Minkäikäiselle lapselle voi ottaa omat eväät ravintolaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Matilda"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
itseasiassa sillä ei ole mitään väliä, ravintolassa ne tuskin välittää tuon taivaallista jos lapsi syö vaikkapa purkkiruokaa, kunhan niillä aikuisilla ei ole omia eväitä!
Itse ajattelisin, että lapsille on kiva kokemus tilata itse ruokansa ym. edellyttää tietysti, että lapsi osaa puhua!

[QUOTE="vieras";25998914]Olimme juuri ravintolassa syömässä ja lasten lehtipihvi maksoi 6€, joten kuka jättää sen tilaamatta lapselleen? Ja siinä oli ranskalaiset ja porkkanat mukana! Eikä harmita, jos ei kaikkea syö![/QUOTE]

Tästä voisikin sitten virittää toisen keskustelun. Niistä lastenannoksista. Miksi ne lasten annokset on aina niitä helvatan ranskiksia tai paneroitua sitä tai tätä? Suolaa on annosteltu kauhalla ja "kasvikset" tarkoittaa kolme tomaattilohkoa.

Veljentytölle tuolloin vajaa 3v. tilattiin lehtipihvi ja ranskikset sellaisessa hitusen paremmassa ravintolassa. Ranskiksissa oli suolaa niin että aikuisilla oli hurjat ilmeet kun niitä maistelivat, ja yhtä sitkeää pihviä en ole nähnyt eläessäni.

Olen sitä mieltä, että pienillekin lapsille kuuluu tilata oma annos, mutta niitten annosten olisi sitten oltava syömäkelposia. Tai mieluiten, jos saisi niitä aikuisten annoksia lapselle järkevässä koossa (ja hinnassa).

• Tykkää
Reactions: Phoebsi
Vauvalle voi ottaa. Yli 1-vuotias syö sitten normaalia ruokaa. Näin meillä ainakin. Alussa ei tilattu edes lastenannoksia, vaan keskusteltiin tarjoilijan kanssa ja saatiin tilattua esim. yksi lihapulla ja leipä :D Hyvin maistui ja lapsi sai melkein itse syötyä.

mekin käydään pari kertaa viikossa kirjastossa ja hoplopissa taaperon 2v kanssa. Siellä saa vain roskaruokaa hoplopissa ja kirjadton vietessä on vain yksi kahvila ja siellä vain ranskalaisia ja eineksiä
mä ihan kylmästi otan aina kotoa ruuat taaperolle.

Alle 1v otan aina omat eväät. Sen jälkeen on saanut meidän lautaselta jotain. N.3v ollaan tilattu oma ruoka. Paitsi esikoiselle, joka allerginen. Hänelle otetaan edelleen omat eväät varmuuden vuoksi mukaan. Allergioina vain kananmuna, kala, porkkana, paprika, tomaatti, herneet ja sitrushedelmät. Aika monessa paikassa ainut vaihtoehto on lasten lehtipihvi ja kuten jo joku kirjoittajista totesi ovat aika usein syömäkelvottomia. Meillä ainakin tosi usein ollut niin sitkeää, ettei lapsi sitä ole saanut syötyä. Joissakin saa aikuisten annoksen puolikkaana, mutta niitäkin on harvoin tarjolla ilman mausteita. Muutenkin lasten annokset vois jaotella hinnan mukaan alle kouluikäisille ja yli. Ainakin meidän lapset sen verran pieniruokaisia, että jää lasten ateriasta yli puolet syömättä. Jollekin koululaiselle se taas olis ihan liian pieni annoa.

No meidän lapset ei taatusti oo suostuneet syömään yli 1 v purkkiruokia, jos silloinkaan. Eikä useimmiten mitään järkeviä eväitä ole sattunut mukaan, no maissinaksuja joskus odotellessa. Oman annoksen tilaaminen on kyllä ollut rahanhaaskuuta useimmiten alle 2 v kanssa. Mutta se riippuu niin ruuasta, joskus esim. thainuudelikanaa 1,5 v söi ihan innolla. Jos esim. pizzeriassa niin ollaan vaan annettu slicet omistamme.

Yhteistyössä