Minkälainen keskustelukulttuuri on teidän työpaikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toopio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

toopio

Vieras
Mitä ja mistä teillä töissä puhutaan tauoilla ja työkavereiden kesken muuten vaan?

Päivän puheenaiheista tietenkin, mutta ovatko ne enemmän tyyliä BB-talon tapahtumat vai Ukrainan kriisin uudet käänteet ?

Kuinka "älykästä" on teillä keskustelu työkavereiden kesken?

Kertokaas vaikka muutama aihe muutaman viime työpäivän ajalta.

Kertokaa myös hiukan että millaisessa paikassa olette töissä. :)

Naisvaltaisessa yrityksessä. Pomon kanssa jutellaan usein "alaan" liittyvistä aiheista, taloudesta, uutisista, päivän politiikasta kuten tuosta Ukrainastakin. Mutta yhtä lailla matkustelusta, vaatteista, kaupungin uusista ravintoloista jne.
Muiden työkavereiden kanssa enemmän viihdelinjalla, mitä tehdään viikonloppuna, sitä sun tätä.

Riippuu kenen kanssa keskustelee. Viime viikolla tullut mm. puhuttua koirista, testatuista piirasresepteistä, viereisen työmaan aiheuttamasta hälinästä, murrosikäisistä. Toki välilllä myös uutisaiheista ja on siitä BB:stäkin puhuttu. Laidasta laitaan. Naisvaltainen työpaikka, toki joukossa miehiäkin.

Olen miesvoittoisella alalla, ja keskustelut usein autoihin ja muihin vempeleisiin liittyviä. Tai talorempasta tai jostain urheilustakin voi olla juttua.
Luojan kiitos ei mitään pöllöjä jotka puhuis bb:stä tai putouksesta :D

Naispuolinen työkaveri sit taas tahtois puhua koko ajan puhua yksityisasioistaan ja udella minun elämästäni, mikä minusta on aika turhauttavaa ja ahdistavaa kun ei kuitenkaan hänen lapsi- ja parisuhdejutut oikeasti kiinnosta.

Olen päiväkodissa töissä, ja me puhutaan milloin mistäkin. Enimmäkseen asiakkaista eli lapsista ja heidän perheistään. Sit puhutaan omista perheistä, harrastuksista ym, jopa siitä putouksesta. Meillä on tosi mukava työporukka.

Työkavereiden kanssa puhutaan työaikana työasioista. Pieni firma. Työajan ulkopuolella lörpötellään sitten ihan mistä vaan eli riippuu ihan siitä työkaverista. Yksi kollega on ruokahifistelijä, yksi koiraihminen, parin kanssa juttelen lapsista jne.

Ei mulla ole työkavereita. Onneksi.
Keskustelut on sitä luokkaa, että asiakkaasta riippuen joko lässytän sille vähän, tai karjun, että "nyt on perkele osattava olla, tai pääset leivän päälle."

Asiakkaiden omistajat on oma lukunsa, mutta yleensä niidenkin kanssa keskustelu liittyy lähinnä siihen, minkälaisia ratkaisuja juuri tämän hänen pikkumussukan kanssa tehtäisiin.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä