Minkä verran te mummot näette lapsenlapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ja onko mielestänne liian harvoin tai liian usein?

Me käydään mun äidillä lähes joka viikonloppu. Anopilla ei olla vielä käyty, kun asuu niin kaukana. Vauva on nyt 2kk. Onko toi kerran viikossa mielestänne sopiva?

Jos lähellä asuvan mummon näkee kerran viikkoon, se on riittävästi.
Jos haluat itse enemmän ja mummokin niin haluaa, mikään ei estä tapailemasta useammin. Mutta jos mummo syyllistää ja vaatii useampia tapaamisia, ei sinun tarvitse suostua.

Meillä lähellä asuvaa mummoa nähdään noin kerran kuussa, kauempana asuvaa 4-5 kertaa vuodessa.

Mummolassa käydään kerran kuussa vuorotellen kummassakin mummolassa. Mutta ei meillä mummot jaksa odottaa kahta kuukautta, vaan tulevat siinä välissä aina käymään. Kummatkin mummot haluaisivat nähdä lapsenlasta useammin, mutta välimatkat ovat pitkät. Ollaan sitten kerrallaan koko viikonloppu ja olomilla pitempiä pätkiä. Lisäksi soitellaan.

Jos lähellä asuvan mummon näkee kerran viikkoon, se on riittävästi.
Jos haluat itse enemmän ja mummokin niin haluaa, mikään ei estä tapailemasta useammin. Mutta jos mummo syyllistää ja vaatii useampia tapaamisia, ei sinun tarvitse suostua.

Meillä lähellä asuvaa mummoa nähdään noin kerran kuussa, kauempana asuvaa 4-5 kertaa vuodessa.

Viikolla en pääse kun täältä ei.pääse bussilla, eikä mun äidillä ole autoa. Ainoa mahdollisuus on viikonloppuna kun mies ei ole töissä.

Minun äitiä lapseni näkee n. 3krt/vko. Välimatkaa alle 2 km. Anoppia ehkä 3-5 krt/kk. Lisäksi elossa on myös minun mummo ja sielläkin pyritään käymään vähintään pari kertaa kuussa.

Missasin tuon osuuden "Onko se mielestänne liian harvoin tai liian usein?"

Sanoisin, että tapaan lapsenlapsiani tällä hetkellä juuri sopivan verran muuta elämäntilannettani ajatellen.

Omien (pienten) lasten isovanhemmat tapaavat lapsia keskimäärin noin kaksi kertaa kuussa (silloin useampia päiviä putkeen) ja se on selvästi liian harvoin isovanhempien tunteiden mukaan ja toisaalta suhteellisen sopivasti isovanhempien muuta elämäntilannetta ajatellen.

Meillä näkee 1-2 kertaa 2 kuukaudessa ja se on mielestäni ihan tarpeeksi.. Välimatkaa kaikkiin isovanhempiin yli 250km.. Omat vanhempani käyvät myös välillä meillä kylässä, mutta anoppi ja appi eivät..anoppi pelkää tuota automatkaa, sekä junalla matkustamista. Appiukolla taitaa olla jaksamisesta kiinni.

Mun äitini asuu reilun 10km päässä ja näkee jotain meidän perheen lapsista ainakin 3 kertaa viikossa keskimäärin. Eli yleensä me käydään äidin luona ja näistä 2 pienemmästä toinen/molemmat on ehkä kerran viikossa parin tuntia "hoidossa". Pieninkin on siis jo 2 ja äiti eläkkeellä. isommat menee välillä yöksi (on jo 10+ ikäisiä) ja/tai jää ennen harrastusta sinne/harrastuksen jälkeen. Äiti käy meillä ehkä kerran kuukaudessa, ehkä vähän useammin. Aivan loistava tilanne näin. Koskaan ei äidin ole pakko ketään ottaa, mutta lapset ovat kilttejä ja yleensä hetken kerrallaan.
Toista mummia lapset näkevät ehkä kerran kuukaudessa, max, asuvat paljon kauempana eivätkä itse pidää juuri mitään yhteyttä. Käydään siis siellä kylässä ja vanhin tyttö on heillä joskus yötä, koulun lomilla. Tyytyväinen olen tähänkin tapaan.
Sitten meidän omat isovanhemmat eli lasten isoisoäidin asuvat paljon taas kauempana ja ovat kovasti iäkkäitä, joten heitä tapaavat noin kerran vuodessa, niin että me käydään kylässä. Sen lisäksi tietysti lähetetään heille kuvia ja kirjeitä.

Todella kiitollinen olen jokaisesta mammasta lasten elämässä =) ja meidän aikuisten myös.

Yhteistyössä