suuntiin laitettava, sillä ei ole väliä. Mutta en vaan nyt oikeen osaa päättää....

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö;22888525:
Meillä istuin tulis kohta 4-vuotiaan käyttöön. Tyttö on todella pieni ja siksi turvaistuin vielä

Meillä on samanikäisellä pienikokoisella Britaxin Evolva ultra 1-2-3 ja tykkään tosi paljon, ainoa miinus isofixin puuttumisesta. Siinä on istuimessa omat vyöt jotka saa sitten myöhemmin pois. Tosin jos nyt olisin samalle tytölle istuinta hankkimassa niin ottaisin jonkun isofix kiinnitteisen turvavyöistuimen. On joskus veljen istuinta kokeillut ja tukevan näköisesti istuu siinäkin.

"Ovat testivoittajia" on mielestäni huono peruste sellaisenaan. Ottaisin itse selvää, miksi on testivoittaja, miksi jokin toinen istuin ei ole menestynyt testissä:

Jos esim. istuimessa on testikriteerien perusteella liian pienellä merkintä"ei-saa-asentaa-air-bag-paikalle", ei istuin ole mielestäni minun käytössäni sen huonompi kuin verrokki, jossa sama asia on kissankokoisin kirjaimin 16 kielellä.

Tai jos istuin on hankala asentaa, ei istuin ole käytössäni huonompi kuin sellainen, joka on helppo siirtää autosta toiseen.

Enkä ikinä laittaisi pientä lasta kasvot menosuuntaan, vaikka se jonkin istuimenmarkkinoijan mukaan olisikin mahdollista.

Kannattaa hieman perehtyä Pallakseen tai Kiddyyn, niin ymmärrät että moni näistä kommenteistasi on täysin epärelevantti niiden kanssa. Ja minun puolestani sinä voit tehdä ihan miten haluat. Minä huolehdin itse, että luen ja ymmärrän kyllä testit sekä istuimien ominaisuudet. Kunhan vastasin ap:n kysymykseen.

Meillä BeSafe Izi combi X3 ja ollaan tykätty todella paljon. Loistava istuin. Todella hyvä plussa on se, että saa ne vyöt reunoille magneetilla kiinni, pois pepun alta, saa helposti lapsen istumaan eikä tarvitse pyllyn alta kaivaa vöitä. Tosin, ei se turvallisuutta paranna, mutta on hyvä lisä :)

Yhteistyössä