Minkalainen kaupunki Kokkola on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "muuttaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mukava paikka on, kaunis kaupunki, ruotsinkielisiä paljon, se on miinus/plus, ihan miten asiaa katsoo :) Voisin ihan hyvin kuvitella muuttavani myös sinne, lähiseudulta kun olen.

sisäänpäinkääntynyt pikkukaupunki. kuppikuntainen. mutta niin varmaan kaikki pikkukaupungit ovat. hyvät palvelut. työttömyyttä oli jossain vaiheessa reilummin, mutta en tiedä tämänhetkistä tilannetta

Palvelut parantuneet kuntaliitoksen myötä. Viihtyvyyteen panostettu paljon, mutta voi olla myös ohimenevää, sen näkee asuntomessujen jälkeen. Lapsiperheistä yritetään pitää kiinni ja kannustetaan rakentamaan, mutta koulut eivät ole kasvaneet samassa suhteessa kuin asuinalueet.

Turvalliseksi luonnehtisin. Vaikka on hitaasti lämpenevät ihmiset, niin suvaitsevuutta löytyy kun suomen- ja ruotsinkieliset ovat eläneet rinnakkain niin pitkään.

On opiskelijakaupunki, mutta se ei näy katukuvasta niin vahvasti kuin esim. Jyväskylässä. Keskimääräinen kadulla vastaantulija on sandaali-ja-shortsit tyyppi.

Paska paikka. En suosittele kenellekään. Täällä ollaan ainakin 20 vuotta jäljessä kehityksestä. Kulttuurista ei ymmärretä mitään. Minun ikäiset ihmiset ajattelevat ja käyttäytyvät kuin eläkeläiset. Ahdasmielistä, junttia porukkaa.

Älä muuta! Siellä on junttia sisäänpäinkääntynyttä sakkia jotka taistelee paremmuudesta Pietarsaaren kanssa. Ruottalaisia paljon, mutta lestadiolaisuus keskittyny enempi Pietarsareen ja taasen Kokkolan yläpuolisiin kuntiin. Minä en muuttaisi Pohjanmaalle ylipäätään! Olen asunu siellä ja ihmiset on juntteja eikä kulttuuri tai sivistys oo heitä koskettanu ikinä!

Yhteistyössä