Minkälainen paikka Jyväskylä on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kirsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Musta Jyväskylä on ihan kiva paikka asua. Itse en viitsisi muuttaa täällä Pupuihuhtaan enkä Kangaslammelle enkä ehkä Halssilaankaan. Muihin kaupunginosiin voisin ehkä muuttaakkin. Mitään sen kummempia perusteluja ei ole, eivät vain nuo edellä mainitut alueet oikein miellytä.

Musta Jyväskylä on ihan kiva paikka asua. Itse en viitsisi muuttaa täällä Pupuihuhtaan enkä Kangaslammelle enkä ehkä Halssilaankaan. Muihin kaupunginosiin voisin ehkä muuttaakkin. Mitään sen kummempia perusteluja ei ole, eivät vain nuo edellä mainitut alueet oikein miellytä.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kiinnostunut:
Alkuperäinen kirjoittaja Turbojurpo:
Heh, kaikki nuo mainitut slummialueet ovat tuttuja. Suomi24.fi:n Jyväskylä-huoneessa saat kuulla lisää haukkuja eri kaupunginosista.

Olisiko sulla linkkiä...? =)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=1500000000000155&subcat=200

Palsta on sitten räävitön, paljon karumpi kuin tämä, jossa on edes jonkinlaista valvontaa ja tasoa.

Alkuperäinen kirjoittaja toinen kiinnostunut:
Heh, kaikki nuo mainitut slummialueet ovat tuttuja. Suomi24.fi:n Jyväskylä-huoneessa saat kuulla lisää haukkuja eri kaupunginosista.

Olisiko sulla linkkiä...? =)

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=1500000000000155&subcat=200

Palsta on sitten räävitön, paljon karumpi kuin tämä, jossa on edes jonkinlaista valvontaa ja tasoa.

Suuri kiitos, oi sinä ihana ja viitseliäs ihminen! =)

Kesäisin aivan ihana kaupunki ja kaunis. Itse asustelen "ex maalaiskunnassa" ja olen viihtynyt, välimatkat tuntuvat lyhyiltä ja musta palvelu pelaa ihan ok. Luontoa ja kauniita vesistöjä joka puolella. Halvemmat tontti/talo hinnatkin "maalaiskunnan puolella" ja sieltä ajaa vain 20-30min ite keskustaan.

Itse olen asunut 26 vuotta Kaakkolammella, ja mukava paikka oli asua. Huhtasuon kaikki palvelut lähellä kirjasto, apteekki, koulut, päiväkodit, kaupat yms. Niin ja sillai erillään Kangaslammesta ettei siihen voi sotkeutua. Niin ja lenkkeilymaastot olivat aivan ulko-oven lähellä, lähimpään metsään oli matkaa meidän kerrostalon ulko-ovelta matkaa ehkäpä max.10m, koiran omistajan unelma paikka.

Alkuperäinen kirjoittaja Wilpuri:
Itse olen asunut 26 vuotta Kaakkolammella, ja mukava paikka oli asua. Huhtasuon kaikki palvelut lähellä kirjasto, apteekki, koulut, päiväkodit, kaupat yms. Niin ja sillai erillään Kangaslammesta ettei siihen voi sotkeutua. Niin ja lenkkeilymaastot olivat aivan ulko-oven lähellä, lähimpään metsään oli matkaa meidän kerrostalon ulko-ovelta matkaa ehkäpä max.10m, koiran omistajan unelma paikka.

Kuulostaa kiinnostavalta. Meillä on koiria. :D Kiitos vinkistä.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan hyvä:

Tää on taas tätä samaa, mollataan ko. alueita kun ei niistä mitään muuta kuin "maine" tiedetä. Itse olen asunut muutaman vuoden Kangaslammella, eikä ole mitään valittamista! Palvelut lähellä, hyvät ulkoilumahdollisuudet, ja vastauusittu perhepuisto vieressä! Harva kaupunginosa pystyy kilpailemaan.

Lapsiperheitä paljon, ja varaa valita asuuko omakotitalossa, rivarissa tai kerrostalossa, vuokralla tai omassa. L-A:t kulkee tiiviisti..

Eikä ole levotonta ollut täällä. Puphuhta on asia erikseen, mutta siitä en tiedä mitään kun en ole edes siellä ikinä käynyt.

Jyväskylä on ihana kaupunki, kaikki mukavasti yhdessä paikassa keskustassakin ja nuorekas fiilis koko kaupungissa. Ainoa miinus on tuo työtilanne, mikä on melko huono.

Jyväskylä on hyvä paikka asua, Kangaslampi ei ole niin paha mitä huhutaan, nykyään siellä on aika paljon lapsiperheitä, Kuokkala on myös mukava ja Viitaniemi. Palokka on myös hyvä, hyvät kulkuyhteydet keskustaan ja omat palvelut lähellä. Vuokra-asuntoja voi katsella vaikka www.jva.fi , www.vvo.fi taikka http://www.jyy.fi/fi/asuntopalsta/?id=12

Alkuperäinen kirjoittaja jyykk:
Jyväskylä on ihana kaupunki, kaikki mukavasti yhdessä paikassa keskustassakin ja nuorekas fiilis koko kaupungissa. Ainoa miinus on tuo työtilanne, mikä on melko huono.

no hoitoalalla ainakin työtä riittää! Sijaisuuksia sais tehä vaik kuin ja paljon...

Sairaanhoidillisella alalla on pula työntekijöistä Jyskälässä.
Itse voisin asua Heinälampi-Lohikoski alueella, ne on mukavia lähellä kaupunkia ja kauppakeskuskia ja ulkoilumaastoa riittää. Lisäkis kivaa porukkaa asuu siellä :)

Alkuperäinen kirjoittaja niinkö:
Mitä hoitoala tarkoitat? Lapsiin suuntautuvia ammatteja koulutetaan niin paljon, että turha hakea töitä.

ihan perushoitajista-lähäreistä-on pulaa hoitokodeissa, kaveri tekee kokoajan pitkiä pätkiä, yksi kun loppuu toinen alkaa. Tiedän myös hoitokodin jonne ois kokoajan tarvetta tuuraajalle, mutta kun kukaan ei ota vastaan 3-7pvän töitä ku pitempiäkin tarjolla. En tiijä missä tökkii, mutta mun kuulemani mukaan näin on...