Minkälainen summa saisi sinut lopettamaan työnteon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Kuinka paljon sinun tai perheesi pitäisi saada rahaa, että lopettaisit työnteon? Kerro myös ikäsi ja pieni perustelu, että miksi juuri kyseinen summa. Ikää kysyn siksi, että voisi vähän arvioida kuinka pitkään olisi eläkkeelle aikaa.

Minulla tuo summa olisi 500 000, milli jos miehenkin lopettais. Olen 45-vuotias, tienaan paskaa palkkaa ja vihaan työtäni. Jos oon sen 20 vuotta töissä, ehtisin nettona tienata just sen 500 000. OK, sitten se eläke olisi todella paska, mutta toisaalta menot ois pienemmät kun ei tarttis pitää kahta autoa ja ajeluja vähemmän tms. Lisäksi myisin kämpän ku lapset karanneet niin sais siitä vähän kans lisää...

Kuinka paljon sinun tai perheesi pitäisi saada rahaa, että lopettaisit työnteon? Kerro myös ikäsi ja pieni perustelu, että miksi juuri kyseinen summa. Ikää kysyn siksi, että voisi vähän arvioida kuinka pitkään olisi eläkkeelle aikaa.

Minulla tuo summa olisi 500 000, milli jos miehenkin lopettais. Olen 45-vuotias, tienaan paskaa palkkaa ja vihaan työtäni. Jos oon sen 20 vuotta töissä, ehtisin nettona tienata just sen 500 000. OK, sitten se eläke olisi todella paska, mutta toisaalta menot ois pienemmät kun ei tarttis pitää kahta autoa ja ajeluja vähemmän tms. Lisäksi myisin kämpän ku lapset karanneet niin sais siitä vähän kans lisää...
Mikä ihmeen eläke? Ei sellaista enää 20 vuoden kuluttua makseta. Tai jos maksetaan, niin suurennuslasilla saat katsoa sitä. Töitä saa tehdä reippaasti yli 70-vuotiaaksi asti.

Oon laskenut, että miljoona euroa riittäisi loppuelämäni ajaksi (olettaen, että eläkettä ei tulisi ollenkaan). Olen 49v.
Ei tulisi työnantajaa ikävä vaan lähtisin HETI.

Toinen miljoona tarvittaisiin miehelle, joka on 59v.

No 100 000€ niin en miettis hetkeäkään. Varmaan riittäis vähempikin. Olen yli 20 mutta alle 30v. Tolla rahalla ostais pari sijotuskämppää tai yhden kämpän ja yhen mökin ja vuokratuloilla vois elättää itsensä. Tällä hetkellä asun edullisesti velattomassa kämpässä.

En jaksa alkaa laskea sen enempää, mutta kyllä kai sitä millillä jo elelis hautaansa asti, vaikka joutus laitokseenkin ennen kuolemaansa, eikä sais edes eläkettä.

No 100 000€ niin en miettis hetkeäkään. Varmaan riittäis vähempikin. Olen yli 20 mutta alle 30v. Tolla rahalla ostais pari sijotuskämppää tai yhden kämpän ja yhen mökin ja vuokratuloilla vois elättää itsensä. Tällä hetkellä asun edullisesti velattomassa kämpässä.
Himppu epärealistista... ajattelitko lapsia hankkia? ;)

Ja mistäpäin suomea ajattelit 100te saavasi kaksi sijoitusasuntoa? Muistithan huomioida "joutokäynti"kuukaudet jos ja kun vuokralaiset vaihtuu? Tai kun ne maksut myöhästyy?

Meillä kolme sijoitusasuntoa tre seudulla ja vielä ei tod voi lopettaa työtä kokonaan. Yksi asunto vielä tarvitaan että epämääräisissäkin tilanteissa tuotto taattu. Että kiuas tai jääkaappi rikko ei aja allikkoon etc. Ja lapsia 3.

