Minkäkokoinen haalari lapselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Haalari"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Haalari"

Vieras
Eli Ticketin haalarista olis kyse, miten isoja ne on? Tänä talvena käytössä 2-vuotiaalla 92 cm Reima TEc ja se on sopiva välivaatteiden kanssa. Ticketiä olen ensitalveksi aatellut katsoa, mutta riittääkö 98 cm vai pitäiskö ottaa 104 cm? Lapsi on aika lyhyt ikäisekseen, massaa kyllä on :)

NO kuinka pitkä se lapsi on? Ticketin mitoitus ainakin vanhoissa malleissa on aina 10cm pidemmälle sopivaa eli 104 olisi liian iso. Mutta mitoituksia on muutettu monissa vaatteissa. Kannattaa aina sovittaa tai kysellä mitat.

Ticketistä saattaa hyvinkin riittää tuo 98.. tosin vähän riippuu, miten nopeasti lapsesi kasvaa :)

Meillä 2,5 vuotias käyttää nyt Reimatecin 98 ja isosiskon vanhaan 104 tickettiin kirjaimellisesti hukkuu. En pysty kuvittelemaan, että käyttäisi tuota vielä vuoden päästä, kun se vieläkin melkein mahtuu 112 centtiselle isosiskolle.

Niin olen just kuullu että noi Ticketin haalarit on hirveän isoja. Nyt lapsi on vasta 84 cm ja aika lyhyt ollut aina tähän asti, enkä usko että hänestä kovin pitkää edes tulee.

käy sovittamassa sitä, siitähän sen parhaiten näkee, tuon ikäinen kasvaa ehkä sen 6-10cm vuodessa, joten jos ticketin 92cm olisi nyt sellainen että sen voisi ottaa jos käyttöön mutta olisi vielä reilu, niin 98cm olisi sitten hyvä ensi talvena.

http://www.ticket2heaven.dk/en/outlet/boy-outerwear/othello-suit-11/

Katsoppa tuolta, siellä on mitat puvuissa. Itse tilasin tuolta ja minun poika on nyt 116 cm pitkä ja tilasin 116 cm puvun seuraavaksi talveksi jemmaan. Eli isoja ovat, tuokin puku, jonka tilasin, vastaa todellisuudessa 122 cm kokoa.

Osaako joku sanoa myös että onko noissa Ticketin puvuissa ahtaat lahkeensuut ja hihansuut, kun olen yhdeltä tutulta kuullut (päiväkodissa töissä) että niin ahtaat lahkeet ettei kengän varsi mahdu sisään?

[QUOTE="haalari";25434811]En saa sovitettua kun tilaisin sen.[/QUOTE]

no kai sitä voi käydä liikeessä sovittamassa vaikkei sieltä sitä ostaisikaan? nettikaupassa on muuten 14 päivän palautusoikeus, joten voit mittoa sitä vielä kotona.. tietty jos tilaa suoraan tanskasta niin en tiedä palautusehtoja

Etukäteen ostaminen on kyllä hankalaa.. kun ei tiiä yhtään miten kasvaa, ottaako spurtteja vai ei.
Mun esikoinen käytti 98 Ticketin vk-haalaria vielä 3 vuotta täytettyään ja oli hyvä, mahtui villahaalari alle ja lökötti vielä sopivasti niin ettei lahkeet ja hihat ollu liian lyhyen näköiset.
Keskimmäiselle yritin samaa haalaria nyt syksyllä kun oli 2,5-vee ja oli aivan liian iso, laitoin kaappiin odottamaan kevättä. Tyttö kasvaa melko maltillisesti. Nyt käytössä 98 Reimatecin talvihaalarit ja ne on hyviä, Ticketin 98 edelleen aika reilu mutta menee kevään ja syksynkin vielä eli sillon ku on 3,5-v.
En tiiä, varmaan 98 menis, voi olla että ottasin kuitenki sen 104.. ehkä.

[QUOTE="haalari";25434831]Osaako joku sanoa myös että onko noissa Ticketin puvuissa ahtaat lahkeensuut ja hihansuut, kun olen yhdeltä tutulta kuullut (päiväkodissa töissä) että niin ahtaat lahkeet ettei kengän varsi mahdu sisään?[/QUOTE]

On tosi ahtaat, lahkeensuut varsinkin. Mutta kyllä ne kengät saa jalkaan hermoja menettämättä, hiki tosin saattaa tulla. :xmas:

Joo, ja nuo lahkeensuut on ainaki meidän vk-haalarissa todella ahtaat mun mielestä. Sen verran tiukat että kun yritin Vikingin kumppareita tunkea niin hampaat irvessä sai ahtaa että sai. Lapsi itse ei varmasti saa. Talvihaalarista en tiedä, ei ole sellaista.

Ok, sitä pelkäsin mutta alesta en löytäny ReimaTeciä vaikka sitä tähän mennessä suosinut. Ja ne mitkä sitten löysin niin ei oikeaa kokoa ja kamalia kuoseja. Joo, voin olla jonkuin mielestä turhamainen, mutta jos ostan kalliin puvun haluan että se myös näyttää hyvältä :)

En voi muuta kuin suositella lämpimästi tuota edellä mainitsemaani Ticketin omaa kauppaa, josta tilasin. Paketti tuli superhyper nopeasti parissa päivässä Suomeen ja kotiovelle asti UPSin kyydissä. Siellä käy maksuvälineenä myös Visa Electron, että luottokorttia ei välttämättä tarvita.

reimatecciähän on muutamassa nettikaupassa ja reiman omassa nettikaupassa myös. reimashopin alet ei tosin vielä oo parhaat mahdolliset, mutta ehkä pian laskevat hintoja? eikö noistakaan löytyny kokoja?

Älä nyt ainakaan 104 ota! Meillä on nyt pojalla 104 Ticket baggie tough (jossa on vyötäröllä rypytys), on n. metrin mittaien ja haalari on hyvin reilu, mutta pystyy jo käyttämään. Eli jos sun lapsi on nyt 84 cm, niin kasvaa max 10 cm vuodessa -> voi olla että se 98 kokokin on (liian) suuri. Baggie tough ja Othello on vielä isompia kuin Baggie tough.

Yhteistyössä