Minkä vaihtoehdon valitsisit tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Olemme parin viikon päästä menossa eräisiin juhliin, nyt sain tietää että eräs samoihin juhliin tulossa olevan perheen äiti oli juuri käynyt tartuttamassa lapseensa vesirokkoa (itse en lapsiin tahallaan tarttumista ymmärrä mutta se ei nyt liity tähän), ja jos lapsensa sairastuu, on hyvin todennäkäisesti tartuttaja jo tuolloin juhlissa, vesirokkohan alkaa tartuttaa jo pari-kolme päivää ennen oireita, tai sitten saattaa olla jo tuolloin taudissa, silloin tuskin tulevat juhliin jos jo sairas on mutta kysyin kautta rantain tuolta äidiltä niin ovat kyllä tulossa jos lapi ei ole tuolloin vielä sairastunut.
Meillä kolme lasta jotka eivät ole sairastaneet vesirokkoa, ja loppukesälle parikin eri reissua joita on kovasti odotettu ja laskin että jos tartunta tuolta tulisi jäisivät reissut tekemättä ja muutenkin menisi kolmen lapsen kanssa aika monta kesäviikkoa pilalle. Nyt mietin jätämmekö menemättä koko juhliin, menemmekö ja otammeko riskin vai haemmeko tällä viikolla lapsilla rokotteet jolloin ehtisivät saada ainakin jonkinlaisen immuniteetin ja tauti tulisi ainakin paljon lievempänä jos on tullakseen? Rokottamista olen jo aiemminkin harkinnut mutta se on aina jäänyt.
Minkä vaihtoehdon te valitsisitte?

Rokotuksia vaan hakemaan :) Mulla on esikoisella rokotus ja hyvin on tuon taudin välttänyt. Kuopus sitä justiinsa tällä hetkellä sairastaa ja helpolla päästiin tässäkin. Lapsi on ihan täynnä näppyjä, mutta ei oo valittanut yhtään eikä raapinutkaan yhtään. Ihan ollut normaali oma itsensä paitsi täynnä näppyjä :D

Ikäväähän tässä on tosiaan se, että mihinkään ei pääse... Nyt kyllä lähdetään kävelylle, mutta tuskinpa tuolla metsätiellä kauheasti ihmisiä vastaan tulee :)

Yhteistyössä