En kyllä tiedä mistä rahasta lopettaisin..
Jos voittaisin lotosta paljon paljon rahaa, niin varmaan pitäisin kuukauden tai pari lomaa ja jatkaisin sitten vaikka vähän pienemmällä tuntimäärällä. Mutta että kokonaan lopettaisin... enpä usko, että sellaista rahaa olisikaan, mä tykkään tehdä töitä :)

En kyllä tiedä mistä rahasta lopettaisin..
Jos voittaisin lotosta paljon paljon rahaa, niin varmaan pitäisin kuukauden tai pari lomaa ja jatkaisin sitten vaikka vähän pienemmällä tuntimäärällä. Mutta että kokonaan lopettaisin... enpä usko, että sellaista rahaa olisikaan, mä tykkään tehdä töitä :)

Mitä teet työksesi? Kysyn, koska itse en omasta työstäni erityisesti pidä.

Lopettaisin duunit 600 000 eurolla. Sijoittaisin rahat osinkoa tuottaviin vakaisiin yhtiöihin. En ymmärrä asuntosijoittamista yhtään. Hankalaa tosiaan nuo vuokrasäädöt jne. Osakkeet paljon helpompia ja hajauttamalla ei paljoa riskiä.

Ikää 39v, miehellä 45v. Jos mieskin lopettais tarttettas milli.

Mitä teet työksesi? Kysyn, koska itse en omasta työstäni erityisesti pidä.

Lopettaisin duunit 600 000 eurolla. Sijoittaisin rahat osinkoa tuottaviin vakaisiin yhtiöihin. En ymmärrä asuntosijoittamista yhtään. Hankalaa tosiaan nuo vuokrasäädöt jne. Osakkeet paljon helpompia ja hajauttamalla ei paljoa riskiä.

Ikää 39v, miehellä 45v. Jos mieskin lopettais tarttettas milli.

Virallinen nimike suomeksi olisi varmaankin Talous- & Varastopäällikkö. Mun työ on tosi vaihtelevaa ja ilmapiiri+työkaverit aivan mahtavia. Varjopuolena on, että töitä on ihan tuhottoman paljon. Jos siis tosiaan voittaisin ison kasan rahaa, niin yrittäisin vähentää tunteja edes sinne normaaliin 40h/viikko, tai jopa vähän alle.

Tarttis aika iso summa olla.
Mitä sitä sillä joutoajalla sitten tekisi? Matkustelisi?

Pitää kyllä olla mielikuvitukseton ja tylsä ihminen kun tuo tulee ekana mieleen. Mutta semmosia taitaa olla suurin osa ihmisistä, loppujen lopuksi. Anteeksi jos sanoin liian jyrkästi.

Ittellä se olis 500 000 se alaraja. Viihdyn kyllä töissä suht. ok. Eniten ehkä haittais sen sosiaalisen puolen pois jääminen.

joku on kertonut minulle että jos voittaa esim.lotossa niin veroa kuulemma joutuu maksamaan jos 2miljoonaa ylittyy,en nyt tiedä mitä veroa se maksettava olisi ehkä siitä menisi sitten joku joka vuotinen omaisuusvero.
Niin että 2miljoonaa olisi sopiva.

Itse aion jättäytyä kolmen vuoden päästä eläkkeelle. Olen 35-vuotias. Aloitin sijoittamisen n.10 vuotta sitten ja olen laittanut n. 50-60% prosenttia palkastani säästöön ja sijoittanut eteenpäin asuntoihin ja osakkeisiin. Nyt tuottoni alkavat olemaan sitä luokkaa että voin jättäytyä kokonaan pois töistä. Saan tuotoistani n.2500€ käteen kk. Tunnen monia ystäviä ja työkavereitakin, jotka laittavat suurimman osan palkastaan vaan hurvitteluun ja kaikenlaiseen krääsäpaskaan. Itse en tuollaisesta nauti yhtään, vaan siitä kun kohta voin juoda aamukahviani parvekkeella ja katsoa kun nämä iloiset työmyyrät lähtevät kotoaan tekemään työnantajistaan rikkaita. Heh heh.

Yhteistyössä